طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی‌های ویدئویی، به تازگی مشخص شده که بازی Astroneer از حالت دسترسی زودهنگام خارج شده است. بازی Astroneer در دسته‌ی عناوینی قرار می‌گیرد که اتفاقات آن‌ها، در فضا جریان دارد. Astroneer یک بازی جهان باز خواهد بود و با استفاده از امکانات، توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که دارید، برای بقا تلاش خواهید […]

بازی Astroneer از حالت دسترسی زودهنگام خارج شد

طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی‌های ویدئویی، به تازگی مشخص شده که بازی Astroneer از حالت دسترسی زودهنگام خارج شده است.

بازی Astroneer در دسته‌ی عناوینی قرار می‌گیرد که اتفاقات آن‌ها، در فضا جریان دارد. Astroneer یک بازی جهان باز خواهد بود و با استفاده از امکانات، توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که دارید، برای بقا تلاش خواهید کرد. وظیفه ساخت بازی بر عهده‌ی استودیو سیستم ارا سافتورکز (System Era Softworks) بوده که آن را در سال ۲۰۱۶ میلادی و در قالب حالت دسترسی زودهنگام، منتشر کرده است. نکته قابل توجه این است که از زمان انتشار بازی تا حالا، شاهد عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های مختلف برای آن بودیم و به همین علت، بیشتر مشکلات و ایرادهای آن برطرف شده و از محتویات جدیدی نیز پشتیبانی می‌کند. اولین به‌روزرسانی بزرگ بازی در اوایل سال ۲۰۱۷ با نام Augment & Research Curve منتشر شد که سیستم کاوشگری در بازی را تا حد زیادی بهبود می‌داد. در ماه پایانی سال ۲۰۱۷، شاهد انتشار محتوای Research Update بودیم که تغییرات مهمی را در بازی اعمال کرد. اولین ویژگی این به‌روزرسانی، قابلیت Catalog بود که کاربران می‌توانستند با خرج کردن اعتبار درون بازی، نقشه‌های جدیدی را خریداری کنند. ویژگی بعدی Research Chamber نام داشت و قابلیت‌های مختلفی را برای شناسایی و جست و جوی آیتم‌های مختلف به کاربران ارائه می‌داد. سپس شاهد بهبود بخش رابط کاربری بازی بودیم و از سویی دیگر، بخش موسیقی متن بازی در کنار افزوده شدن بخش تمرینی، به‌روزرسانی شد.

حال سازندگان بازی اعلام کرده‌اند که بعد از گذشت دو سال، Astroneer از حالت دسرسی زودهنگام خارج شده و در قالب نسخه‌ای کامل، به دست کاربران رسیده است. همچنین دیگر شاهد حضور آن در حالت Xbox Game Preview نخواهیم بود و اکنون این نسخه به شماره‌ی ۱٫۰ به‌روزرسانی شده است. به گفته‌ی سازندگان، کاربران بیشترین تاثیر را در روند توسعه و به تکامل رساندن بازی داشته‌اند. تیم سازنده‌ی بازی در کنار کاربران، به خوبی با یکدیگر تعامل داشته و با کمک هم، مشکلات این اثر را رفع کرده‌اند. کاربران با دریافت هر به‌روزسانی و ارائه‌ی گزارش‌های مختلف در انجمن‌ها و جامعه‌ی کاربری بازی، سازندگان را از وجود ایرادها و باگ‌های مختلف مطلع کرده و پیشنهادهای تازه‌ای را جهت اضافه شدن حالت‌ها و قابلیت‌های مختلف، به آن‌ها منتقل کردند.

به‌روزرسانی ۱٫۰ بازی Astroneer که آن را از حالت دسترسی زودهنگام خارج می‌کند، محتویات زیادی را با خود همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به منظومه‌ی شمسی اشاره کرد. همچنین آیتم‌های متفاوت برای سیستم ساخت و ساز در دسترس قرار گرفته و عملکرد این بخش به طور کامل بهبود یافته است. در ادامه مشخص شد که به‌زودی محتویات مرموز جدیدی به بازی اضافه خواهد شد تا آن‌ها بتوانند با آزادی کامل، به سیاره‌های ناشناخته سفر کنند. این اثر همین حالا در فروشگاه Xbox Storefront با تخفیف ۲۰ درصدی قابل خریداری است. بازی از به‌روزرسانی‌های کنسول ایکس‌باکس وان ایکس نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید شاهد بهبودهای گرافیکی فوق العاده‌ای باشید. با پشتیبانی این عنوان از قابلیت Xbox Play Anywhere، می‌توانید یک نسخه از بازی را خریداری کرده و نسخه‌ای دیگر را برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان یا ویندوز ۱۰، دریافت کنید.

بدون شک جدی‌ترین رقیب این عنوان، بازی Subnautica محسوب می‌شود که در اوایل سال ۲۰۱۶ در قالب قابلیت Xbox Game Preview به دست کاربران رسید. سپس شاهد انتشار آن برای کنسول پلی‌استیشن ۴ بودیم و در نهایت، نسخه‌ی کامل آن در اوایل سال ۲۰۱۸ برای رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان عرضه گردید. همچنین کاربران در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸، توانستند تا این اثر را به طور فیزیکی خریداری کنند. رویدادها و اتفاقات این عنوان در اقیانوس‌های ناشناخته جریان دارد.

منبع متن: gamefa