طی مصاحبه‌ای، طراح بازی Sekiro: Shadows Die Twice اطلاعات جالبی در رابطه با تفاوت این بازی و ساخته‌های قبلی استودیوی سازنده داده است. برای اطلاع از جزئیات خبر با گیمفا همراه باشید.  استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware) به ساخت عناوینی همچون سری Souls و Bloodborne مشهور است. این دو بازی در عین حال که شباهت‌های بسیاری دارند، تقاوت‌های […]

بازی Sekiro: Shadows Die Twice گیم‌پلی متفاوت از سری Souls و Bloodborne خواهد داشت

طی مصاحبه‌ای، طراح بازی Sekiro: Shadows Die Twice اطلاعات جالبی در رابطه با تفاوت این بازی و ساخته‌های قبلی استودیوی سازنده داده است. برای اطلاع از جزئیات خبر با گیمفا همراه باشید. 

استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware) به ساخت عناوینی همچون سری Souls و Bloodborne مشهور است. این دو بازی در عین حال که شباهت‌های بسیاری دارند، تقاوت‌های زیادی نیز در یک‌یک عناصر آنان دیده می‌شود. در سری Souls شما بیشتر برروی استراتژی حملات با ریسک کم‌تر تمرکز می‌کردید، ضربه خود را در زمان مناسب وارد می‌کردید و منتظر می‌ماندید تا حریف ضربه‌اش را وارد کند تا شما فرصت دفاع داشته باشید. در اصل، مکانیزم دفاعی سری عناوین Souls بیشتر به دفاع کردن مربوط می‌شد.

از طرفی دیگر، بازی Bloodborne روند دیگری را در پیش گرفته بود. در این بازی زمان‌بندی از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار بود. سبک آرام مبارزات سری Souls جای خود را به گیم‌پلی سریع‌تر داده بود. شما اکنون برای حملات خود باید زمان‌بندی بسیار دقیقی داشته باشید و پس از آن نیز خبری از دفاع با سپر نیست. باید به نحوی ضربات خود را وارد کنید که بلافاصله قابلیت این را داشته باشید تا از دشمن فاصله بگیرید و مانع برخورد ضربات حریف به خودتان شوید. در اصل، مکانیزم دفاعی این سری بیشتر برروی قابلیت جاخالی دادن تمرکز کرده بود.

اکنون استودیوی فرام‌سافتور در حال ساخت بازی Sekiro: Shadows Die Twice است که طبق گفته‌ی سازندگان به کلی با دو عنوان ذکر شده متفاوت است. طبق گفته‌های طراح‌ این بازی، Sekiro: Shadows Die Twice بیشتر برروی مبارزات تک به تک تمرکز دارد؛ کاتانا در برابر کاتانا. اکنون سیستم مبارزات به کلی با عناوین Souls یا Bloodborne متفاوت است. به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین مهارتی که باید در مبارزات بازی Sekiro: Shadows Die Twice یاد بگیریم، قابلیت «دفع کردن» حملات حریف است. علاوه بر این، باید برای حملات خود نیز زمان‌بندی خوبی داشته باشیم. تمامی این موارد به علاوه‌ی بازوی مکانیکی شخصیت اصلی، دنیایی بزرگ‌تر و البته قابلیت مخفی‌کاری، سیستم گیم‌پلی بازی را به کلی از ساخته‌های قبلی این استودیو جدا می‌کند.

طراح بازی Sekiro: Shadows Die Twice در رابطه با روند ساخت این عنوان چنین گفته است:

واقعا سخت بود که چیزی به کلی جدا از عناوینی بسازیم که به دلیل ساخت آنان مشهور شده‌ایم، ولی این دقیقا همان چیزی بود که می‌خواستیم. زمانی که آقای میازاکی به استودیو آمد و ایده‌ی این بازی را مطرح کرد و عنوان کرد که این بازی قرار است با سری Souls و Bloodborne متفاوت باشد، شور و شوق کل افراد تیم را در بر گرفت. در ابتدای کار، چیزی که ساختیم واقعا شبیه به Bloodborne بود ولی به مرور و کار برروی پروژه توانستیم که محتویات اختصاصی مربوط به Sekiro: Shadows Die Twice را در بازی پیاده‌سازی کنیم و نتیجه فوق‌العاده بود.

او در رابطه با سیستم مبارزات نیز چنین ادامه داد:

سیستم مبارزات اکنون بیشتر برروی مکانیزم Deflect یا همان بازگرداندن ضربات حریف تمرکز دارد. برای اجرای چنین طرحی، باید انیمیشن‌های دشمنان را به بالاترین سطح ممکن می‌رساندیم چرا که زمان‌بندی و اجرای به موقع این تکنیک در بازی بسیار حیاتی است. شما باید حرکات هر یک از دشمنان خود را یاد بگیرید و آنان را از بر باشید سپس شاید بتوانید در موقع و زمان مناسب از این تکنیک به درستی و به نفع خودتان استفاده کنید. بازی Sekiro: Shadows Die Twice به خوبی توانست راه خود را از دیگر ساخته‌های ما جدا کند و اکنون با اطمینان عرض می‌کنم که این بازی، تجربه‌ای کاملا متفاوت را نسبت به عنوان Bloodborne و سری Souls به بازی‌بازان ارائه می‌دهد.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice تنها سه ماه دیگر و در تاریخ جمعه دوم فروردین سال ۹۸ مصادف با ۲۲ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa