چندی پیش شرکت Activision Blizzard در جریان توضیحات پس از کنفرانس عایدات اعلام کرد، در سال 2018 انتظار "هیچ عنوان بزرگ و اصلی" از سوی Blizzard Entertainment نداشته باشید و به همین دلیل آن‌ها انتظارات پایینی از نظر سودآوری و عملکرد مالی از سوی آن‌ها دارند.

در توضیحات آمده است:

"از عرضه World of Warcraft: Battle for Azeroth مقداری سود به دست می‌آید اما هیچ عنوان اصلی و بزرگی را برای عرضه در سال 2019 در نظر نداریم."

البته درآمدی که Blizzard در سال 2018 به دست آورد چندان زیاد نیست و ارزش فریاد زدن ندارد چرا که "تمرکز اصلی این شرکت ارائه موارد درون بازی و رشد،گسترش و تثبیت دادن به آن‌ها" بود.

خبر خوب این است که Activision باور دارد ساختار تمام پلتفرمی Blizzard "غنی‌تر از همیشه" خواهد شد. ناشر اصلی در نظر دارد ساختار عرضه بازی برای PC،کنسول‌ها و پلتفرم موبایل بهتر از همیشه شود و همچنین با تزریق منابع و امکانات بیشتر سرعت توسعه عناوین مخلتف Blizzard بهتر از گذشته شود. با توجه به اعلانات، Activision Blizzard در نظر دارد امکانات و منابع این شرکت را تا 20 درصد افزایش دهد به امید آن که کیفیت و سرعت بالاتر رود.

با وجود این‌ها، Blizzard Entertainment بازسازی Warcraft 3 با نام Reforged را در اواخر سال جاری برای PC منتشر خواهد کرد. همچنین Diablo Immortal نیز برای عرضه در سال 2019 در نظر گرفته شده است اما تاریخ انتشار دقیق ندارد. از طرف دیگر چندین پروژه از فرنچایز Diablo در دست توسعه قرار دارد که احتمالا در سال جاری رونمایی و در سال‌های 2020 و 2021 عرضه خواهند شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، در گزارشات غیر رسمی ماه پیش آمده بود، شرکت Blizzard به تازگی در شرایط مالیِ خاصی قرار گرفته و حتی پیشنهادهایی برای خرید و فروش سهام آن‌ها مطرح شده است؛ بنابر گفته‌ی یکی از افراد داخلی به Eurogamer، بیشتر این پیشنهادها از بخش اصلی خدمات مشتریانِ واقع در ایرلند ارائه شده‌اند و آن‌هایی که تصمیم به فروش سهام خود گرفته‌اند نیز تا پایان ماه Blizzard را ترک خواهند کرد.

یکی از افرادی که این پیشنهاد خرید و فروش سهام را قبول کرده در این مورد گفته است: "فروش و انتقال سهام کار خوبی بود. این یک کار داوطلبانه بود؛ امیدوارم از صحبت‌هایم برداشت اشتباه نکنید ولی وقتی برای چندین و چند بار توده‌ای از پول نقد جلوی شما باشد، شما کم‌کم امید خود را از دست می‌دهید و دیگر موقعیت‌های خوبی که در سر راهتان قرار می‌گیرد را نمی‌بینید. "

این اتفاقات سبب افزایش ترس جامعه بازیکنان از رابطه‌ی Activision و Blizzard و معنای آن برای شهرت و محبوبیت Blizzard شده است. با افزایش این ترس و شک‌ها، یکی از عوامل اجراییِ Blizzard به Eurogamer گفته که برخلاف گزارشاتِ قبلی، آن‌ها کارکنان را به قبول‌کردن پیشنهاد فروش سهام ترغیب نمی‌کنند و البته این پیشنهاد داوطلبانه برای مدت زیادیست که مطرح شده است.

در طول کنفرانس عایدات نیز تایید شد که تقریبا 8 درصد از کارکنان Activision Blizzard از شرکت جدا شده‌اند؛ یعنی چیزی نزدیک به 800 نفر. بیشتر افردی که اخراج شده‌اند نیز در شاخه‌هایی نظیر بازاریابی، انتشار بازی‌ها و مسابقات eSports مشغول به فعالیت بوده‌اند و بخش کمی از افراد اخراج‌شده در بخش توسعه‌ی بازی‌ها مشغول به کار بوده‌اند.

با توجه به تغییرات بزرگ در پست‌های مدیریتی و اجرایی Activision Blizzard در چند ماه گذشته، رخ‌دادن چنین اتفاقی چندان هم سورپرایزکننده نبود و تا حدودی می‌شد وقوع آن را حدس زد. اما خب باز هم خبر اخراج نزدیک به 800 نفر، خبری دردناک و ناراحت کننده است.

نظر شما چیست؟ به نظرتان شرایط این شرکت در آینده چگونه خواهد بود؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame