پس از ادغام دو شرکت نوردیک (Nordic) و تی‌اچ‌کیو (THQ) در سال ۲۰۱۳، تی‌اچ‌کیو نوردیک سال به سال بیشتر پیشرفت کرد. در سال گذشته، تی‌اچ‌کیو نوردیک شرکت‌های زیادی نظیر کوچ مدیا (Koch Media) و دیپ سیلور (Deep Silver) را خریداری کرد و آ‌ی‌پی‌های مهمی مانند Metro ،Saints Row ،Kingdoms of Amalur ،TimeSplitters و بسیاری دیگر را […]

تی‌اچ‌کیو نوردیک همچنان به خرید استودیو و آی‌پی ادامه خواهد داد

پس از ادغام دو شرکت نوردیک (Nordic) و تی‌اچ‌کیو (THQ) در سال ۲۰۱۳، تی‌اچ‌کیو نوردیک سال به سال بیشتر پیشرفت کرد. در سال گذشته، تی‌اچ‌کیو نوردیک شرکت‌های زیادی نظیر کوچ مدیا (Koch Media) و دیپ سیلور (Deep Silver) را خریداری کرد و آ‌ی‌پی‌های مهمی مانند Metro ،Saints Row ،Kingdoms of Amalur ،TimeSplitters و بسیاری دیگر را تحت مالکیت خود درآورد.

حاصل سرمایه گذاری این چند سال اخیر، یک ناشر بزرگ است که هم‌اکنون حداقل ۷۷ بازی در حال توسعه دارد. اما خبر عجیب‌تر این است که تی‌اچ‌کیو نوردیک قصد کناره گیری نداشته و همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. به گزارش GameIndustry، شب گذشته این شرکت موفق شد تا با فروش ۱۱ میلیون از سهام خود به سرمایه گذاران قدیمی و جدید، به ۲/۰۹ میلیارد کرونا معادل ۲۲۵ میلیون دلار دست پیدا کند. تی‌اچ‌کیو نوردیک از این پول برای خرید استودیو‌ها و آی‌پی‌های جدید استفاده خواهد کرد.

بیانیه‌ی این شرکت به شرح زیر است:

ما قصد داریم تا از این پول برای خرید مجموعه‌های جدید، استودیو‌های توسعه دهنده و هر گونه دارایی‌‌ای که عملیات‌های ما را تکیمل کرده و باعث رشد سریع‌تر سرمایه گذاری در شرکت شود، استفاده کنیم.

شاید روش‌های این شرکت غیر متعارف و عجیب باشند. اما با بررسی وضعیت مالی تی‌اچ‌کیو نوردیک مشاهده می‌کنیم که این روش‌ها موفق بوده‌ و رشد بسیار زیاد این ناشر بزرگ را در پی داشته‌اند.

امیدواریم که تعدادی از ۷۷ بازی در حال توسعه‌ به عناوین باکیفیتی تبدیل شوند. نظر شما چیست؟ آیا با رویکرد این شرکت موافق هستید؟

منبع متن: gamefa