با توجه به اینکه پنج سال از عرضه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان می‌گذرد، مطمئنا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد خواهیم بود. با توجه به این موضوع، با گذشت هر روز بازار شایعات روز به روز داغ‌تر می‌شود و هر روز خبرهای تایید نشده‌‌ای در خصوص سخت افزار کنسول‌های نسل بعد […]

شایعه: ایکس‌باکس نسل بعد از ۱۶ گیگابایت رم، حافظه ۱ ترابایتی SSD و قابلیت رهگیری پرتو بهره می‌برد

با توجه به اینکه پنج سال از عرضه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان می‌گذرد، مطمئنا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد خواهیم بود. با توجه به این موضوع، با گذشت هر روز بازار شایعات روز به روز داغ‌تر می‌شود و هر روز خبرهای تایید نشده‌‌ای در خصوص سخت افزار کنسول‌های نسل بعد منتشر می‌شود. حال امروز شایعه‌ای جدید در رابطه با کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت منتشر شده است.

در طول چند روزه گذشته شایعات بسیاری در خصوص کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس در انجمن‌های معتبر دست به دست شده‌اند و امروز بود که این شایعات به اوج خود رسیدند. اوایل امروز، یکی از اعضای معتبر انجمن ResetEra با نام کاربری hmqq به صحبت در مورد این شایعات و تایید آن‌ها پرداخت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به استفاده از ۱۶ گیگابایت رم، حافظه ۱ ترابایتی NVMe SSD و همچنین استفاده از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) در کنسول نسل بعد ایکس‌باکس اشاره کرد. همچنین بنابر کفته‌ی این کاربر، کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس با نام رمزی Anubis در دست توسعه است.

در قسمت زیر جزئیات کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس بر اساس این شایعه قابل مشاهده است.

  • پردازنده: Custom 8 cores / 16 Threads Zen 2 CPU
  • گرافیک: Custom NAVI @12+ teraflops
  • حافظه رم: ۱۶GB GDDR6
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱TB NVMe SSD @ 1+GB/s
  • DirectX Raytracing + MS AI

گرچه این اطلاعات توسط یکی از اعضای معتبر ResetEra تایید ش ده است اما با این حل باید تا تایید نهایی آن را به عنوان یک شایعه پذیرفت. انتظار می‌رود با برگزاری GDC 2019 در ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی، جزئیاتی از برنامه‌های مایکروسافت برای نسل بعد در دسترس قرار بگیرد.

منبع متن: gamefa