امروز بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition برای کنسول‌های نسل هشتم، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوئیچ عرضه شد و به همراه آن شاهد انتشار نمرات این بازی از سوی منتقدین هستیم. با گیمفا همراه باشید تا مروری کامل بر این نمرات و نقدها داشته باشیم. سبک نقش‌آفرینی یکی از پرطرفدارترین سبک‌های موجود محسوب می‌شود. تا […]

فانتزی قدیمی، شاهکاری جدید | نقدها و نمرات بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition

امروز بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition برای کنسول‌های نسل هشتم، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوئیچ عرضه شد و به همراه آن شاهد انتشار نمرات این بازی از سوی منتقدین هستیم. با گیمفا همراه باشید تا مروری کامل بر این نمرات و نقدها داشته باشیم.

سبک نقش‌آفرینی یکی از پرطرفدارترین سبک‌های موجود محسوب می‌شود. تا چندین سال پیش، این سبک به بازی‌های ژاپنی خلاصه می‌شد و بسیاری از بازی‌بازان نیز نمی‌توانستند با این نوع از بازی‌ها ارتباط برقرار کنند. مدتی است که سبک نقش‌آفرینی راه خود را به غرب نیز باز کرده و شاهد انتشار بازی‌هایی با کیفیت عالی در این سبک توسط استودیوهای غربی هستیم. بازی‌های نقش‌آفرینی غربی، بیشتر برروی مبارزات نفس‌گیر تمرکز داشتند و این امر در حالی بود که بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی عموما از داستان‌های گیرا بهره می‌بردند. با انتشار عناوینی همچون The Witcher 3: Wild Hunt ،Mass Effect ،The Elder Scrolls و … شاهد آن بودیم که بازی‌های نقش‌آفرینی غربی، علاوه بر تمرکز بر مبارزات به داستان‌پردازی نیز توجه ویژه‌ای می‌کنند. تنها کافی است به لحظات احساسی که در بازی The Witcher 3: Wild Hunt وجود داشت دقت کنید (که تا چند سال پیش در بازی‌های نقش‌آفرینی غربی شاهد آنان نبودیم): لحظه‌ای که سیری (Ciri) در انتهای بازی وارد دروازه‌ای (Portal) می‌شود تا جلوی زمستان سفید (White Frost) را بگیرد و تمامی صحنه‌هایی که با گرالت (Geralt) گذرانده بود به یادش می‌آید؛ تمام لحظات غمگین یا خوش‌حال کننده و کارهای دیوانه‌واری که با یکدیگر انجام داده بودند. جالب آنجاست که دقیقا همین صحنه‌ها هستند که برروی پایان بازی تاثیر می‌گذارند، یعنی داستان به مراتب توانسته است جایگاه مهم‌تری را در بین ارکان مختلف بازی‌های ویدئویی کسب کند.

در این میان، بازی‌هایی نیز هستند که حالتی میان نقش‌آفرینی غربی و شرقی را انتخاب می‌کنند. بازی Persona 5 تماما یک بازی نقش‌آفرینی شرقی و The Witcher 3: Wild Hunt تماما یک عنوان در سبک نقش‌آفرینی غربی محسوب می‌شود ولی عنوانی مثل Tales of Vesperia: Definitive Edition میانگین این دو حالت را دارا است. نسخه‌ی اصلی این بازی در سال ۲۰۰۸ برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر شد و اکنون شاهد یک بازسازی نسبتا عالی از این بازی هستیم. در قسمت زیر می‌توانید شاهد نقدها و نمرات این بازی باشید.

۹٫۷/۱۰ :GBAtemp

این نسخه یکی از جذاب‌ترین عناوین در یکی از بهترین فرانچایز‌های تاریخ است. با این‌که بعضی ایرادات بسیار جزئی در بازی وجود دارد، ولی بدون شک بیان می‌کنم که وزنه‌ی نکات مثبت این بازی به مراتب سنگین‌تر از نکات منفی آن است. فارق از این‌ که برروی چه پلتفرمی این بازی را تجربه می‌کنید، باید بدانید که Tales of Vesperia: Definitive Edition ارزش تمام پولی که برای آن خرج می‌کنید را دارد.

۹/۱۰ :Cubed3

با داستانی عالی و دنیایی زیبا، این نسخه به عنوان بهترین در تاریخ این فرانچایز شناخته می‌شود. هر یک از اعضای گروه شما، روابط بسیار خوب و دلنشینی با یکدیگر دارند. مبارزات بازی نیز بسیار خوب طراحی شده‌اند ولی یادگیری و کسب مهارت در آن به زمان زیاد و حوصله نیاز دارد. این بازی نه تنها برای این سری، بلکه برای سبک نقش‌آفرینی یک مدال افتخار محسوب می‌شود.

۹/۱۰ :VGN 

بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition بهترین نسخه‌ از این سری محسوب می‌شود و با داستانی جذاب و گیرا، می‌تواند تجربه‌ای بسیار غنی به شما ارائه دهد. هیچ دلیلی برای این که بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition را خریداری نکنید و وارد ماجراجویی شگفت‌انگیز شخصیت‌های این بازی نشوید، وجود ندارد.

۸٫۵/۱۰ :Wccftech 

بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition یک بازسازی عالی از عنوانی است که برای کنسول‌های نسل قبل عرضه شد. این بازی با سیستم گیم‌پلی جذاب، داستانی گیرا و مبارزات مفرح و سرگرم کننده، با حفظ حس و حالی که این بازی ۱۰ سال پیش به بازی‌بازان داد، به علاوه‌ی مقدار زیادی محتویات جدید، یک تجربه‌ی منحصر به فرد حساب می‌شود.

۸٫۵/۱۰ :DualShockers

کسانی که منتظر یک بازسازی از بازی Tales of Vesperia بودند، اکنون بهترین موقعیت را دارند؛ چرا که بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition بهترین نسخه در کل این سری است.

۸٫۳/۱۰ :Gamefa

بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition یکی از دو نسخه‌ی برتر سری Tales برای کنسول‌ها محسوب می‌شود. این بازی با داستان جذاب، طراحی هنری بی‌نظیر و گیم‌پلی سرگرم‌کننده یکی از بهترین بازسازی‌های این نسل است. فارق از این که شما نسخه‌ی اصلی را تجربه کرده‌اید یا خیر، تجربه‌ی این بازی می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. این امر زمانی بیشتر جلوه پیدا می‌کند که با محتویات جدیدی که به بازی‌ اضافه شده است روبرو می‌شوید. این محتویات حتی کسانی که بازی اصلی را نیز تجربه کرده‌اند را متعجب خواهد کرد.

۸/۱۰ :IGN Spain

با اینکه بازی در بعضی مواقع احساس کاملا خطی بودن به شما می‌دهد، ولی Tales of Vesperia: Definitive Edition هنوز جذاب و بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است.

۸/۱۰ :Push Square

بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition یکی از بهترین، اگر بهترین نباشد، نسخه‌های سری Tales برروی کنسول‌های نسل هشتم است و همین امر به تنهایی کافی است تا هواداران این سری به خرید آن مجاب شوند. ۱۰ سال از انتشار نسخه‌ی اصلی بازی می‌گذرد و این بازی واقعا لیاقت بیشتر از آنچه اکنون بدست آورده را دارد. این بازی ارکان اصلی نقش‌آفرینی ژاپنی را در خود جای داده است و با این حال در سال ۲۰۱۹ به راحتی خواهد درخشید. این امر کار بسیار سختی است.

۷/۱۰ :GameSpew

Tales of Vesperia: Definitive Edition قطعا نسخه‌ای بهبودیافته نسبت به بازی اصلی است ولی نباید انتظار داشته باشید آن‌طور که ۱۰ سال پیش همه مبهوت این بازی شدند، اکنون نیز دوباره این اتفاق رخ دهد.

۷/۱۰ :God is a Geek

به عنوان یک نسخه از سری Tales این بازی واقعا خوب است. ولی… قدیمی بودن بازی به راحتی قابل تشخصی است و کمی آزاردهنده.

بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition در تاریخ جمعه ۲۱ دی سال ۱۳۹۷ شمسی مصادف با ۱۱ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوئیچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. شما می‌توانید نقد و بررسی این بازی تحت عنوان زیبا و با وقار | نقد و بررسی بازی Tales of Vesperia: Definitive Edition که به قلم سعید آقابابایی است را نیز مطالعه کنید.

منبع متن: gamefa