به گفته «باب ایگر» (مدیرعامل والت دیزنی) شرکت آن‌ها روابط خوبی با الکترونیک آرتز دارد و در عین حال هیچ علاقه‌ای برای بازگشت به بازی‌سازی ندارند، چرا که تاکنون هیچ‌وقت نتوانسته‌اند آنطور که باید در این زمینه توانایی‌های خود را به رخ بکشند.

ایگر در پاسخ به این سوال که آیا دیزنی در آینده به بازی‌سازی روی می‌آورد چنین گفت: «ما در ساخت فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، پارک بازی، کشتی‌های کروز و چیزهایی شبیه این بسیار خوب و توانا هستیم، اما هیچ‌وقت در زمینه ساخت و انتشار بازی‌های ویدیویی خوب نبوده‌ایم.»

از زمانی که شرکت والت دیزنی به صنعت بازی‌سازی وارد شده، عملکرد خوبی از لحاظ ساخت بازی و نشر آن‌ها نداشته است. در سال‌های گذشته، دیزنی استودیوهای بازی‌سازی زیادی را تحت مالکیت خود درآورد و شرکت‌های جدیدی را احداث کرد. اما پس از مدتی همه‌ی آن‌ها تعطیل شدند. در سال ۲۰۱۶، دیزنی مجموعه محبوب Disney Infinity را کنار گذاشت و استودیو سازنده آن را تعطیل کرد و پای خود را حوزه نشر بازی‌های ویدیویی بیرون کشید.

بازی Star Wars Battlefront 2

در سال ۲۰۱۳  شرکت والت ‌دیزنی طی عقد قراردادی با الکترونیک‌آرتز، امتیاز رسمی مجموعه بازی‌های Star Wars را در اختیار این شرکت قرار داد. در این یکی دو سال با توجه به عملکرد الکترونیک آرتز در صنعت بازی، عده‌ی زیادی این قرارداد را زیرسوال بردند.

محض نمونه بازی Star Wars Battlefront II را به یاد آورید که به خاطر مسائل خریدهای درون‌برنامه‌ای و سواستفاده از لوت‌باکس‌ها مورد انتقاد بسیار شدید بازی‌کنندگان قرار گرفت. همین چند وقت پیش هم خبردار شدیم که الکترونیک آرتز برای دومین بار یکی دیگر از بازی‌های این مجموعه را لغو و آن را به پروژه کوچک‌تری تبدیل کرده. با همه این‌ها الکترونیک آرتز در گزارش مالی خود تاکید کرد که بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.

منبع: Variety

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post دیزنی از روابطش با الکترونیک آرتز می‌گوید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala