عناوین آخرالزمانی و پساآخرالزمانی، پس از محبوبیت بالا و موفقیت تجاری فرانچایز Fallout, جای خود را بیش تر در دل هواداران و مخاطبان بازی های ویدیویی باز کرده، و از نسل هفتم تا امروز، که در اواخر نسل هشتم به سر می بریم، شاهد عناوین مختلفی با تم آخرالزمانی بوده ایم. از عناوین جهان آزادی […]

بقا یعنی همه چیز | پیش نمایش بازی Anthem

عناوین آخرالزمانی و پساآخرالزمانی، پس از محبوبیت بالا و موفقیت تجاری فرانچایز Fallout, جای خود را بیش تر در دل هواداران و مخاطبان بازی های ویدیویی باز کرده، و از نسل هفتم تا امروز، که در اواخر نسل هشتم به سر می بریم، شاهد عناوین مختلفی با تم آخرالزمانی بوده ایم. از عناوین جهان آزادی مثل  Horizon zero dawn و Tom Clancy’s the Division گرفته، تا عناوین خطی و بعضا شاهکارهایی مانند The Last Of Us. معمولا تمامی آثار آخرالزمانی، چه در دنیای بازی و چه در فیلم و سریال ها، در یک سری ویژگی‌ها مشترک هستند. جهان بازی معمولا به شدت مخروبه است، کمبود مواد غذایی، دارویی و تجهیزات به شدت وجود دارد و مهم تر از همه، مردم خواه به صورت فردی و خواه در قالب گروه و تشکیلات مختلف، به شدت برای بقا تلاش می کنند. در برخی شرایط بقا به معنای زنده ماندن برای یک مدت طولانی نیست و بقا می تواند صرفا به این معنا باشد که فردی بتواند یک روز بیشتر زنده بماند. همین ویژگی های خاص عناوین پساآخرالزمانی ( Post apocalyptic ) در کنار ارائه محیط و جهانی مختلف نسبت به عناوین معمولی، باعث شده است بازیهایی با این حال و هوا روز به روز تعدادشان بیشتر شود. البته به علت ظرافت های موجود در ساخت اینچنین عناوینی لزوما همه ی آنها موفق ظاهر نمی شوند و شاهد عناوین ضعیف و متوسط مختلفی نیز در طول این سال ها بوده ایم. اما این مقاله در مورد بازیهای آخرالزمانی و پساآخرالزمانی نیست و به طور دقیق به یک بازی اشاره دارد. عنوان به شدت مورد انتظار Anthem, ساخته استودیو بسیار معروف Bioware. با گیمفا همراه باشید با پیش نمایش این عنوان تا به تمامی اطلاعاتی که می خواهید و نیاز دارید درباره این بازی کسب کنید، دست یابید.

در این مقاله تمامی اطلاعات کلی و جزئی درمورد Anthem ارائه شده است. با گیمفا همراه باشید با پیش نمایش Anthem…

بازی Anthem برای اولین بار و به طور رسمی در کنفرانس E3 2017 معرفی شد. پس از معرفی اولیه و پخش تریلرهایی از این عنوان، به سرعت این بازی موفق شد هواداران زیادی را جذب خود کند. تمرکز بر روی بخش چند نفره، وجود المان های عمیق نقش افرینی و شخصی سازی که قبلا به خوبی دستپخت bioware را از این حیث در فرانچایزهای Dragon age و mass effect دیده بودیم، گرافیک هنری بسیار خیره کننده و چشم نواز، فضای آخرالزمانی به شدت متفاوت با بقیه عناوین مشابه و البته وجود انواع تکنولوژی ها و ربات های مختلف، همه و همه دست به دست هم دادند تا این بازی روز به روز مشتاقان و طرفداران بیشتری پیدا کند.

پس از صحبت های سازندگان و نمایش تریلر های مختلف، یک ویژگی جالب که در بازی Anthem قابل مشاهده بود، نزدیکی حدودی این عنوان در بعضی زمینه ها به‌عنوان Tom Clancy’s The Division و Destiny 2 بود. همانندThe Division, هر چند بازی به صورت انفرادی ( Solo ) نیز قابل بازی است، اما تمرکز اصلی و مانور های تبلیغاتی همه بر روی بخش چندنفره متمرکز و معطوف بوده اند. همچنین برخی ساز و کارهای کلی در بخش های مختلف نیز کم و بیش شباهت هایی بهThe Division داشتند. البته وجود شباهت هایی این چنینی بین این دو عنوان اصلا و ابدا به این معنا نیست که Anthem هویت مستقل خود را ندارد، بالعکس بازی Anthem در تمامی زمینه ها دارای ویژگی‌های منحصربفرد فنی و هنری خاص خود است. اما وجود شباهت هایی در بخش های مختلف با دیگر عناوین مرتبط نیز کاملا اجتناب ناپذیر و واضح به نظر می رسد.

به احتمال فراوان می دانید Anthem, یک عنوان شوتر نقش آفرینی چند نفره تمام آنلاین است که تمرکز اصلی آن، بر روی پیشروی و بقا در قالب یک تیم یا گروه است. قبل از آنکه وارد جزئیات مربوط به بخش های مختلف بازی شویم، بد نیست به برخی از مهم ترین ویژگی‌های بازی نگاهی بیاندازیم.

  • بازیبازان می توانند Anthem را هم به صورت تک نفره، و هم به صورت تیمی در قالب یک گروه چهارنفره تجربه کنند  و با هم تعامل داشته باشند. اما در هر حالت و به هر شکلی، همیشه PC یا کنسول شما باید به اینترنت متصل باشد و اتصال دائمی به اینترنت کاملا ضروری است
  • Anthem دارای داستانی نسبتا عمیق، شاخه به شاخه با جزئیات بالاست. اما انتظار یک داستان کاملا چند لایه و ریز با تصمیمات فراوان به مانند عناوینی مثل Dragon age یا Mass effect نداشته باشید.
  • هیچگونه قابلیت ایجاد رابطه عاطفی با دیگر شخصیت ها، یا همان NPC ها به هیچ شکلی در طول بازی وجود ندارد
  • Anthem دارای پرداخت های درون برنامه یا همان Microtransaction نیز می باشد. اما بنابر وعده سازندگان این پرداخت های درون برنامه ای تاثیری مهم در گیم پلی و روند بازی نداشته و صرفا به ویژگی‌های ظاهری شخصیت ها محدود می شوند

غار ها، آبشارها، جنگل ها و بسیاری مکان های دیگر برای گردش و اکتشاف وجود دارند.

  • انجام تمامی مراحل داستانی بدون هیچگونه محدودیت و مانعی، برای تمامی بازیبازان امکان پذیر است.
  • در هنگام عرضه، هیچگونه بخش PvP یا همان بازیکن در مقابل بازیکن در بازی وجود ندارد. البته احتمال اینکه این بخش در ادامه و پس از انتشار به بازی اضافه شود وجود دارد
  • گشت و گذار یا همان Exploration، در بازی بسیار حیاتی است و برای کسب آیتم های بیشتر و باکیفیت تر، دسترسی به سلاح های قوی تر و همچنین ارتقأ شخصیت خود یا همان Level up شدن، گشت و گذار و جستجو در محیط و نقشه بازی بسیار اهمیت دارد.
  • قابلیت پرواز کردن در طول بازی و در بخش های مختلف، نقش کلیدی را ایفا خواهد کرد.
  • آهنگساز بازی، خانم Sarah Schanchner, سابقه فعالیت در پروژه سینمایی Iron man 3 را داراست(بازی Anthem و به‌خصوص شخصیت های آن به شخصیت Iron man بسیار نزدیک هستند)
  • Anthem برای سه پلتفرم اصلی عرضه خواهد شد. اما عرضه بازی برای نینتندو سوئیچ به علت سنگینی بالای بازی تقریبا محال است.
  • موتور گرافیکی بازی، موتور Frostbite 3 است که پیش از این Electronic arts در ساخت عناوینی چون Battlefield 1, Battlefield V و Dragon age inquisition از آن بهره برده بود.
  • بر اساس آنچه که در نمایش های بازی دیده ایم و همچنین نقل قول های مختلف از گوشه و کنار، نورپردازی ( Lightening ) بازی فوق العاده بوده و در سطح بسیار بالایی کار شده است.
  • ساخت و توسعه بازی، بلافاصله پس از عرضه و انتشار عنوان Mass effect 3 آغاز شد. آقای Casey Hudson که تهیه کننده اجرایی سه گانه Mass effect بود عضو ارشد توسعه Anthem بوده و روند ساخت تحت نظارت او شکل گرفته است.
  • چهار کلاس مختلف در بازی وجود دارد. Ranger, Interceptor , Colossus و Storm.(توضیحات مربوط به هر شخصیت جلوتر ارائه می شود)
  • تاریخ انتشار بازی، ۲۲ February 2019, دقیقا یک ماه دیگر است.

با مطالعه نکات بالا، در حد مناسبی با کلیات بازی و حال و هوای آن آشنا می شوید. هر چند به احتمال زیاد تا به امروز حداقل یک تریلر از این بازی به شدت مورد انتظار مشاهده کرده اید. البته هنوز نکات و موارد مختلف و بیشتری نیز وجود دارد که در ادامه ی مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد

مبارزات بازی سریع بوده و دارای ریتمی تند هستند. انتخاب Javelin مورد نظر و مناسب با سبک بازی هر فرد بسیار حیاتی است.

بقا یعنی همه چیز…

اجازه دهید نگاهی به داستان و شرایط کلی بازی بیاندازیم. داستان بازی در سیاره ای مشابه زمین جریان دارد. البته با فضایی آخرالزمانی…هر چند به علت سرسبزی زیاد و آب و هوای مناسب و مناظر چشم نواز، شاید آخرین چیزی که به ذهن انسان خطور کند، یک دنیای آخرالزمانی باشد، اما جهان Anthem کاملا آخرالزمان است و جای جای آن دشمنان و مشکلات مختلفی در انتظار شما و تیمتان خواهند بود. داستان بازی در دوره ای جریان دارد، که وسیله ای مرموز و در عین حال بی نهایت قدرتمند به نام Anthem of Creation، نه تنها باعث به وجود آمدن موجودات و اتفاقات مختلف شده است، بلکه هر از چند گاهی مشکلات بزرگی را به واسطه ی قدرت فوق العاده زیاد خود به وجود می آورد. در کنار این عامل بزرگ مزاحم، گروهی قدرتمند از دشمنان با اهدافی شوم در بازی حضور دارند با نام Dominion. رئیس و فرمانده این گروه فردی است با نام Monitor که بنابر گفته سازندگان، بازیبازان تقابل ها و مبارزات کوچک و بزرگ مختلف و متعددی با این گروه خواهند داشت. با وجود این مشکلات بزرگ و خطرناک، گروهی در بازی وجود دارند به نام Freelancers که بازیبازان در قالب یکی از افراد این گروه به بازی می پردازند. Freelancers ها در نقاط مختلف جهان بازی حضور داشته و به نقاط مختلف سفر می کنند تا هر جا با مشکلی روبه رو شوند، آن را از میان برداشته تا کمی شرایط برای زندگی انسانها هموار تر شود. البته بدیهی است آنها مشکلات را نه با گفتگو و زبان خوش، بلکه از راه سخت حل خواهند ساخت!!!

کارگردان بازی، آقای Jonathan Warner در این زمینه می گوید:،

این درست است که گروه Freelancers و اعضای آن شخصیت های مثبت داستان محسوب می شوند و هدف آنها برقراری صلح و کمک به انسان ها برای بقاست. اما آنها صلح را با استفاده از زور و قدرت برقرار می سازند.

در ادامه آقای Warner در رابطه با داستان بازی گفت:

ما می خواهیم که بازیبازان از دو جنبه و با دو لنز به داستان و اتفاقات مربوطه نگاه کنند. از جنبه اول داستان مربوط به گروه Dominion, که این داستان و روایت، یک نقطه آغازین، یک وسط و یک نقطه پایانی دارد.

جنبه دوم داستانی هم مربوط به کشمکش های جهان بازی و شخصیت های مختلف است. که تصمیمات بازییازان در آن تاثیر گذار است.

بنابر گفته سازندگان، گزینه ها و تصمیمات مختلف غیر مبارزه ای ( Non Combat Options ) در بازی وجود داشته که بخش دوم که اقای Warner به ان اشاره کردند مربوط به همین انتخاب ها، تصمیمات و گزینه‌هاست. این تصمیم ها و تعاملات در Hub یا همان پایگاه اصلی بازی، که Fort Tarsis نام دارد شکل می گیرند. در لا به لای انجام مراحل مختلف و فعالیت های گوناگون و گشت و گذار، وقتی به Fort Tarsis سر می زنید. امکان گفتگو و تعاملات مختلف با NPC ها در این مکان وجود دارد. البته همانطور که پیش تر اشاره کردم، انتظار یک بخش کامل و عمیق دیالوگ های چند شاخه ای را نداشته باشید. چون تمرکز Anthem بر روی این بخش نیست. هر چند سازندگان جندین بار اعلام کرده اند که داستان در Anthem یک اولویت اساسی محسوب می شود.

نمونه ای از دشمنان غول آسا و عظیم الجثه بازی. امیدواریم مبارزات با این دشمنان لذت بخش و چالش برانگیز باشد.

یک دنیای خوش آب و رنگ

از همان نمایش اولیه ی Anthem, گرافیک هنری بازی وعده یک بخش فوق العاده را به همگان می داد. نورپردازی فوق العاده باکیفیت، چشم نواز و طبیعی  سایه زنی هایی دقیق و استاندارد، کیفیت مطلوب بافت ها، جزئیات گرافیکی همه و همه نوید یک بخش گرافیکی کامل را می دهند. هر چند برخی افراد اعتقاد دارند این کیفیتی که منتقدان، کارشناسان و مخاطبان در نمایش های مختلف شاهد آن بوده اند، بیشتر مانور تبلیغاتی بوده و کیفیت نهایی بخش گرافیکی بازی، در آن حد نخواهد بود. با این وجود حتی اگر گرافیک هنری و بصری بازی نسیت به نمایش ها کاهش اندکی داشته باشد، باز شاهد یک عنوان فوق العاده از جنبه هنری-بصری خواهیم بود.

یک نکته بسیار قابل توجه در رابطه با دنیا و ظاهر بازی Anthem, استفاده از رنگ های روشن و چشم نواز در  طراحی مناظر طبیعی و مصنوعی  است که بسیار زیبا بوده است. مواردی که تقریبا در اکثریت عناوین آخرالزمان نمی توانیم شاهد آنها باشیم و اکثرا جهانی تیره، تاریک، پر از ساختمان ها و مناطق مخروبه را شاهد هستیم. البته طبیعی است محیط و اتمسفر بازی بر اساس داستان و شرایط بازی می بایست طراحی و ساخته شود. برای مثال تصور یک Fallout در دنیایی سرسبز و روشن و دل انگیز اصلا با عقل جور در نمی آید. به هر حال چشم نوازی و زیبایی دنیا و محیط بازی، نکته‌ای بسیار مثبت تلقی می شود. هر چند در بخش گرافیک، همه چیز به جنبه هنری و بصری محدود نمی شود و بعد فنی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. همانطور که در نکات ابتدایی اشاره کردم موتور گرافیکی بازی Frostbite 3 است. عملکرد این موتور گرافیکی در بازیهای پیشین Electronic Arts بیانگر این نکته بوده است هر چقدر بازی های ساخته شده توسط این موتور گرافیکی از لحاظ هنری و کیفیتی خوب و درجه یک کار شده اند، همان مقدار در بعد فنی متزلزل ظاهر شده اند و شاهد انواع و اقسام باگ ها و مشکلات گرافیکی در این عناوین بوده ایم. هر چند آپدیت های عرضه شده تا حد خوبی مشکلات گرافیکی مربوطه را می توانند برطرف سازند، با این وجود وجود باگ های مختلف اجتناب ناپذیر به نظر می رسند. این مساله یکی از نگرانی های اصلی هواداران و مخاطبان این بازی نیز می باشد که آیا Anthem نیز از مشکلات گرافیکی مشابه هنگام انتشار رنج خواهد برد و آیا شاهد مشکلاتی مانند گیر کردن در اجسام، دیوار و مناطق مختلف، درهم فرورفتگی اجسام مختلف و موارد این چنینی خواهیم بود یا خیر…بدیهی است که هیچگونه قضاوتی در این زمینه نمی توان انجام داد و فقط می توان به این مسأله امیدوار بود که سازندگان از اشتباهات مشابه عناوین گذشته درس گرفته باشند و همچنین زمان شش ساله توسعه بازی به آنها کمک کرده باشد تا مشکلات را به حداقل برسانند.

نور پردازی، سایه زنی و کیفیت تکسچر ها و بافت ها همگی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند.

Iron Man، این بار در دنیای گیم

به عنوان حسن ختام و بخش پایانی این پیش نمایش، نگاهی کامل به گیم پلی این بازی خواهیم انداخت. بازی Anthem یک عنوان اکشن نقش افرینی سوم شخص است که تماما گیم پلی آن وابسته به لباس های پروازی و یا اصطلاحا javelin است. به صورت کلیJavelin  شخصیت های قابل  بازی چهار کلاس اصلی Ranger , Interceptor , Storm و Colossus شباهت بسیار زیاد و قابل توجهی به ابرقهرمان مشهور دنیای مارول، یعنی Iron man دارند. ویژگی پرواز، استفاده از سلاح های دوربرد و چابک بودن در عین مقاومت مناسب بدنه، شباهت های انکار ناپذیر Javelin ها به Iron man هستند. بحث پرواز شد بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که پرواز یکی از اساسی ترین و حیاتی ترین بخش های گیم پلی بازی محسوب می شود. علاوه بر مبارزات و درگیری ها، قابلیت پرواز برای اکتشافات و همچنین رفت و آمد نیز بسیار مفید و کاربردی به شمار می آیند. هر چند نحوه مانور و سرعت پرواز هر شخصیت به کلاس انتخابی، لول و تجهیزات در دسترس بستگی دارد. در Anthem به مانند Destiny 2 دشمنان آیتم هایی روی زمین می اندازند که جهت ارتقأ و شخصی سازی استفاده می شوند.

البته مبارزه با دشمنان معمولی تمامی جنبه‌های گیم پلی را تشکیل نمی دهد و مبارزات مختلف و کوچک و بزرک باهیولاها و موجودلت مختلف که با قدرت Anthem Of Creation به وجود آمده اند نیز بخش دیگری از مبارزات بازی را تشکیل می دهند. در نبرد با این موجودات و هیولاها یا هر اسم دیگری که بر روی آنها بگذاریم به علت بزرگی جثه و اندازه اکثر آنها، مبارزات  بسیار پیچیده و چالش برانگیز خواهند بود. هر چند قابلیت پرواز و حرکت مداوم اطراف هیولاهای بزرگ و عظیم الجثه برگ برنده بازیبازان در هنگام مواجه با این دشمنان خواهد بود. البته در این زمینه هنوز نکات بسیاری وجود دارد که سازندگان به علت تازه و جذاب نگه داشتن محتویات از ارائه آنها خودداری کرده اند. پس قطعا موارد و چیزهای جذاب تر و جالب تری در انتظار بازیبازان خواهد بود.

چهار کلاس مختلف Javelin…از چپ.به راست به ترتیب: Ranger , Colossus , Storm و Interceptor

برویم سراغ معرفی و توضیحات مربوطه هر کلاس از شخصیت‌های بازی. همانطور که در طول مقاله چندین بار اشاره شد، Javelin بازی دارای چهار کلاس کلی است که توضیحات و جزئیات به شرح زیر می باشند

  • Ranger: بنابر اطلاعات منتشر شده و اعلام سازندگان، کلاس Ranger معمولی ترین و احتمالا پرکاربرد ترین کلاس بازی خواهد بود. این کلاس مخصوص کسانی است که برای انتخاب کلاس گیج و مردد هستند نمی دانند کدام کلاس برای آنها مناسب تر است. Ranger تعادل و تناسب کاملی میان بخش ها و قابلیت های مختلف مانند چابکی و چالاکی ( Agilty ), قدرت آتش و دمیج وارده ( Firepower ) و زره و مقاومت بدنی ( Armor ) دارند. در کل لباس و کلاس Ranger یک تعادل کامل را میان ویژگی ها و قابلیت های مختلف به ارمغان می آورد
  • Colossus: این کلاس مربوط به استفاده از وسایل و تجهیزات بسیار سنگین است. از Colossus به عنوان تانک های بازی نیز یاد می شود. Colossus متکی بر جاخالی ( Dodge ) نبوده و در عوض محافظی بسیار قدرتمند و سنگین را در اختیار دارد که بسیاری از آسیب های دریافتی را جذب می کند تا از خود بدنه محافظت کند. البته بدیهی است به علت سنگینی Colossus میزان چابکی و سرعت حرکات این کلاس پایین است. همچنین Colossus مجهز به یک خمپاره اندازه قدرتمند و افسانه ای ( Legendary Mortar ) نیز می باشد که با کمک این خمپاره اندازه، بازیبازان می توانند از دور دشمنان را مورد هدف قرار دهند که این قابلیت به لطف ایجاد فاصله میان بازییاز و دشمن یا دشمنان، امتیاز خوبی برای بازیباز محسوب می شود.
  • Storm: تمرکز اصلی مبارزاتی این کلاس مربوط به مبارزه با فاصله از دشمنان می شود. Storm را می توان مشابه کلاس Mage در عناوین نقش آفرینی دانست جایی که جادوگران کمی از میدان اصلی نبرد فاصله گرفته و با استفاده از جادوهای گوناگون، نقش حمایتی دیگر اعضای تیم را برعهده می گیرند. کلاس Storm هم نقشی مشابه دارد و کار اصلی آن، وارد کردن Elemntal Damage به بدنه یا محافظ دشمنان است. هر چند شاید قدرت اتش ( Firepower ) این کلاس به اندازه کلاس های دیگر نباشد، اما به لطف Elemntal Damege, شلیک های Storm نقشی مکمل مانند داشته و با ترکیب با سلاح های دیگر کلاس ها نتیجه بسیار مخرب و تاثیرگذاری خواهد داشت. چالاکی و سرعت Storm در حد خوبی بالا بوده هر چند زره و محافظ برخی آن ( Armor ) سبک و نسبتا ضعیف است. اما هنگام پرواز Storm از یک محافظ خودکار بهره مند می شود.
  • Interceptor: اطلاعات منتشر شده و به دست آمده از کلاس Interceptor کمتر از دیگر کلاس هاست. آنچه مشخص است این کلاس چابکی و سرعت بالایی دارد و به تیغ های ( Blades ) قدرتمندی مجهز است. به لطف این تیغ های قدرتمند و همچنین سرعت و چالاکی بالا، Interceptor در مبارزات نزدیک و یا تن به تن بسیار مؤثر و عالی عمل می کند. در واقع می تواند گفت اساس مبارزات Interceptor براساس مبارزات پارتیزانی است. به این صورت که تعداد حملات بالاست اما قدرت و مدت آنها کم. این کلاس شباهت زیادی به کلاس Rogue/ Assassins در بازیهای نقش آفرینی دارد. Armor این کلاس هم در سطح متوسطی است ( از محافط Storm قوی تر و از Colossus ضعیف تر است )

اشاره به این نکته ضروری است منظور از کلاس کلاس لباس ها یا همان Javelin هاست نه کلاس شخصیتی. امکان تعویض و جابه جایی بین هر کدام از کلاس های Javelin بالا به راحتی امکان پذیر است.

در پایان بد نیست به بعضی حواشی پیرامون این بازی نیز اشاره ای بکنم. یکی از این حواشی، توسعه همزمان Anthem و Mass effect Andromeda بود که بعد از عرضه ناموفق Mass effect Andromeda و سپس معرفی Anthem, گروهی از طرفداران سری Mass effect , استودیو Bioware را به کم کاری متهم کرده و معتقد بودند که اولویت اصلی آنها Anthem بوده و به همین دلیل کیفیت آخرین نسخه Mass effect تا این حد پایین امده بود.

دیگر حاشیه ایجاد شده پیرامون این بازی، استفاده به اعتقاد برخی بیش از حد افراطی از سیستم های خودکار بود. برخی افراد معتقدند چه در حین پرواز، جه در حین شلیک یا مبارزات و جابه جایی ها، و به خصوص هدف گیری ها، سیستم ها خودکارمانند Auto lock یا Auto Aim ( برای برخی سلاح ها ) چالش و لذت مبارزات را کاهش می دهد و گیم پلی را به سمت گیم پلی ماشینی و از پیش تعریف شده سوق می دهد. به هر حال فقط زمان می تواند درستی یا نادرستی این صحبت ها را به اثبات برساند…

به نظر شما Anthem می تواند انتظارات را برآورده سازد؟

سخن پایانی:

Anthem یکی از مورد انتظار ترین عناوین ۲۰۱۹، و برای عاشقان بازی های آنلاین و چند نفره یک اولویت است. گرافیک هنری فوق العاده، دنیایی وسیع و در عین حتل عمیق در کنار سیستم شخصی سازی و المان های نقش آفرینی، Anthem را تبدیل به یکی از جذاب ترین عناوین پیش رو کرده است. هر چند بحث ها و سخنان ضد و نقیضی درمورد برخی بخش های این بازی وجود دارد، اما تا زمان انتشار بازی، نمی توان با قطعیت چیزی را قبول یا رد کرد. آن چیز که مشخص است پتانسیل این بازی برای تبدیل شده  به یک عنوان موفق دیگر ساخت Bioware بسیار بالاست…

منبع متن: gamefa