تلاش مایکروسافت در طی چند سال اخیر به منظور حضور هرچه پرقدرت‌تر در بازار بازی‌های ویدئویی برای رایانه‌های شخصی، بسیار قابل تحسین بوده است. ردموندی‌ها علاوه بر عرضه‌ی بازی‌های انحصاریِ اخیر خود به صورت همزمان برای کنسول ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی، برخی بازی‌های قدیمی خود از جمله Sunset Overdrive که قبلاً برای کنسول نسل […]

اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت

تلاش مایکروسافت در طی چند سال اخیر به منظور حضور هرچه پرقدرت‌تر در بازار بازی‌های ویدئویی برای رایانه‌های شخصی، بسیار قابل تحسین بوده است. ردموندی‌ها علاوه بر عرضه‌ی بازی‌های انحصاریِ اخیر خود به صورت همزمان برای کنسول ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی، برخی بازی‌های قدیمی خود از جمله Sunset Overdrive که قبلاً برای کنسول نسل هشتمی خود عرضه کرده بودند را نیز برای این پلتفرم در دسترس قرار داده‌اند.

بنابر گفته‌های فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، تمرکز آن‌ها برروی رایانه‌های شخصی، در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهد داشت و حتی از اهمیت بالاتری هم برای آن‌ها برخوردار است. به تازگی، اسپنسر با وب‌سایت GameIndusry، در خصوص دیدگاه‌هایش در قبال فهرست بازی‌های این شرکت برای کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ صحبت کرده است.

البته او نخست درباره بخش ایکس‌باکس صحبت کرد و بیان داشت که «[۲۰۱۹] سال بزرگی برای بازی‌بازان خواهد بود». فیل اسپنسر در ادامه افزود:

ما برای آنچه که در دست عرضه داریم، عناوینی همچون Crackdown 3، Ori and the Will of the Wisps و Gears 5 و همچنین فهرست شگفت‌انگیزی از دیگر بازی‌هایِ عالیِ صنعت که برروی ایکس‌باکس وان قابل بازی خواهند بود، بسیار هیجان‌زده هستیم. اگرچه ما موقعیت خود در زمینه کنسول‌های بازی را قوت می‌بخشیم، اما شما شاهد پشتیبانی هرچه بیشترِ ایکس‌باکس برروی همه‌ی پلتفرم‌ها نیز خواهید بود.

اسپنسر در ادامه در خصوص نقش مایکروسافت در زمینه بازی‌هایِ رایانه‌های شخصی و تلاشِ بیشترشان برای گسترش برنامه‌هایشان برای حضور هرچه بهتر در این بخش صحبت کرد. او در این باره گفت:

همانطور که قبلاً گفتم، من احساس می‌کنم که ما می‌توانیم نقش بزرگی در خصوص عرضه بازی‌های ویدئویی برروی ویندوز داشته باشیم. با توجه به رویکردمان، همیشه تمرکز یا سازگاری خوبی با بازی‌بازان برروی رایانه‌های شخصی نداشته‌ایم. اکوسیستم بازی‌های ویدئویی برروی کامپیوترهای شخصی فوق‌العاده پر جنب و جوش و موفق است؛ بنابراین، این سوال را از خود می‌پرسیم که ما چه نقشی در این زمینه می‌توانیم داشته باشیم و چه چیزی می‌توانیم برای توسعه دهندگان و بازی‌بازان به ارمغان آوریم.

با بررسی فهرست بازی‌هایی که مایکروسافت برای عرضه در سال ۲۰۱۹ میلادی برروی رایانه‌های شخصی دارد، پیداست که آن‌ها برنامه‌های زیادی برای حضور هرچه بیشتر در این بخش از بازار بازی‌های ویدئویی دارند. عرضه‌ی بازی‌هایی نظیر Ori and the Will of the Wisps، بازی Crackdown 3 و Gears 5 برای رایانه‌های شخصی در سال آینده میلادی تائید شده است. همچنین بازی‌هایی از جمله Gears Tactics، بازی Age of Empires 4 که زیرنظر استودیوی رلیک اینترتینمنت (Relic Entertainment) در حال توسعه است، نیز احتمالاً سال آینده برای این پلتفرم محبوب منتشر شوند. این در حالی است که اخیراً مایکروسافت استودیوهایی نظیر inXile Entertainment و ابسیدیان اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) را نیز به تملک خود درآورده که تجربه‌ی خوبی در زمینه‌ی عرضه بازی برای رایانه‌های شخصی دارند.

باید دید آیا مایکروسافت می‌تواند به وعده‌های خود در زمینه پشتیبانیِ خوب از رایانه‌های شخصی عمل کند یا خیر؟

منبع متن: gamefa