در جریان دایرکت امروز کنسول نینتندو سوییچ، استودیوی مارولس اند اکسید گیمز (Marvelous and XSeed Games) با انتشار اخباری تازه از سری Rune Factory همه‌ی هواداران را غافل‌گیر کرد. در کنار تایید انتشار نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Rune Factory 4 برای کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ، این استودیو از نسخه‌ی پنجم سری نیز رونمایی کرد. نسخه‌ی […]

نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Rune Factory 4 و بازی Rune Factory 5 معرفی شدند

در جریان دایرکت امروز کنسول نینتندو سوییچ، استودیوی مارولس اند اکسید گیمز (Marvelous and XSeed Games) با انتشار اخباری تازه از سری Rune Factory همه‌ی هواداران را غافل‌گیر کرد. در کنار تایید انتشار نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Rune Factory 4 برای کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ، این استودیو از نسخه‌ی پنجم سری نیز رونمایی کرد.

نسخه‌ی بازسازی شده‌ی چهارمین بازی از سری Rune Factory که با نام Rune Factory 4 Special برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد، شامل محتوای جدیدی در بخش داستانی خواهد بود. این بخش جدید برروی جزئیات زندگی شخصیت‌های داستان که شما امکان ازدواج با آن‌ها را دارید، تمرکز کرده است. بازی Rune Factory 4 به شما اجازه می‌دهد مذکر و یا مونث بودن شخصیت خود را انتخاب کرده و در نقش شهردار یک شهر، به گسترش روابط خود با مردم شهر، مبارزه با هیولاها و جمع‌آوری منابع بپردازید.

Rune Factory در حقیقت یک دنباله‌ی معنوی برای سری Bokujou Monogatari است. این سری که در خارج از کشور ژاپن با نام Story of Seasons شناخته می‌شود، یک مجموعه در سبک کشاورزی است که تمرکز بسیار کم‌تری برروی مبارزات بازی دارد. اگرچه برخی از عناوین این سری مانند بازی Harvest Moon شامل بخش‌هایی برای مبارزه با هیولاها می‌شد ولی بازی Rune Factory که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده اولین نسخه‌ی سری بود که یک سیستم کامل و پیچیده از مبارزات را در این سری معرفی می‌کرد. ۳ نسخه‌ی اول سری Rune Factory برروی کنسول نینتندو DS منتشر شدند. پس از آن، بازی Rune Factory Frontier برای کنسول Wii و بازی Rune Factory Tide of Destiny برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و Wii منتشر شد. بازی Tide of Destiny اگرچه شباهت‌های زیادی به نسخه‌های پیشین داشت ولی اولین نسخه‌ی سری بود که یک محیط سه‌بعدی را برای گشت و گذار در اختیار کاربر قرار می‌داد. تمامی نسخه‌های یاد شده در یک دنیای مشترک جریان دارند و در برخی از آن‌ها شاهد حضور شخصیت‌های مشترکی نیز هستیم. از آن‌جایی که دنیای Rune Factory یک دنیای فانتزی است، شاهد حضور موجودات افسانه‌ای مانند الف‌ها و هیولاهای مختلفی در بازی هستیم.

بازی Rune Factory 4 آخرین نسخه‌ی اصلی این سری بود که در سال ۲۰۱۲ برای کنسول ۳DS منتشر شد ولی سازنده‌ی بازی یعنی استودیوی Neverland یک سال بعد به دلیل ورشکستگی تعطیل شد. حالا پس از گذشت تقریبا ۷ سال از عرضه‌ی اولیه‌ی بازی، شاهد انتشار نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این عنوان برای کنسول نینتندو سوییچ هستیم.

نسخه‌ی ژاپنی بازی Rune Factory 4 Special در تاریخ ۳ مرداد ماه سال ۱۳۹۸ (۲۵ جولای سال ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. هنوز تاریخ دقیق انتشار نسخه‌ی غربی بازی مشخص نشده است. براساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت رسمی استودیوی سازنده، بازی Rune Factory 5 برای عرضه در سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

منبع متن: gamefa