به گزارش پردیس گیم و به نقل از Kotaku، تعدادی از منابع نزدیک به Electronic Arts اعلام کرده‌اند که بازی جهان باز Star Wars توسط این شرکت کنسل شده است. این بازی پیش از این توسط استودیوی Visceral Games در حال توسعه بود، اما پس از تعطیل شدن آن، کار ساخت آن به شرکت بزرگ EA Vancouver سپرده شد.

استودیوی EA Vancouver، شرکت بزرگی است که بیشتر به خاطر پشتیبانی‌اش از سری بازی‌های FIFA و Star Wars Battlefront شناخته می‌شود.  استودیوی بسته شده‌ی Visceral Games نیز پیش از این سابقه‌ی درخشانی را را توسعه‌ی سری بازی‌های ترسناک Dead Space داشته است. این استودیو پیش از بسته شدن زیر نظر کارگردان خلاق سری Uncharted، امی هنیگ (Amy Hennig) بر روی یک بازی خطی اکشن ماجراجویی Star Wars کار می‌کرده است. سپس بعد از آن کار توسعه‌ی آن بازی در تاریخ 17 اکتبر 2017 (25 مهر 1397) به عهده‌ی EA Vancouver سپرده شد. نام رمزی این پروژه، Ragtag بود.

اما بعد از واگذاری این پروژه می‌توان گفت که Ragtag دیگر آن بازی سابق نبود، این عنوان تبدیل به یک بازی جهان باز و به طور کامل ریبوت شده بود . اکنون به تازگی خبر رسیده که این بازی کنسل شده است.

EA تا پیش از این به طور عمومی، هیچ چیزی را از این بازی Star Wars نشان نداده بود. اما آن زمان Visceral Games درباره‌ی آن گفته بود که اعضای تیم آن‌ها می‌خواهند تا بازی را طوری طراحی کنند که بسیار لذت بخش باشد تا بازیکنان چند بار آن را تجربه کنند و به طور طولانی مدت آن را بازی کنند.

به جز EA Vancouver، توسعه دهندگان سری بازی‌های Titanfall یعنی استودیوی Respawn که از اعضای سابق Infinity Ward تشکیل شده، در حال کار بر روی یک بازی دیگر Star Wars با نام Jedi Fallen Order هستند و احتمالا در سال جاری منتشر می‌شود.

بعد از اعلام خبر کنسل شدن بازی EA Vancouver، خبرنگار وب سایت Kotaku با چند نفر از اعضای این استودیو صحبت کرد. او گفته که نام این پروژه به Orca تغییر کرده بود و در اوایل توسعه‌ی خود بود. بازیکن در این بازی، نقش یک شکارچی را برعهده می‌گرفت که می‌توانست به سیاره‌های مختلف برود و با جناح‌های مختلف در جهان وسیع جنگ ستارگان، همکاری کند. بعد از کنسل شدن پروژه‌ی Orca، شرکت EA Vancouver کار ساخت یک بازی کوچکتر را آغاز کرده که احتمالا در اواخر سال 2020 برای کنسول‌های نسل بعدی منتشر شود؛ البته احتمال انتشار آن برای کنسول‌های نسل حاضر نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که هنوز هم احتمال کار بر روی ادامه‌ی ساخت بازی جهان باز Orca وجود دارد. نظر شما چیست؟ آیا این بازی می‌توانست موفق ظاهر شود؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame