The Outer Worlds بازی بعدی استودیوی ابسیدین (Obsidian)، یکی از بهترین توسعه دهندگان عناوین نقش آفرینی و خالق بازی‌های Fallout: New Vegas، Star Wars: Knights of the Old Republic و Pillars of Eternity است؛ عنوانی که آزادی عمل، تصمیمات و عواقب آن‌ها را به عنوان اولویت اصلی کار خود قرار داده است. با این‌حال، داستان The Outer Worlds به […]

داستان بازی The Outer Worlds به صورت خطی خواهد بود

The Outer Worlds بازی بعدی استودیوی ابسیدین (Obsidian)، یکی از بهترین توسعه دهندگان عناوین نقش آفرینی و خالق بازی‌های Fallout: New Vegas، Star Wars: Knights of the Old Republic و Pillars of Eternity است؛ عنوانی که آزادی عمل، تصمیمات و عواقب آن‌ها را به عنوان اولویت اصلی کار خود قرار داده است.

با این‌حال، داستان The Outer Worlds به صورت خطی و از پیش تعیین شده خواهد شد. توسعه دهندگان به تازگی این موضوع را با مجله‌ی Game Informer در میان گذاشته‌اند. اما نگران نباشید؛ آقای تیم کین (Tim Cain)، یکی از کارگردانان بازی، تائید کرده است که بازی‌بازان می‌توانند تصمیمات زیادی را در بین بخش‌های داستان گرفته و در آینده شاهد عواقب‌ آن‌ها باشند.

ساختار داستان ما مانند فوتبال آمریکایی است؛ این‌طور که چندین نقطه وجود دارند که همه باید از آن‌ها عبور کنند. [زمانی که شما power regulator را برای سفینه‌ی خود پیدا می‌کنید]؛ آیا با مردم همکاری کردید؟ بیشتر از یکی از آن‌ها وجود دارد؛ پس شما کدام یک را برداشتید؟ با کسانی که از آن استفاده می‌کردند، چه کردید؟ آیا آن را خریداری کردید؟ ما سعی می‌کنیم تا داستان خود را با در نظر گرفتن نقطه‌هایی که بازی‌بازان باید از آن‌ها عبور کنند، مرتب کنیم. اما سپس تلاش می‌کنیم تا به یاد بیاوریم که موضوع در مورد چه چیزی بود تا شرایط با توجه به تصمیمات شما تغییر کنند. ما نمی‌خواهیم آن نقاط تاثیر گذار به صورت خاصی روایت شوند.

همچنین وی در مورد بخش اخلاقی بازی نیز صحبت کرد. این بازی قصد دارد تا بدون استفاده از سیستم اخلاق به هدف خود دست پیدا کند. به همین خاطر، بازی‌بازان با تصمیماتی مواجه می‌شوند که در محدوده‌ی خاکستری قرار دارند. بسیاری از تصمیماتی که در ظاهر «شیطانی» هستند، ممکن است در آینده تاثیرات خوبی را در پی داشته باشند؛ عکس این موضوع نیز صادق است.

این‌طور نیست که «این انتخاب خوب است و این انتخاب اشتباهی است.» به جای این، بیشتر شبیه این است که «شما می‌توانید این‌ کار یا آن کار را انجام دهید؛ عواقب این کار X و دیگری Y خواهد بود.» چه می‌شود اگر افراد بیشتری با تصمیم شیطانی نجات پیدا کنند؟ این شیطانی است! اما نتیجه بهتر است! آیا این انتخاب اشتباهی است؟ من فکر نمی‌کنم بتوانیم اخلاق را با اعداد بدست آوریم. اما بخش‌هایی در بازی هستند که شما با خود می‌گوئید «من مطمئن نیستم این تصمیم اشتباهی باشد.»

این رویکردی فوق العاده بوده و یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بازی‌های سبک نقش آفرینی محسوب می‌شود. البته باید اعلام کنیم که پیاده سازی چنین سیستمی بسیار سخت است. حال باید دید که آیا ابسیدین می‌تواند به انتظارات بالای طرفداران پاسخ دهد یا خیر.

در راستای این خبر، مدتی پیش ابسیدین اطلاعات تازه‌ای را در مورد مکانیک‌های سیستم مبارزات بازی و دیگر المان‌های نقش آفرینی ‌آن به اشتراک گذاشت. شما می‌توانید جزئیات بیشتر را از این‌جا دنبال کنید.

بازی The Outer Worlds در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

بازی The Outer Worlds در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

بازی The Outer Worlds در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa