شرکت کرای‌تک (Crytech) رسما از همکاری خود با شرکت انگلیسی Improbable World Limited خبر داد. بر اساس مطلب منتشر شده، دو شرکت در ساخت یک بازی AAA به وسیله‌ی موتور بازی‌سازی کرای‌انجین (CryEngine) و محیط SpatialOS همکاری خواهند کرد. شرکت کرای‌تک وعده داده است که اطلاعات جدیدی از این بازی را به زودی اعلام خواهد […]

شرکت کرای‌تک از همکاری خود با شرکت Improbable در یک بازی جدید خبر داد

شرکت کرای‌تک (Crytech) رسما از همکاری خود با شرکت انگلیسی Improbable World Limited خبر داد. بر اساس مطلب منتشر شده، دو شرکت در ساخت یک بازی AAA به وسیله‌ی موتور بازی‌سازی کرای‌انجین (CryEngine) و محیط SpatialOS همکاری خواهند کرد.

شرکت کرای‌تک وعده داده است که اطلاعات جدیدی از این بازی را به زودی اعلام خواهد کرد. همکاری دو شرکت کرای‌تک و Improbable از زمان تغییرات اعمال شده در سیاست‌های موتور بازی‌سازی یونیتی (Unity) آغاز شد. تغییرات اعمال شده در موتو یونیتی استفاده از سرویس‌های فضای ابری مانند SpatialOS را غیر ممکن کرده است که این موضوع باعث گرایش شرکت کرایتک به سمت شرکت Improbable شده است. همکاری این دو شرکت در ابتدا با هدف اضافه کردن محیط SpatialOS به موتور بازی‌سازی کرای‌انجین بود تا همه‌ی توسعه‌دهندگان بتوانند به سادگی از این محیط استفاده کنند.

محیط SpatialOS در حقیقت یک محیط بر مبنای فضای ابری است که در بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین کاربرد دارد. این محیط در حال حاضر در بازی Mavericks: Proving Ground استفاده شده است. این بازی بتل رویال توسط استودیوی Automaton و به کمک موتور بازی‌سازی کرای‌انجین در حال توسعه بوده و توانایی پشتیبانی از ۱۰۰۰ بازی‌بازی هم‌زمان را خواهد داشت.

شرکت کرای‌تک در بیانیه‌ی خود برروی تغییرات اعمال شده در موتور یونیتی تاکید و بیان کرده است که تمامی اطلاعات و امکانات لازم را در اختیار توسعه‌دهندگانی که تصمیم به جابه‌جایی از موتور یونیتی به کرای‌انجین را داشته باشند، قرار خواهد داد. استفاده از موتور کرای‌انجین رایگان بوده ولی ۵ درصد از سود حاصل از فروش بازی‌ها به شرکت کرای‌تک پرداخت خواهد شد. این در حالی است که شما برای استفاده از نسخه‌ی کامل موتور یونیتی باید ۵۰۰۰ دلار هزینه‌ی اولیه پرداخت کنید.

محیط SpatialOS شرکت Improbable (یک محیط بر مبنای فضای ابری که در ساخت بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین کاربرد دارد)، یک راه حل برای مشکلات تکنیکی و تغییرات بخش توسعه ارائه کرده و هم‌زمان در ساخت، بررسی و میزبانی بازی‌های چندنفره کاربرد دارد. بازی Maverick تنها بازی بتل رویال پایدار در یک محیط زنده و پویا در دنیا است و این دست‌آورد به لطف تکنولوژی نوآورانه‌ی شرکت Improbable یعنی SpatialOS محقق شده است. به عنوان یک محیط بر مبنای فضای ابری، SpatialOS به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به گیم‌پلیی فراتر از آن‌چه که ساختار سرورهای کلاسیک به آن‌ها اجازه می‌دهد، دست پیدا کنند. این محیط به سازندگان اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی با تعداد بسیاری بیشتری بازی‌باز، NPC و گیم‌پلی بسیار غنی‌تر از بازی‌های چندنفره‌ی کلاسیک تولید کنند.

شرکت کرای‌تک اولین شرکتی نیست که توسعه‌دهندگان را به جدایی از یونیتی دعوت کرده است. با تغییر سیاست‌های موتور یونیتی و عدم پشتیبانی از SpatialOS، شرکت اپیک گیمز (Epic Games) نیز اعلام کرده بود که  موتور بازی‌سازی Unreal Engine از محیط SpatialOS پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت همچنین ۲۵ میلیون دلار بودجه برای کمک به توسعه‌دهندگانی که قصد جدایی از یونیتی و استفاده از Unreal Engine را داشته باشند، در نظر گرفته است.

از زمان اعلام همکاری شرکت کرای‌تک و Improbable، این دو شرکت در حال توسعه‌ی یک پلتفرم توسعه‌ی بازی کاملا جدید هستند که در صورت به نتیجه رسیدن، ساخت بازی‌ها به وسیله‌ی SpatialOS در محیط کرای‌انجین را بسیار ساده خواهد کرد.

این اولین باری نیست که شرکت کرای‌تک با یک شرکت دیگری برای بهبود عملکرد موتور بازی‌سازی خود همکاری می‌کند. در گذشته نیز این شرکت با شرکت PlayFusion برای بهبود عملکرد موتور کرای‌انجین در ساخت بازی‌های واقعیت مجازی همکاری کرده بود. با توجه به تاکید شرکت کرای‌تک برروی محیط SpatialOS، به احتمال بسیار زیاد بازی جدید آن‌ها یک بازی چندنفره‌ی آنلاین خواهد بود. با این حال باید تا معرفی رسمی این بازی منتظر ماند.

منبع متن: gamefa