زمانی که حساب رسمی توئیتر سری Alien به یک بازی جدید اشاره کرد، مخصوصاً عنوانی که قرار بود ادامه‌ی داستان آماندا ریپلی (Amanda Ripley) را روایت کند، طرفداران حسابی هیجان زده شدند. البته همان‌طور که می‌دانید، در نهایت شاهد معرفی بازی Alien: Blackout برای تلفن‌های هوشمند بودیم. حال به تازگی فاکس‌نکست گیمز (FoxNext Games) در […]

پاسخ توسعه دهندگان به انتقادات وارد شده به Alien: Blackout و اشاره به بازی Alien: Isolation 2

زمانی که حساب رسمی توئیتر سری Alien به یک بازی جدید اشاره کرد، مخصوصاً عنوانی که قرار بود ادامه‌ی داستان آماندا ریپلی (Amanda Ripley) را روایت کند، طرفداران حسابی هیجان زده شدند. البته همان‌طور که می‌دانید، در نهایت شاهد معرفی بازی Alien: Blackout برای تلفن‌های هوشمند بودیم. حال به تازگی فاکس‌نکست گیمز (FoxNext Games) در این مورد توضیحاتی را ارائه داده است.

حتی تائید ساخت یک بازی تیراندازی آنلاین چندنفره برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی نیز نتوانست طرفداران را آرام کند. البته یکی از مهم‌ترین دلایل عصبانیت طرفداران سری Alien، مقایسه‌ی این حرکت شرکت فاکس قرن بیستم با معرفی بازی Diablo: Immortal توسط بلیزارد (Blizzard) بود.

حال در طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Variety، آقای تی‌کیو جفرسون (TQ Jefferson)، معاون بخش توسعه‌ی خارجی فاکس‌نکست گیمز، در مورد حواشی بازی Alien: Blackout صحبت کرد.

آقای جفرسون پیرامون معرفی این عنوان برای تلفن‌های هوشمند و شباهت آن با Diablo: Immortal اعلام کرد:

من می‌دانم که برخی از افراد این را به Diablo ربط می‌دهند. اما فکر می‌کنم این کمی اغراق آمیز است. انتقادات Diablo به خاطر معرفی یک بازی رایگان برای موبایل بود. بازی ما یک عنوان پریمیوم برای موبایل است که شما تنها باید یکبار هزینه‌ی آن را پرداخت کنید. این یک تجربه‌ی کنترل شده است.

علاوه بر این، جفرسون اعلام کرد که فاکس قرن بیستم از تقاضای طرفداران برای ساخت دنباله‌ی Alien: Isolation باخبر بود. با این‌که جفرسون تائید کرد که هم‌اکنون بازی Alien: Isolation 2 در حال توسعه نیست. اما وی توضیحات دیگری را نیز ارائه داد:

این مثل یک وضعیت دودویی نیست. داستان‌هایی زیادی وجود دارند که ما می‌توانیم در این سری روایت کنیم. ما می‌توانیم داستان‌های بیشتری را در مورد آماندا ریپلی تعریف کنیم؛ حتماً نیاز نیست که از طریق یک بازی Isolation باشند.

طرفداران ناراضی می‌توانند منتظر عرضه‌ی بازی تیراندازی آنلاین استودیوی کلد آیرون (Cold Iron Studios) بمانند. این بازی در تاریخی نامشخص برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که به این زودی شاهد یک بازی دیگر در سبک اول شخص ترسناک باشیم.

نظر شما چیست؟ آیا توضیحات آقای جفرسون متقاعد کننده هستند؟

منبع متن: gamefa