استودیوی ابسیدیان اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) قصد دارد تغییر جالبی را در بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire ایجاد کند. با عرضه‌ی به‌روزرسان جدید بازی، بازی‌بازان می‌توانند بین سبک مبارزات نوبتی (Turn Base) و Real Time، یکی را آزادانه انتخاب کنند. به گفته‌ی استودیوی سازنده، این تنها یک گزینه‌ی ساده نخواهد بود. استودیوی ابسیدیان رابط کاربری […]

به‌روزرسان جدید Pillars of Eternity 2: Deadfire مبارزات نوبتی را به بازی اضافه خواهد کرد

استودیوی ابسیدیان اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) قصد دارد تغییر جالبی را در بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire ایجاد کند. با عرضه‌ی به‌روزرسان جدید بازی، بازی‌بازان می‌توانند بین سبک مبارزات نوبتی (Turn Base) و Real Time، یکی را آزادانه انتخاب کنند. به گفته‌ی استودیوی سازنده، این تنها یک گزینه‌ی ساده نخواهد بود. استودیوی ابسیدیان رابط کاربری تازه‌ای را برای بازی طراحی کرده و بخش مبارزات را در زمان انتخاب گزینه‌ی مبارزات نوبتی به صورت کامل بهینه کرده است.

کارگردان بازی، آقای Josh Sawyer در مصاحبه‌ی اخیر خود به دلیل زمان‌بر بودن و دشواری توسعه‌ی مبارزات نوبتی در بازی پرداخته است. در این ویژگی جدید بازی، از یکی از موفق‌ترین عناوین موجود برروی پلتفرم استیم یعنی Divinity: Original Sin 2 الهام گرفته شده است. کارگردان بازی باور دارد که فارغ از میزان موفقیت یک بازی در زمان عرضه، بالا نگه داشتن سطح وابستگی کاربران به بازی پس از گذشت زمانی طولانی از انتشار، کاری بسیار دشوار ولی مهم است.

همان‌طور که زمان می‌گذرد، فارغ از کیفیت بسته‌های الحاقی و محتوای جدید، میزان وابستگی به بازی به شدت کاهش می‌یابد. اگر شما یک سال پس از عرضه‌ی بازی محتوای جدیدی را برای آن عرضه کنید، معمولا کیفیت محتوا هیچ تاثیر و اهمیتی ندارد.

این یک بازی بسیار بزرگ است. پس اگر شما آن را ۴۰ یا ۸۰ ساعت بازی کرده باشید، برگشتن به بازی بسیار سخت خواهد بود؛ حتی اگر شما یک شخصیت تازه در ذهن داشته باشید و بخواهید آن را امتحان کنید. بازی Hitman حالت‌های خاصی مانند Escalation دارد که شما را به چالش می‌کشد. اگرچه شما در همان محیط و با همان مکانیک‌ها بازی می‌کنید ولی این حالت‌ها محدودیت‌های تازه‌ای را برروی شما اعمال می‌کنند. این چنین مواردی برای بازی‌بازانی که به سیستم مسلط شده‌اند بسیار ارزشمند است. این موضوع به این معنی نیست که شما باید تمام دانسته‌های خود را کنار بگذارید بلکه باید راهی تازه برای استفاده از آن‌ها پیدا کنید.

به گفته‌ی کارگردان بازی، گزینه‌ی جدید رویکردهای بسیار جالبی را به بخش مبارزات اضافه خواهد کرد. مواردی مانند چینش نیروها برای آماده شدن برای حمله‌ی بعدی و یا محاسبه‌ی میزان Armour پیش از شروع حمله از جمله‌ی این موارد است.

بازی‌بازان زیادی نیستند که در زمان بازی به سبک Real Time به میزان Armour نیروهای خودی و یا دشمن توجه کنند. ولی در حالت نوبتی، برای مثال اگر شما یک کلاس Wizard سطح ۹ باشید که تمامی جادوها و المان‌ها موجود را در اختیار دارد، استفاده از زمان موجود در میدان نبرد می‌تواند راه‌های بسیار جدیدی را پیش روی شما قرار دهد.

باید منتظر ماند و دید استودیوی سازنده تا چه حد در بهینه‌سازی حالت نوبتی در بازی موفق عمل کرده است. با این حال، این موضوع که استودیوی ابسیدیان هنوز به پشتیبانی از این بازی ادامه می‌دهد، خبر بسیار خوبی برای هواداران است. به روزرسان جدید بازی در تاریخ ۴ بهمن ماه سال جاری (۲۴ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی) به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire هم‌اکنون برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است. این عنوان قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ نیز عرضه شود ولی به دلیل برخی مشکلات، عرضه‌ی نسخه‌ی کنسول با تاخیر روبه‌رو شده است. نقد و بررسی این بازی را می‌توانید از طریق این لینک مطالعه کنید.

منبع متن: gamefa