Epic Games Store یک فروشگاه کاملاََ جدید است، بدین معنا که باید مدتی سپری شود تا ویژگی‌های مختلف به آن اضافه و رقابت آن با سایر فروشگاه‌ها، که مهم‌ترین آن Steam می‌باشد جدی‌تر شود. آخرین قابلیت اضافه شده به این فروشگاه حالت آفلاین می‌باشد.

به طور حتم این ویژگی بالاترین درخواست را در میان سایر قابلیت‌های خواسته شده دارد، برخی اوقات بازیکنان به اینترنت دسترسی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانستند برخی عناوین خریداری شده را بازی کنند. از این به بعد می‌توانید بازی‌ها را بدون دسترسی به اینترنت تجربه کنید.

متاسفانه، Epic هیچ بیانیه‌ رسمی‌ای در رابطه با تعبیه حالت آفلاین منتشر نکرد اما کارگردان استراتژی انتشارات این شرکت، "سرگی گالیونکین"، در توییتر خبر را اعلام کرد و کمی در این رابطه توضیح داد.

در توضیحات آمده است:

"لانچر Epic Games در حال حاضر به صورت آفلاین نیز کار می‌کند. اگر لانچر از شما خواست وارد اکانت خود شوید تنها نیاز است بر روی "Skip sign-in" کلیک کنید. ما بر روی بهبود ارتباطات درون لانچری کار می‌کنیم تا حالت آفلاین واضح‌تر شود."

همانطور که گالیونکین در توییتر اعلام کرده است، شما در حال حاضر برای دسترسی به حالت آفلاین بر روی Skip Sign-in کلیک کنید.

به طور حتم شرکت Epic Games یک برنامه جامع و کامل برای Fortnite و مهم‌تر از آن فروشگاه Epic Store طراحی کرده است. از آن‌جایی که فروشگاه آن‌ها فعالیت خود را گسترش می‌دهد و مخاطبین بیشتری به سمت آن می‌آید نیاز دارد هر چه سریع‌تر مشکلات آن را برطرف کند و ویژگی‌های مختلفی که رقیبان از آن برخوردار هستند را به آن اضافه کند. از طرفی دیگر برای رقابت جدی نیاز دارد ویژگی‌های خاص خود را نیز ارائه دهد تا نسبت به بقیه برتری داشته باشد.

 انحصاری شدن بازی  Metro Exodus بر روی Epic Store برای یک مدت محدود خبری ناراحت کننده برای کاربران بود اما خوشبختانه به نظر می‌رسد که CD Projekt Red قصد ندارد تا بازی مورد انتظارش یعنی Cyberpunk 2077 را به طور انحصاری برای استور Epic Games عرضه کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، "تیم سویینی" که به دلیل تاسیس Epic Games و خلق Unreal Engine از جمله شخصیت‌های افسانه‌ای دنیای بازی محسوب می‌شود، به تازگی نظر خود را در رابطه با جنجال‌هایی که به دنبال انحصاری شدن عنوان Metro Exodus ایجاد شده، اعلام کرده است. از نظر او، به انحصار در آوردن عناوین روشی عادلانه و منطقی برای رقابت است. وی همچنین اعتقاد دارد که اعمال انجام شده توسط Epic Games به طور کلی به نفع توسعه‌دهندگان و گیمر‌هاست:

"کاملا منطقی است که فروشگاه‌های امروزی بتوانند با یک‌دیگر به رقابت بپردازند و همچنین گیمر ها نیز فروشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنند. این رقابت بدون شک هیچ جنبه ناعادلانه‌ای نداشته و کاملا سالم است و در کل، به نفع توسعه دهندگان نیز هست (اشاره به برداشت 30% از درآمد بازی توسط استیم و برداشت 12% توسط Epic Store). طبیعی است که این موضوع موجب افزایش درآمد توسعه‌دهندگان و در نتیجه سهولت کار آنان برای ساخت عناوین بیشتر می‌شود. "

"چه از ما متنفر بشوید چه علاقه‌مند، ما با اعتقاد به اینکه در پایان این عمل به نفع دنیای بازی خواهد بود، در حال افزایش و ایجاد رقابتی سالم بین فروشگاه‌ها هستیم. یک فروشگاه برای برداشت 30 درصد از سود سازندگان می‌بایست دلایلی منطقی برای عمل خود داشته باشد. این در حالی است که ما در فروشگاه خود برخی عناوین را به صورت مقطعی رایگان کرده و بازی‌ها را با قیمت‌گذاری پایین‌تری منتشر می‌کنیم و به انحصار در آوردن بازی‌ها به ما در نزدیک شدن به هدف‌مان کمک می‌کند. "

نظر شما در این باره چیست؟

منبع متن: pardisgame