بازی God of War سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و توانست جوایز بسیاری از جمله بهترین بازی سال را دریافت کند. اما یکی از دلایلی که باعث تمایز آن از بسیاری از بازیهای AAA میشود، تعهد این بازی به ساخت و طراحی محیطهایی زیبا و فوقالعاده است که جزئیات بسیاری در هر گوشه […]
بازی God of War سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و توانست جوایز بسیاری از جمله بهترین بازی سال را دریافت کند. اما یکی از دلایلی که باعث تمایز آن از بسیاری از بازیهای AAA میشود، تعهد این بازی به ساخت و طراحی محیطهایی زیبا و فوقالعاده است که جزئیات بسیاری در هر گوشه از آن به چشم میخورد. اجتناب از ساخت عنوانی کاملا جهانباز و ایجاد دنیایی که بر یک مرکز هستی وابسته است، باعث جذابیت گشت و گذار در آن شده بود.
بخش اعظم ساخت چنین جهانی مربوط به تلاشهای تیم طراحی مراحل است. بنابراین زمانی که متوجه میشوید یکی از این طراحان به استودیوی جدیدی میپیوندد، تا حدودی آن را یک خبر مهم در نظر میگیرید. اما زمانی که متوجه میشوید که این فرد به یکی از استودیوی انحصاری مایکروسافت یعنی اینشتیو (Initiative) پیوسته، آن را خبر بسیار مهمی در نظر خواهید گرفت. و دقیقا همین اتفاق رخ داده است.
کریس اونیل (Chris O’Neill) که به عنوان طراح ارشد بخش طراحی مراحل برروی بازی God of War کار کرده است، به استودیوی انحصاری مایکروسافت به نام اینشتیو (Initiative) میپیوندد. این جا به جایی نشان میدهد که اینشتیو در حال کار برروی عنوانی با تمرکز برروی یک طراحی فوقالعاده است. همچنین چندی پیش بود که کارگردان Sunrise Overdrive با ترک اینسامنیاک گیمز به این استودیو پیوسته بود. بنابراین باید منتظر پروژهی به ظاهر بزرگ اینشتیو ماند.
در حال حاضر هیچگونه جزئیاتی از پروژههای استودیوی اینشتیو در دسترس نیست اما با توجه به تلاش مایکروسافت برای احیای جامعهی بازیبازان خود، به نظر میرسد که در نسل بعد شاهد عناوین بزرگی باشیم.
منبع متن: gamefa