شرکت بلیزارد با انتشار بیانیه‌ای رسمی تایید کرده که جزییات مربوط به پروژه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی این شرکت که با همکاری شرکت DeepMind انجام شده است، فردا منتشر خواهد شد. بازی Starcraft 2 نظر بخش DeepMind شرکت گوگل را در سال ۲۰۱۶ به خود جلب کرد. شرکت بلیزارد (Blizzard) و شرکت DeepMind از همان سال […]

فردا اطلاعات مربوط به پروژه‌ی هوش مصنوعی شرکت بلیزارد منتشر خواهد شد

شرکت بلیزارد با انتشار بیانیه‌ای رسمی تایید کرده که جزییات مربوط به پروژه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی این شرکت که با همکاری شرکت DeepMind انجام شده است، فردا منتشر خواهد شد.

بازی Starcraft 2 نظر بخش DeepMind شرکت گوگل را در سال ۲۰۱۶ به خود جلب کرد. شرکت بلیزارد (Blizzard) و شرکت DeepMind از همان سال همکاری خود برای توسعه‌ی یک هوش مصنوعی که بتواند با انسان رقابت کند را آغاز کردند. در زمان شروع همکاری، شرکت بلیزارد دیتای مربوط به ۶۵ هزار مسابقه‌ی انجام شده در بازی Starcraft 2 را در اختیار تیم DeepMind این قرار داده و وعده داد که دیتای بیش از نیم میلیون مسابقه‌ی دیگر را نیز به صورت ماهانه در اختیار آن‌ها قرار دهد.

از آن زمان، شرکت بلیزارد خبرهای زیادی را از این پروژه منتشر نکرده بود و در زمان برگزاری مراسم بلیزکان (BlizzCon) سال ۲۰۱۸، تنها بیان کرد که این پروژه هنوز در دست توسعه قرار دارد. شرکت بلیزارد در این مراسم بیان کرد که اگرچه این هوش مصنوعی در نیمی از مسابقات خود در مقابل بازی‌بازان، آن‌ها را شکست داده است ولی هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گفته‌ی شرکت بلیزارد، این هوش مصنوعی اگرچه هنوز در حال یادگیری است ولی رفته رفته و با بررسی دیتای مربوط به عملکرد بازی‌بازان واقعی، توانایی استفاده از استراتژی‌های Macro محور و همچنین توانایی دفاع در برابر استراتژی‌های حجومی را بدست آورده است.

اگرچه تنها سه ماه از صحبت‌های شرکت می‌گذرد ولی به نظر می‌رسد این شرکت آماده است تا اطلاعات بیشتری از این پروژه را با هواداران به اشتراک بگذارد. این شرکت امروز با انتشار پیامی اعلام کرده است که اخبار جدید مربوط به این پروژه در تاریخ ۴ بهمن ماه سال جاری (۲۴ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی) راس ساعت ۱۰ صبح به وقت اقیانوسیه در کانال یوتیوب بازی Starcraft و کانال یوتیوب شرکت DeepMind  منتشر خواهد شد. مطلب زیر در وب‌سایت رسمی بازی Starcraft منتشر شده است:

تنها چند ماه از مراسم بلیزکان می‌گذرد ولی DeepMind آماده‌ی به اشتراک گذاشتن اخبار بیشتر از تحقیقات خود است. بازی‌های سری Starcraft به عنوان یک چالش بزرگ برای جامعه‌ی هوش مصنوعی تبدیل شده است؛ چرا که این بازی‌ها یک محیط عالی برای بررسی عملکرد هوش مصنوعی در مقابله با مسائلی همچون برنامه‌ریزی، یافتن راه حل برای مشکلات پیش‌بینی نشده و منطق فضایی است.

باید منتظر ماند و دید این دو شرکت به چه پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی دست یافته‌اند.

منبع متن: gamefa