warframe

به گزارش پردیس‌گیم، در عرض یک سال گذشته قابلیت کراس پلی تبدیل به یک قابلیت محبوب و جذاب در بازی‌ها تبدیل شده است. توانایی بازی کردن با هر کسی بدون در نظر گرفتن پلتفرمی که در آن قرار دارد، یک مزیت واضح و بزرگ برای کاربران است که مخالفت و ایستادگی شرکت‌هایی مانند Sony در مقابل این قابلیت چندان برای گیمرها جالب نیست. حال سوالی که پیش می‌آید این است که بعد از بازی‌های کراس پلتفرمی مانند Fortnite و Rocket League، چه بازی‌هایی قرار است این قابلیت را داشته باشند؟

حال سازندگان  Warframe در پخش زنده‌ای که در Twitch داشتند یکی از بازدیدکنندگان در پرسشی از سازندگان این بازی که به تازگی برای Switch هم عرضه شده از آن‌ها در مورد احتمال اضافه شدن قابلیت کراس پلی به بازی عنوان کرد که با توجه به پرطرفدار بودن بازی و داشتن کامیونیتی بزرگ در بازی آیا احتمال کراس پلتفرم شدن بازی وجود دارد که آن‌ها در پاسخ به این سوال به پیچیده و دشوار بودن این موضوع اشاره کردند.

"به عنوان یک گیمر این قابلیت خیلی خوب است اما به عنوان سازنده بازی این قابلیت ریسک زیادی دارد. این قابلیت همچنان در مراحل اولیه توسعه خود است و اجرای آن در بازی و پلتفرم‌های مختلف دشواری‌های زیادی دارد و هزینه‌های زیادی را می‌طلبد. بسیاری از بازی‌هایی که این قابلیت را اضافه کردند، بسیار دیرتر از ما برروی برخی از پلتفرم‌ها عرضه شدند و قرارداد خود را با شرایط بسیار متفاوتی تنظیم و قطعی کردند. در حال حاضر ما در حال تغییر مدهای بازی و گیم‌پلی بازی هستیم و تغییرات بزرگی نیز در راه است و این تمام چیزی است که در مورد آن می‌خواهیم بحث کنیم و در مورد کراس پلی شدن بازی قولی به شما نمی‌توانم بدهم."

warframe

سازندگان بازی Warframe به طور مداوم و هفتگی در حال عرضه‌ی آپدیت‌های مختلف برای این بازی هستند. به همین خاطر کنسول‌ها و پلتفرم رایانه‌های شخصی طبق برنامه‌ی زمانی متفاوتی نسبت به هم این آپدیت‌ها را دریافت می‌کنند. برای مثال بروزرسانی عظیم Fortuna تقریبا یک ماه زودتر برای PC نسبت به کنسول‌ها منتشر شد. با در نظر گرفتن این موضوع و وقفه بین منتشر شدن آپدیت‌ها، اضافه کردن قابلیت کراس پلی کمی مشکل و سخت به نظر می‌رسد.

" اگر چه ما دوست داریم که این قابلیت را به بازی اضافه کنیم اما فکر می‌کنم در حال حاضر چنین کاری را نمی‌توانیم انجام دهیم"

یکی از مهم‌ترین مزایای اضافه شدن قابلیت کراس پلی به بازی، امکان استفاده از یک حساب کاربری برروی تمامی پلتفرم‌ها است. اگرچه اخیرا در زمان عرضه‌ی بازی برروی Switch، به کاربران اجازه‌ی انتقال حساب کاربری خود از تمامی پلتفرم‌ها به این کنسول داده شد ولی این یک انتقال دائمی و همیشگی بود و در صورت انتقال حساب خود به Switch، شما تنها امکان استفاده از آن حساب کاربری برروی Switch را داشتید. در واقع اگر شما تمایل داشتید که هم در PC و هم در Switch این بازی را بازی کنید باید دو حساب کاربری جدا از هم داشته باشید.

اگرچه رسیدن به قابلیت کراس پلی و اجرای آن برروی تمامی پلتفرم‌ها در حال حاضر ممکن نیست ولی تیم سازنده در حال تلاش برای یافتن راهی برای به اشتراک گذاشتن پیشرفت و یا آیتم‌ها و موارد مشابه یک حساب کاربری است. مثلا اگر نتوانید که در PS4 خود به بازی بپردازید می‌توانید با همان حساب کاربری بر روی Switch به تجربه بازی بپردازید. اگرچه امکان بازی با دوستانتان وجود نخواهد داشت ولی در صورت رسیدن به این هدف، شما می‌توانید از حساب خود برروی همه‌ی پلتفرم‌ها استفاده کنید.

با توجه به برنامه‌ی فشرده‌ و سخت سازندگان Warframe، احتمال اضافه شدن قابلیت پلی کراس به این بازی در سال جاری بسیار کم و ضعیف است. حال باید منتظر ماند و دید تیم سازنده چه برنامه‌ای برای رسیدن به این هدف بزرگ و دشوار در نظر گرفته است و چه برنامه‌هایی برای آینده دارند. بازی Warframe در حال حاضر برروی PC ،Xbox One ،Switch و PS4 به صورت رایگان در دسترس است. 

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame