بازی Super Smash Bros. Ultimate با ورود قهرمانانه‌ی خود در همان ابتدا اعلام کرده بود که به راحتی مقام اول را به بازی دیگری واگذار نمی‌کند. این هفته حتی نسبت به هفته‌ی پیش توانسته تا اختلاف خود را نسبت به رقیب خود یعنی Kingdom Hearts III بیشتر کند و با خیال راحت به سلطنت خود ادامه […]

پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | قهرمانی نینتندو با پرچم ماریو

بازی Super Smash Bros. Ultimate با ورود قهرمانانه‌ی خود در همان ابتدا اعلام کرده بود که به راحتی مقام اول را به بازی دیگری واگذار نمی‌کند. این هفته حتی نسبت به هفته‌ی پیش توانسته تا اختلاف خود را نسبت به رقیب خود یعنی Kingdom Hearts III بیشتر کند و با خیال راحت به سلطنت خود ادامه دهد. با جدول پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو با گیمفا همراه باشید.  

بازی Super Smash Bros. Ultimate قصد ندارد از سر تیتر خبرها و رکوردها خارج شود و همچنان با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد. این بازی در زمان عرضه‌ی خود توانست به فروش رویایی ۱٫۳ میلیون نسخه دست یابد که باز هم جزو رکوردهای خوب این بازی در حیطه‌ی فروش محسوب می‌شود. قابل ذکر است که این بازی در حیطه‌ی آنلاین با برخی مشکلات روبرو شد که البته نینتندو به سرعت هر چه تمام‌تر با انتشار یک به‌روزرسانی زودهنگام، این مشکل و بعضی مشکلات دیگر بازی را برطرف کرد. این بازی، در هفته‌ی گذشته با افزایش تعداد رای‌های خود و رساندن آن‌ها از ۶۶۸ به ۸۰۰، هنوز هم در رتبه‌بندی پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی مجله‌ی فامیتسو مقام اول را به خود اختصاص داده است.

بازی Kingdom Hearts III هم با افزایش تعداد رای مواجه شد ولی در حدی نبود که بتواند مقام اول را کسب کند. این بازی نسبت به هفته‌ی پیش حدود ۱۰۰ رای پیشرفت داشته ولی از نظر رتبه و جایگاه در جدول، شاهد تغییری نبوده. سازندگان برای این بازی در چند روز اخیر باندل کنسول پلی‌استیشن ۴ را نیز معرفی کردند که همین امر می‌تواند در افزایش محبوبیت این بازی در هفته‌ی پیش رو موثر باشد.

جایگاه سوم نیز همانند آنچه هفته‌ی پیش نظاره‌گر بودیم، به بازی Final Fantasy VII Remake اختصاص پیدا کرده است. این بازی هم همانند رقیب خود با افزایش ۱۰۰ عددی رای‌ها مواجه شد ولی دریغ از تغییر جایگاه در جدول. نکته‌ی جالب آن است که اختلاف بین رتبه‌ی اول و دوم جدول، تقریبا برابر است با اختلاف رتبه‌ی دوم و سوم. از طرفی دیگر هر سه عنوانی که در رتبه‌های برتر قرار دارند در حیطه‌ی تعداد رای‌های ۷۰۰ تا ۸۰۰ هستند ولی با رجوع به رتبه‌ی چهارم، تعداد رای‌ها ناگهان به ۵۰۰ افت پیدا می‌کند.

یکی از مورد انتظارترین بازی‌های در دست ساخت شرکت کپکام (Capcom) همانند هفته‌ی پیش رتبه‌ی چهار را به خود اختصاص داده است. بازی Resident Evil 2 که نسبت به هفته‌ی پیش با افزایش ۴۰ عددی تعداد رای‌هایش مواجه شده، همانند دو رقیبی که پیش روی خود دارد، نتوانسته تا تغییری در رتبه‌ی خود ایجاد کند. در چند روز اخیر متوجه شدیم که این بازی دارای خشونت بالا و البته بسیار واقع‌گرایانه است. همچنین چندین تریلر از این بازی منتشر شده است که از حیطه‌های مختلف این عنوان را می‌سنجند. شما می‌توانید خبر مربوطه را در این نشانی دنبال کنید.

بازی Dragon Quest Builders 2 هم مثل هفته‌ی پیش جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده و با اختلاف نسبتا زیادی از دو رتبه‌ی قبل و بعد از خود تقریبا در یک امنیت نسبی به سر می‌برد. با این حال، تعداد رای‌های این بازی هم نسبت به هفته‌ی پیش ۱۰۰ عدد بیشتر شده‌اند. بازی God Eater 3 با اختلاف حدود ۵۰ رای پشت سر جایگاه پنجم و به رتبه‌ی ششم تکیه زده است. تا به اینجای جدول تمامی موارد و رتبه‌ها همانند هفته‌ی پیش بود اما از رتبه‌ی هفتم به بعد تازه با بخش جدید و هیجان‌انگیز نظرسنجی این هفته‌ی فامیتسو مواجه می‌شویم.

بازی Devil May Cry 5 پله پله راه خود را به سمت بالای جدول باز می‌کند و باز هم نسبت به هفته‌ی پیش با پیشرفت یک پله‌ای مواجه شده است. این بازی هفته‌ی پیش از رتبه‌ی دهم به هشتم، و این هفته از هشتم به هفتم رسیده است. به نظر می‌رسد که هواداران این عنوان کم‌کم دست به کار می‌شوند و ما از هفته‌ی بعد شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این بازی در جدول خواهیم بود. از نظر تعداد رای نیز Devil May Cry 5 حدودا ۸۰ رای بیشتر از هفته‌ی پیش خود بدست آورده است.

بازی Judgement که هفته‌ی پیش در رتبه‌ی هفتم جا خوش کرده بود، این هفته با واگذاری این جایگاه به بازی Devil May Cry 5 به اجبار یک پله پسرفت کرد و در رتبه‌ی هشتم قرار دارد. این بازی نسبت به هفته‌ی پیش توانسته است تا ۵۰ رای بیشتر جذب کند ولی این امر به قدری نبود که توان رقابت با Devil May Cry 5 را به او بدهد. هرچند که اختلاف رتبه‌های هشتم و هفتم بسیار کم است و شاهد رقابتی تنگاتنگ بین این دو بازی هستیم.

Ace Combat 7 دوباره به جمع ده برتر بازگشته و با کسب ۲۶۳ رای توانست جایگاه نهم را بدست آورد. پس از آن نیز بازی Animal Crossing که برای کنسول نینتندو سوئیچ است در رتبه‌ی دهم قرار دارد.

پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید مجله‌ی فامیتسو

نام بازی رتبه‌ی این هفته رتبه‌ی هفته‌ی پیش تعداد رای کسب شده
Super Smash Bros. Ultimate ۱ ۱ ۸۰۰
Kingdom Hearts III ۲ ۲ ۷۵۵
Final Fantasy VII Remake ۳ ۳ ۷۰۸
Resident Evil 2 ۴ ۴ ۵۴۱
Dragon Quest Builders 2 ۵ ۵ ۴۲۲
God Eater 3 ۶ ۶ ۳۷۸
Devil May Cry 5 ۷ ۸ ۳۳۹
Judgement ۸ ۷ ۳۳۱
Ace Combat 7 ۹ ۲۶۳
Animal Crossing ۱۰ ۲۳۳

منبع متن: gamefa