وب‌سایت PCGamesN و به نقل از منبعی آگاه از توئیتر اطلاعات را منتشر ساخته که به نظر می‌رسد مربوط به سخت افزار کنسول پلی‌استیشن ۵ باشند. با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتر را با یکدیگر بررسی کنیم. به گفته‌ی منبع مورد نظر، کنسول پلی استیشن ۵ دارای کد محصول ۲G16002CE8JA2_32/10/10_13E9 است و همان‌طور که در تصویر […]

مشخصات احتمالی سخت افزار کنسول پلی‌استیشن ۵ فاش شد

وب‌سایت PCGamesN و به نقل از منبعی آگاه از توئیتر اطلاعات را منتشر ساخته که به نظر می‌رسد مربوط به سخت افزار کنسول پلی‌استیشن ۵ باشند. با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتر را با یکدیگر بررسی کنیم.

به گفته‌ی منبع مورد نظر، کنسول پلی استیشن ۵ دارای کد محصول ۲G16002CE8JA2_32/10/10_13E9 است و همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، منبع مورد نظر آن را به دقت بررسی کرده و اطلاعات زیادی از آن را به دست آورده است.

نخست این‌که به نظر می رسد کنسول پلی‌استیشن ۵ بار دیگر از پردازنده‌های AMD و البته با معماری Zen + و سرعت کلاک ۳٫۲ گیگاهرتز بهره خواهد برد که به صورت Soc (سیستم‌های سوار بر چیپست) ساخته می‌شود. ظاهرا ساخت کنسول پلی‌استیشن ۵ زمانی آغاز شد که هنوز پردازنده‌های Zen 2 معرفی نشده بود. به علاوه هنوز پردازنده‌های Zen 2 برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه نشده‌اند. از آن‌جایی که پردازنده‌های نسل سوم رایزن در اواسط سال میلادی جاری عرضه خواهند شد و پردازنده‌های Zen 2 نیز هنوز پنجره‌ی زمانی مشخصی برای عرضه ندارند، بنابراین شاید AMD قصد ندارد از این پردازنده‌ها به صورت Soc استفاده کند.

به علاوه به نظر می‌رسد پردازنده‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ دارای هشت هسته‌ خواهند بود اما مشخص نیست که آیا این پردازنده‌ها، به فناوری چندرشتگی هم‌زمان (SMT) مجهز خواهند بود یا خیر. در هر صورت به نظر می‌رسد تا به این‌جای کار سخت افزار کنسول پلی‌استیشن ۵ قدرت‌مند‌تر از کنسول پلی‌استیشن ۴ و حتی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو باشد.

هنوز تاریخ عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ مشخص نیست اما بسیاری از گزار‌ش‌ها و همچنین تحلیل‌گران صنعت بازی‌های ویدئویی، به این موضوع اشاره دارند که این کسنول در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa