خبر جدا شدن آقای هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) از شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) و لغو ساخت ۳ بسته‌ی الحاقی بازی Final Fantasy XV، به احتمال زیاد یکی از ناراحت کننده‌ترین اخبار منتشر شده برای هواداران سری Final Fantasy بود. با این حال، آقای تاباتا از زمان جدایی از شرکت اسکوئر انیکس اطلاعات زیادی از […]

آقای تاباتا اطلاعات جدیدی از وضعیت استودیوی جدید خود را منتشر کرد

خبر جدا شدن آقای هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) از شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) و لغو ساخت ۳ بسته‌ی الحاقی بازی Final Fantasy XV، به احتمال زیاد یکی از ناراحت کننده‌ترین اخبار منتشر شده برای هواداران سری Final Fantasy بود. با این حال، آقای تاباتا از زمان جدایی از شرکت اسکوئر انیکس اطلاعات زیادی از پروژه‌ی آینده خود منتشر نکرده بود. با این حال به نظر می‌رسد آقای تاباتا سکوت خود را شکسته و درباره‌ی برنامه‌های خود برای آینده صحبت کرده است.

آقای تاباتا تایید کرده است که استودیوی جدید ایشان یعنی JP Game مراحل ابتدایی کار را طی کرده و آماده‌ی شروع به کار است. به گفته‌ی آقای تاباتا، بیشتر اعضای تیم مشخص شده‌اند ولی آن‌ها همچنان به دنبال مکانی مناسب برای تاسیس استودیو هستند. به گفته‌ی آقای تاباتا، بودجه‌ی استودیوی جدید ایشان به صورت کاملا داخلی تامین خواهد شد. با وجود این، ایشان قصد دارند یک بازی مستقل AAA توسعه داده و آن را برروی بیشتر پلترفرم‌ها عرضه کنند.

در نهایت آقای تاباتا به ماجرای جدایی از شرکت اسکوئر انیکس نیز اشاره و تاکید کردند که دلیل این جدایی، اخراج شدن از شرکت نبوده است. آقای تاباتا به این نکته اشاره کردند که روابط بین شرکت و ایشان در روند توسعه‌ی بازی Final Fantasy XV به مرور زمان بدتر شده است. به عنوان مثال ایشان به این نکته اشاره کردند که ماجرای لغو شدن ۳ بسته‌ی الحاقی بازی هیچ ارتباطی به جدایی ایشان از استودیوی سازنده نداشته است. آقای تاباتا همچنین تاکید کردند که هدف از جدایی از شرکت اسکوئر انیکس، تاسیس یک استودیوی مستقل و ساخت بازی‌ها به دلخواه خودشان بوده است.

در پایان آقای تاباتا نسبت به لغو شدن سه بسته‌ی الحاقی بازی Final Fantasy XV ابراز تاسف کرده و بیان کردند که از هوادارانی که از این موضوع ناراحت شده‌اند، عذرخواهی می‌کنند.

منبع متن: gamefa