با توجه به لیست منتشر شده شغل‌های مورد قبول «سازمان نظارت بر آزمون‌های مهارت‌های شغلی چین» یا به اختصار «اُستا»، دولت چین بازی کردن را به عنوان یک شغل قبول دارد.

فهرست استا شامل چندین شغل در زمینه‌های فنی می‌شود که در میان آنها مهندسان طراح فضای ابری، تحلیل‌گران داده‌‌های بزرگ و همچنین بازیکنان حرفه‌ای دیده می‌شود. این فهرست بعد از یک ارزیابی داخلی در چین و به تازگی منتشر شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی دولت چین، بازی‌کننده‌های حرفه‌ای ویدیوگیم – یا بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی – در مسابقات بازی‌های ویدیویی شرکت می‌کنند، برای تمرین در این مسابقات به بقیه بازیکنان کمک می‌کنند، برای صنعت بازی داده و آمار فراهم می‌کنند و بازی‌های جدید طراحی می‌کنند. یک نام دیگر در این فهرست «متصدی بازی‌های ویدیویی رقابتی» است که کارش شامل بازاریابی برای بازی‌های ویدیویی جدید و قدیمی است.

استا یکی از زیر مجموعه‌های وزارت کار و امور استخدامی چین است. این وزارت مسئول طراحی آزمون‌های استخدامی، دادن راهنمایی فنی برای کمک به اشتغال و آموزش فنی و حرفه‌ای است.

گیمر جینی

دولت چین تا مدت‌ها رابطه پیچیده‌ای با بازی‌های ویدیویی داشت. در ماه مارس ۲۰۱۸ چین دیگر به بازی‌های ویدیویی مجوز عرضه نداد چون انتقادهای زیادی وجود داشت که بازی‌ها بسیار خشن و اعتیادآور هستند و باعث شیوع نزدیک بینی در بچه‌های کوچک می‌شوند. دولت چین بعد از نه ماه توقف انتشار بازی‌های ویدیویی متعدد، در ماه دسامبر دوباره شروع به صدور مجوز انتشار برای بازی‌های ویدیویی کرد. در حال حاضر چند شرکت ناشر بازی‌های ویدیویی در چین در حال تهیه راهکارهایی هستند تا مانع بازی بچه‌های نوجوان و کوچک برای مدت طولانی شوند.

در ماه گذشته ناظر پخش چین برای چهار دسته از بازی‌های ویدیویی مجوز صادر کرده است که در مجموع شامل ۲۶۰ بازی از شرکت‌های کوچک می‌شود. ناظران در ژانویه ۲۰۱۹ به دو بازی از شرکت «تن‌سنت» (Tencent) و یک بازی از شرکت «نت‌ایز» (NetEase) مجوز و به یک سال ممنوعیت انتشار بازی توسط این دو شرکت عظیم بازی‌ساز پایان دادند. ولی هنوز دو بازی محبوب پابجی و فورتنایت از حضور در بزرگترین بازار جهان منع شده‌اند.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post چین «بازی کردن» را یک شغل می‌داند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala