امروز خبر جدایی استودیوی بانجی (Bungie) از ناشری بزرگ به اسم اکتیویژن (Activision) منتشر شد. حال توسعه‌دهندگان بزرگی همانند فیل‌اسپنسر (Phil Spencer) در این رابطه نظر خود را بیان کرده‌اند.  استودیوی بانجی در ابتدای به دلیل ساخت سری بازی‌های موفق و فوق‌العاده‌ی Halo و سپس به دلیل توسعه‌ی سری Destiny در بین بازی‌بازان شناخته شده […]

واکنش فیل اسپنسر و اپیک‌گیمز به جدایی بانجی از اکتیویژن

امروز خبر جدایی استودیوی بانجی (Bungie) از ناشری بزرگ به اسم اکتیویژن (Activision) منتشر شد. حال توسعه‌دهندگان بزرگی همانند فیل‌اسپنسر (Phil Spencer) در این رابطه نظر خود را بیان کرده‌اند. 

استودیوی بانجی در ابتدای به دلیل ساخت سری بازی‌های موفق و فوق‌العاده‌ی Halo و سپس به دلیل توسعه‌ی سری Destiny در بین بازی‌بازان شناخته شده است. شکی نیست که این استودیو دارای قدرت بسیار بالایی در ساخت بازی‌های شوتر اول‌شخص است چرا که هر دو سری Halo و Destiny به حدی از تکامل در گان‌پلی رسیده‌اند که کم‌تر عنوانی توان رقابت با آنان در این حیطه را دارد. داستان جذاب و گیرای این دو سری نیز مزید بر علت شده‌اند و بر اعتبار استودیوی بانجی می‌افزایند.

امروز مطلع شدیم که این استودیو پس از ۸ سال همکاری با اکتیویژن، اکنون از این ناشر جدا شده است و تصمیم دارد تا ادامه‌ی راه خود و آینده‌ی سری Destiny را به تنهایی بسازد (شما می‌توانید خبر مربوطه را در اینجا مشاهده کنید). اعلام استقلال استودیوی بزرگی همچون بانجی، قطعا اتفاق بزرگی در صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود و طبق انتظارات نیز شخصیت‌های مهم این صنعت به این امر واکنش نشان داده‌اند. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که تمامی کسانی که نظر خود را در این رابطه بیان کرده‌اند، امیدوارند تا بانجی روز به روز پیشرفت کند و عناوینی موفق‌تر از ساخته‌های حال حاضر خود را توسعه دهد.

آقای فیل‌ اسپنسر که به عنوان رئیس بخش سرگرمی‌های اکس‌باکس شناخته می‌شود، در این رابطه چنین گفته است:

منتظر یک آینده‌ی روشن و موفق برای یکی از استودیوهای مستقل مورد علاقه‌ام و البته فرانچایز مورد علاقه‌ام (Destiny) هستم.

آقای اسپنسر همچنین اضافه کرد که بی‌صبرانه منتظر است که ببیند استودیوی بانجی چگونه به راه خود ادامه می‌دهد و سری Destiny را به اوج خود می‌رساند.

پیامی از طرف اپیک‌گیمز نیز در رابطه با اعلام استقلال بانجی منتشر شده است:

انتشار یک بازی در این مقیاس (یا هر مقیاس دیگری) توسط خود استودیوی سازنده و بدون هیچ کمکی، کار بسیار سختی است. بانجی نیاز دارد تا چیزهای زیادی را یاد بگیرد و در حیطه‌های مختلفی پیشرفت کند. ممکن است در این راه به پستی‌ها و بلندی‌های بسیاری مواجه شوند. ولی هنگامی که این مسیر را به سلامت طی کنند، همه خواهیم دید که این فرایند چه تاثیر مثبت زیادی برروی کار آنان داشته است.

رئیس استودیوی سازنده‌ی بازی Fortnite نیز پیام تبریک برای بانجی فرستاده و از طرفی دیگر، مدیرعامل این استودیو به صورت عمومی تبریک خود را اعلام کرده است:

این دومین بار است که بانجی اعلام استقلال می‌کند و من به آنان بابت این کار تبریک می‌گویم (اولین دفعه بانجی از مایکروسافت جدا شد)! سال ۲۰۱۹ به سالی تبدیل خواهد شد که یک موقعیت فوق‌العاده برای استودیوهای مستقل ایجاد می‌کند تا به صورت مستقیم با بازی‌بازان در ارتباط باشند.

همه‌ی بازی‌بازان امیدوار هستند که این صحبت‌ها به حقیقت بپیوندند و در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد درخشش هر چه بیشتر بازی Destiny 2 باشیم. بازی Destiny 2 هم اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است. این بازی در نظرسنجی تیم گیمفا موفق به کسب لقب بهترین بازی چندنفره‌ی سال ۲۰۱۸ شد. برای مطالعه‌ی این مقالات می‌توانید به اینجا و این نشانی مراجعه کنید. همچنین نقد و بررسی این بازی تحت عنوان کهکشانی‌های ۲ | نقد و بررسی Destiny 2 برای شما آماده است و می‌توانید آن را مطالعه کنید.

منبع متن: gamefa