طبق جدیدترین آمار به دست آمده، طرفداران و بازیبازان عناوین سبک بتل رویال موجود در بازار، رو به کاهش بوده و دیگر محبوبیت گذشته را ندارند! همانطور که اطلاع دارید، تقریبا در هجده ماه گذشته سبک جدیدی تحت عنوان بتل رویال در صنعت بازیهای ویدئویی فراگیر شد. شدت محبوبیت و فراگیر شدن این سبک به […]

کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال

طبق جدیدترین آمار به دست آمده، طرفداران و بازیبازان عناوین سبک بتل رویال موجود در بازار، رو به کاهش بوده و دیگر محبوبیت گذشته را ندارند!

همانطور که اطلاع دارید، تقریبا در هجده ماه گذشته سبک جدیدی تحت عنوان بتل رویال در صنعت بازیهای ویدئویی فراگیر شد. شدت محبوبیت و فراگیر شدن این سبک به حدی بالا بود که اکثر سازندگان و استودیوها سعی کردند تا جدیدترین بازی خود را با پیروی از این سبک به دست کاربران برسانند. در این مدت، عناوین زیادی به بازار ارائه شد که بیشتر آنها موفق بودند و توانستند از این سبک نوپا، درآمد قابل توجهای کسب کنند. به علت وجود چندین بازی موفق و مختلف در بازار این سبک، بیشتر بازیها با عجله و بدون فوت وقت به بازار منتشر شد و همین نکته عدم کیفیت معمولی و استاندارد آنها را به دنبال داشت. در واقع این بازیها تنها برای کسب درآمد به بازی بازار عرضه میشدند و به علت پشتیبانی از سبک بتل رویال و هیجان انگیز بودن، توانستند کاربران بیشتری به خود جذب کنند. سازندگان نیز با انتشار به‌روزرسانی، این بازی‌ها را به تکامل می‌رسانند.

حال و در جریان جدیدترین اخبار بازی‌ها، به نظر می‌رسد که میزان محبوبیت این بازی‌ها رو به کاهش است و سبک بتل رویال دیگر مثل قبل و در بین تمامی بازی‌های ویدئویی، محبوبیت گذشته را ندارد. این آمار جدید توسط استیم منتشر شده و تنها عنوانی که توانسته تا حالا بیشترین میزان کاربران را به خود جذب کند، اثر Ring of Elesium بوده است. سازندگان این اثر، توانستند با قرار دادن برخی ویژگی‌های هیجان انگیز و توسعه‌ی یک گیم‌پلی اعتیاد آور، در این سبک موفق عمل کنند.

همان‌طور که گفته شد، عنوان مذکور تنها اثری بوده که کاهش محبوبیت نداشته و غیر از آن، بازی‌های دیگری مثل PlayerUnkown’s Battlegrounds و H1Z1 که از بزرگان این سبک محسوب می‌شوند، با کاهش کاربران و طرفداران رو به رو بوده‌اند. همچنین در چند وقت اخیر دو بازی دیگر نیز یعنی Cuisine Royale و SCUM به دست کاربران رسیدند که از عناوین تازه‌ی سبک بتل رویال شناخته می‌شوند. این بازی‌ها نیز در روزهای نخست انتشار خود با استقبال کاربران رو به رو بودند اما حالا طرفداران آن‌ها کمتر شده است.

در زمانی که سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد، میلیون‌ها بازی‌باز به طور هم‌زمان مشغول تجربه‌ی بازی جدید H1Z1 بودند که توانسته بود نظر طرفداران سبک بتل رویال را به خود جلب کند. این درحالی است که در حال حاضر تنها ۵۰۰ هزار نفر به طور هم‌زمان، آن را تجربه می‌کنند. واقعا تعجب‌برانگیز است که بازی Totally Accurate Battlegrounds که تا پیش از این با استقبال کاربران رو به رو بود، حال ۹۹ درصد از این کاربران را از دست داده است. همچنین Realm Royale نیز با کاهش ۹۶ درصدی بازی‌بازان خود همراه بوده است.

کاهش طرفداران سبک بتل رویال، بازی Radical Heights که توسط کارگردان بزرگ یعنی کلیف بلزینسکی (Cliff Blizinski) ساخته شده بود را نیز، درگیر خود کرد. این بازی بعد از رسیدن به دست کاربران، از لحاظ محبوبیت تا حد زیادی با شکست همراه بود و در نهایت باعث شد تا استودیو باس‌کی (Boss Key) به طور رسمی تعطیل شود.

حتما باید بدانید که تا حالا، عناوین زیادی در سبک بتل رویال از لحاظ تنوع و تفاوت، ساخته شده‌اند و می‌توانند اکثر کاربران را با سلیقه‌های مختلف، راضی نگه دارند. اما باز هم عناوین این سبک مثل قدیم، محبوبیت ندارد و بدون تردید علت تمامی این مشکلات، بازی Fortnite است. هنوز سازندگان، استودیوها و ناشرانی هستند که قصد دارند در بین این شلوغی، بازی‌های خود را روانه‌ی بازار کنند و از تازه بودن سبک بتل رویال، کسب درآمد داشته باشند. البته پیشنهاد می‌شود که با وجود عنوانی مثل Fortnite، فعلا روند ساخت بازی‌های خود را متوقف کنند.

در حال حاضر مشخص است که کاربران مثل قدیم از سبک بتل رویال استقبال نمی‌کنند و به نظر می‌رسد که دوست ندارند بازی‌های متفاوت و البته بیشتری در این سبک وجود داشته باشد. هم‌اکنون، تنها بازی Fortnite است که توانسته بیشترین میزان کاربران و درآمد مالی را به خود اختصاص دهد و میزان محبوبیت آن روز به روز رو به افزایش است. بسیار از بزرگان صنعت بازی، معتقد هستند که گیم‌پلی بازی Fortnite توانسته کاربران را فریب بدهد. برخی دیگر نیز اعلام کرده‌اند که اگر سازندگان بدون عجله و با دقت و پشتکار به ساخت و عرضه‌ی بازی‌های جدید سبک بتل رویال می‌پرداختند، شاید حالا شرایط دیگری حکم‌فرما بود.

منبع متن: gamefa