«مترو اکسدس» (Metro Exodus) در مقایسه با قسمت‌های قبلی مجموعه تفاوت‌های زیادی دارد و در بسیاری از جنبه‌ها پیشرفت کرده است. برای مثال، یکی از اولین تغییرات بازی که از همان روز معرفی اولیه توجه همه را به سوی خود جلب کرد، بزرگ‌تر شدن محیط‌ها و ساختار سندباکس‌گونه آن‌ها بود. این موضوع در تروفی‌ها هم تاثیرگذار بوده و سبب شده تا این‌بار جمع‌آوری آیتم‌ها و فایل‌ها (کالکتیبل‌) دشوارتر از گذشته به نظر برسد.

خوشبختانه تمام تروفی‌های بازی سالم هستند و هیچ‌کدام درگیر گلیچ و موارد مشابه نشده‌اند. در این بین تنها سه تروفی از دست دادنی وجود دارد که باید حواس‌تان به آن‌ها باشد. تمام کردن بازی روی درجه‌سختی رنجر هاردکور (Ranger Hardcore) هم مهم‌ترین کاری است که باید در مسیر به دست آوردن تروفی و اچیومنت‌ها انجام دهید. بقیه تروفی‌ها آسان هستند و برای گرفتن‌شان اذیت نخواهید شد.

  • درجه‌ی سختی دریافت تروفی‌ها: ۱۰/۴
  • زمان تقریبی به دست آوردن تمام تروفی‌ها: ۳۰ ساعت
  • تروفی‌های آفلاین: ۵۰ عدد (تروفی پلاتینیوم، ۳ تروفی طلایی، ۶ تروفی نقره‌ای، ۴۰ تروفی برونزی)
  • تروفی‌های آنلاین: ندارد
  • تروفی‌های از دست دادنی: چهار عدد؛ Full Strength | Eternal Voyage | Your Destination | Dressed for Success
  • تروفی‌های اشکال‌دار (باگ و گلیچ شده): ندارد

آیا درجه‌سختی روی دریفت تروفی‌ها تاثیرگذار خواهد بود؟ بله، باید بازی را روی درجه‌سختی رنجر هاردکور به پایان برسانید.

حداقل دفعات به پایان رساندن بازی: دو بار. برای دیدن پایان خوب و پایان بد.

قدم اول: اتمام بخش داستانی، جمع‌آوری کالکتیبل‌ها و دیدن پایان خوب و گرفتن تروفی‌های آن

برای قدم اول پیشنهاد می‌کنیم بازی را روی درجه‌سختی آسان یا Reader شروع کنید و تمام کالکتیبل‌ها را جمع‌آوری نمایید. با این درجه سختی مشکلی برای دریافت سایر تروفی‌ها هم نخواهید داشت. اگر کالکتیبلی را از دست دادید، نگران نباشید چرا که قادر خواهید بود هر مرحله را از قسمت Chapters مجددا شروع کنید. با متوقف کردن بازی می‌توانید به قسمت کالکتیبل‌ها رفته و مواردی که گرفته‌اید را بررسی کنید. در این قسمت تعداد آن‌ها در هر مرحله هم نمایش داده می‌شود. با توجه به تجربه شخصی خود بهتان پیشنهاد می‌کنم کالکتیبل‌ها را از همان ابتدا بگیرید و هیچ چیزی را برای بعد نگذارید. اگر بخواهید بعد از پایان بازی دوباره مراحل را تکرار کنید، برای دریافت بعضی از آن‌ها باید تا بخش قابل‌توجهی جلو بروید. برای مثال، یکی از دفترچه‌های مرحله The Volga در پایان و زمانی که با قطار فرار می‌کنید، قرار گرفته است. بنابراین اگر آن را در همان دور اول دریافت نکرده باشید، می‌بایست کل مرحله را تا پایان پیش ببرید.

برای دیدن پایان خوب داستان باید یکسری کارهای مشخص انجام دهید و تصمیمات مهمی بگیرید. همچنین باید تمام افراد گروه را تا انتهای بازی زنده و همراه خود نگه دارید. دو تروفی Full Strength و Your Destination هم مربوط به همین مورد می‌شوند. حتما ادامه راهنمایی را با دقت بخوانید تا چگونگی زنده نگه داشتن تمام افراد را به خوبی متوجه شوید.

قدم دوم: گرفتن تروفی‌های باقی‌مانده

شاید نیازی به انجام دادن این قدم نداشته باشید. با این حال، بازی تروفی‌های متنوع و جور واجوری دارد که خوشبختانه دریافت کردنشان چندان سخت نیست. برای مثال باید تعداد مشخصی از دشمنان را بکشید یا اینکه اسلحه خود را با استفاده از فلان تعداد ماده تمیز کنید. در این مرحله باید به بخش Chapters بروید و هر تروفی که باقی مانده است را بگیرید. توجه داشته باشید که پیش از شروع بازی روی درجه‌سختی رنجر هاردکور تمام تروفی‌ها را گرفته باشید. در بخش Chapters امکان تغییر درجه‌سختی وجود ندارد. بنابراین، اگر ابتدا روی رنجر هاردکور بازی را شروع کنید، احتمالا با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد.

قدم سوم: تمام کردن بخش داستانی روی درجه‌سختی Ranger Hardcore و دیدن پایان بد

قدم سوم مهم‌ترین قدمی است که باید برای دریافت تروفی پلاتینیوم انجامش دهید. در این مرحله باید بازی را از ابتدا و با درجه‌سختی رنجر هاردکور شروع کنید. البته رنجر هاردکور آنقدرها که فکرش را می‌کنید سخت نیست. شاید اگر بازی را روی درجه‌سختی‌های آسان شروع کرده باشید – همان‌ کاری که خودمان پیشنهاد کردیم – ممکن است از حجم تغییرات شگفت‌زده شوید. اما به هر حال وضعیت چندان هم فاجعه نخواهد بود. اگر بخواهید طبق راهنمایی پیش بروید، در این درجه‌سختی نیازی به زنده نگه داشتن افراد گروه نخواهید داشت و در نتیجه، تعداد زیادی از ماموریت‌های فرعی را هم می‌توانید رها کنید. هر کسی را که دیدید بکشید و نگران نتیجه نباشید.


تروفی پلاتینیوم

برای دریافت تروفی پلاتینیوم باید سایر تروفی‌های بازی را به دست آورید.

توجه داشته باشید که در این مسیر نیازی به گرفتن تروفی‌های مخصوص به بسته‌های الحاقی (DLC) ندارید.


Brakeman

برای این تروفی باید در مرحله مسکو واگن‌های قطار را جدا کنید.

در پایان مرحله و زمانی که سوار قطار هانسا می‌شوید، اهرم قرمز رنگی را پیدا کنید و با نگه‌داشتن دکمه مربع واگن‌ها را جدا کنید. با جدا کردن واگن‌ها، تروفی آزاد می‌شود.


Exodus

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

بعد از به پایان رساندن مرحله مسکو، تروفی آزاد می‌شود.


Aurora

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

تروفی بالا در مرحله زمستان و بعد از اینکه نام قطار مشخص شد، آزاد می‌شود.


Regatta

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

در مرحله «ولگا» (The Volga) برای جابه‌جایی در محیط از قایق‌ها استفاده می‌کنید. به محض اینکه وارد یکی از این قایق‌ها شوید، تروفی آزاد می‌شود.


Railwayman

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

بعد از اینکه در مرحله ولگا سوار واگن برقی شدید، تروفی را دریافت می‌کنید.


Friend of the Crew

برای این تروفی باید گیتار و خرس عروسکی را پیدا کنید.

بعد از پیشروی در مرحله ولگا و صحبت کردن با میلر، پیش «نستیا» – دخترک کوچکی که پیش‌تر همراه مادرش به گروه محلق شد – بروید. او از شما خود می‌خواهد که عروسکش را پیدا کنید. بعد از اتمام صحبت، مکان دقیق عروسک روی نقشه مشخص خواهد شد.

برای پیدا کردن گیتار هم ابتدا با یکی از افراد گروه – ایدیت، دمیر یا استفان – صحبت کنید. آن‌ها محل دقیق گیتار را برای‌تان مشخص خواهند کرد. گیتار موردنظر در یکی از کمپ‌های راهزنان قرار دارد. گفتنی است که اگر چیزی روی نقشه نیامد، از دوربین خود استفاده کنید و از فاصله‌ای دور روی کمپ‌ها زوم کنید تا اطلاعات نقشه به‌روز شود.


Long distance passenger

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

بعد از وصل کردن واگن‌برقی به قطار، تروفی بالا آزاد می‌شود.


Fisherman

برای این تروفی باید گربه‌ماهی بزرگی که در مرحله ولگا قرار دارد را بکشید. ممکن است این گربه‌ماهی هنگامی که از قایق‌ها استفاده می‌کنید به شما حمله کند. اما توجه داشته باشید که با استفاده از گلوله و سایر مهمات نمی‌توانید او را از بین ببرید، بلکه محل مشخص و دقیقی برای کشتن آن در نظر گرفته شده.

در بخشی از مرحله به ترمینال می‌روید و باید واگن‌برقی را به قطار برسانید. هنگامی که در این محل قرار دارید، گربه‌ماهی چندین بار به شما حمله‌ور می‌شود و وسایل را خراب می‌کند. در پایان کار و زمانی که باید ریل‌ها را مرتب کنید و واگن را بیرون بکشید، مقابل شما در قرمز رنگی وجود دارد. واردش شوید. در همان نزدیکی زنگی وجود دارد و چندین جسد هم با طناب آویزان شده‌اند. ابتدا زنگ را به صدا در آورید و سپس طناب یکی از جسدها را ببرید تا به آب بیوفتد. در همین لحظه سریعا اهرمی که در سمت چپ قرار دارد را فشار دهید تا خرده‌آشغال‌ها روی گربه‌ماهی بیوفتد و کشته شود. بعد از این کار، تروفی آزاد می‌شود.


Duke

برای دریافت این تروفی باید کاری کنید که «دوک» – یکی از همراهان شما – در پایان مرحله ولگا زنده بماند.

برای نجات جان دوک سعی کنید در طول مرحله تا جای ممکن با افراد محلی درگیر نشوید. از همه مهم‌تر اینکه ماموریت پایانی مرحله که روی پل انجام می‌‌گیرد را کاملا به صورت مخفیانه انجام دهید؛ یعنی اینکه به هیچ وجه نباید دیده شوید. اگر لو رفتید، به آخرین مکانی که بازی را ذخیره کردید بازگردید. در غیر این صورت دوک کشته می‌شود.

اگر به هر دلیلی دوک در پایان زنده نماند، به بخش چپترها بروید و مرحله را از ابتدا آغاز کنید.

توجه داشته باشید که برای دریافت تروفی Full Strength باید تمامی افراد گروه زنده بمانند.


Lower the Bridge

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

بعد از به پایان رسیدن مرحله ولگا تروفی آزاد می‌شود.


Righteous vengeance

برای دریافت این تروفی باید ۹۰ آدم‌خوار را در مرحله «یامانتاو» (Yamantau) بکشید.

در ابتدا مرحله و زمانی که افراد گروه به کمک‌تان می‌آیند، تعداد بسیار زیادی از آدم‌خوارها به شما حمله‌ور می‌شوند. در اینجا می‌توانید با دوستان خود همراه شوید یا اینکه با دشمنان درگیر شوید. در صورت انتخاب گزینه دوم، آنقدر به کشتن آن‌ها ادامه دهید که تروفی آزاد شود.

البته تا پایان مرحله فرصت‌های زیادی برای گرفتن تروفی دارید. برای مثال، در پایان و زمانی که با واگن در حال فرار هستید، لشکری از آدم‌خوارها به سوی‌تان می‌آیند. با پرتاب نارنجک و مولوتف می‌توانید تعداد بسیار زیادی از آن‌ها را به کشتن دهید.


Spoiled dinner

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

با به پایان رساندن مرحله یامانتاو تروفی آزاد می‌شود.


Driver

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

در ابتدا مرحله «کاسپین» (The Caspian) خودروی جدیدی با نام «بوخانکا» به دست می‌آورید. بعد از اینکه سوار ماشین شدید، تروفی آزاد می‌شود.


Carmaheddon

برای این تروفی باید ۵۰ نفر را با ماشین بوخانکا به قتل برسانید.

به محض اینکه کنترل ماشین را به دست گرفتید، کار بر روی تروفی را آغاز کنید. هر دشمنی که دیدید را با ماشین زیر کنید. دشمنان معمولا در گروه چهار تا شش‌نفره در محیط‌ها پرسه می‌زنند. برای به پایان رساندن ماموریت‌ها باید مرتب از این خودرو استفاده کنید و در محیط‌ها جابه‌جا شوید. بنابراین، طبیعی است که با تعداد زیادی از جهش‌یافته‌ها برخورد کنید.

اگر پیش از ماموریت پایانی تروفی را دریافت نکرده بودید، در محیط بچرخید و همه دشمنان را به قتل برسانید تا تروفی آزاد شود. بعد از آن، ماموریت آخر را انجام دهید.


Roller coaster

در بخشی از مرحله کاسپین به واحه (Oasis) می‌روید. بعد از گذر از غارها به مکانی می‌رسید که تعداد زیادی سطل به سمت بالایی واحه می‌روند. به صورت مخفیانه پیش بروید و کمی صبر کنید تا نگهبان‌ها کاملا دور شوند. بعد از اینکه از سطل‌ها بالا رفتید، تروفی آزاد می‌شود.


Complete road map

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

بعد از پیدا کردن نقشه‌ها در مرحله کاسپین، تروفی آزاد می‌شود.


Damir

برای دریافت این تروفی باید کاری کنید تا «دمیر» – یکی از افراد تیم – با گروه بماند.

در این مسیر باید کارهای زیادی انجام دهید. تمام موارد زیر را به دقت بخوانید:

  • در ابتدا مرحله و پیش از اینکه ماشین را به دست آورید، با دزدی درگیر می‌شوید. او را به قتل نرسانید.
  • هنگامی که خارج از برج فانوس دریایی قرار دارید، تمامی دشمنان را تنها با ضربه دست از پا در آورید. هیچ‌کدام از آن‌ها را با اسلحه نکشید. به شخصه خودم در این صحنه همه دشمنان را با اسلحه کشتم، ولی در پایان کار دمیر همراه گروه باقی ماند. با این حال، برای اطمینان خاطر بهتان پیشنهاد می‌کنیم تا آن‌ها را نکشید.
  • هنگامی که برای پیدا کردن نقشه‌ها به پناهگاه می‌روید، حتما عکس مادر جیول (Giul) را پیدا کنید. این عکس در یکی از اتاق‌های کناری قرار گرفته؛ دقیقا روبه‌روی اتاقی که کالکتیبل Image Analysis در آن قرار دارد.
  • در بخشی از مرحله آنا را می‌بینید. او سه ماموریت فرعی را برای‌تان روی نقشه مشخص می‌کند. به این مکان‌ها بروید و بردگان را آزاد کنید. توجه داشته باشید که هیچ‌یک از دشمنان را با اسلحه نکشید.
  • هنگامی که در واحه (Oasis) هستید، هیچ کدام از دشمنان را نکشید. کار راحت‌تر این است که با استفاده از سطل‌ها بالا بروید. با این کار، تروفی Roller coaster را هم می‌گیرید.
  • در ماموریت پایانی، لو نروید و هیچ زنگ خطری را به صدا درنیاورید.

با انجام دادن کارهای بالا دمیر از گروه جدا نمی‌شود. برای دیدن پایان خوب داستان و دریافت تروفی Full Strength موظف به انجام کارهای بالا هستید.

اگر به هر دلیلی در پایان کار او با گروه نماند، بلافاصله مرحله کاسپین را از ابتدا آغاز کنید.


New order

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

با به پایان رساندن مرحله کاسپین تروفی بالا آزاد می‌شود.


Gor’ko

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

بعد از شرکت در مجلس عروسی – مرحله تابستان – تروفی بالا آزاد می‌شود.


Decommunization

در مرحله «تایگا» (Taiga)، پیش از اینکه به پل کوچک برسید – همان‌جایی که دشمنان به شما اخطار می‌دهند – مجسمه بزرگی قرار دارد. نزدیکش شوید و با دست به آن ضربه بزنید. بعد از شکستن مجسمه تروفی آزاد می‌شود.


Master of the Forest

در مرحله تایگا چندین بار با خرس جهش‌یافته‌ای برخورد خواهید کرد. زمانی که به قبرستان می‌رسید و می‌خواهید از در عبور کنید، این خرس مجددا به شما حمله می‌کند. در اینجا نباید از نردبان بالا بروید و به درگیری ادامه دهید. بعد از اینکه خرس را کشتید، تروفی آزاد می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید تروفی Forest Child را هم دریافت کنید، می‌بایست تنها از تیرکمان خود استفاده کنید. در آسان‌ترین درجه‌سختی باید ۲۵ تیر به او شلیک کنید تا کشته شود. سعی کنید تنها سر او را نشانه بگیرد.


۵ o’clock

در بخشی از مرحله تایگا با دریاسالار (Admiral) برخورد خواهید کرد. بعد از ملاقات با او، به جای اینکه جلو بروید و پیشروی کنید، در کنار او بنشینید و چند دقیقه صبر کنید تا حرف‌هایش را بزند.

در نهایت باید برای او گیتار بزنید تا به خواب برود. با انجام این کار، تروفی آزاد خواهد شد.


Forest child

برای دریافت این تروفی چالش‌برانگیز باید مرحله تایگا را بدون دیده شدن و کشتن دشمنان به پایان برسانید. توجه داشته باشید که حتی اگر یک‌بار هم لو بروید یا دشمنان را ناک‌اوت کنید، تروفی را از دست خواهید داد.

بهترین راه دریافت تروفی این است که روی آسان‌ترین درجه‌سختی بازی کنید و شب‌هنگام کمپ‌های دشمنان را پشت سر بگذارید. در روشنایی روز تمامی دشمنان – حتی روی درجه‌سختی آسان – شما را از فواصل بسیار دور تشخیص می‌دهند. اگر دشمنان به حضور شما مشکوک شوند، متوجه خواهید شد. با این حال، تا زمانی که کامل لو نروید مشکلی وجود نخواهد داشت.

سخت‌ترین بخش کار زمانی است که باید با استفاده از قایق پیش بروید. در این بخش دشمنان می‌توانند به راحتی صدای شما را بشنوند. حتما بازی را پشت سر هم به صورت دستی ذخیره کنید (با استفاده از گزینه Quick Save). اگر لو رفتید، فایل ذخیره را دوباره بارگذاری کنید. سعی کنید سریعا از این منطقه دور شوید و از گشت‌و‌گذار بیهوده و اضافی جلوگیری کنید.


Alyosha

برای دریافت این تروفی باید کاری کنید تا «آلیوشا» – از دیگر افراد تیم – در مرحله تایگا مجروح نشود.

برای دریافت تروفی، کارهای زیر را انجام دهید:

  • مهم‌ترین وظیفه شما این است که تا جای ممکن با هیچ یک از دشمنان – به خصوص گروه Pioneer – درگیر نشوید. سعی کنید سریعا از کمپ‌ها عبور کنید و دشمنان را نادیده بگیرید.
  • در ابتدا مرحله جان راهزنی که توسط گرگ‌ها احاطه شده است را نجات دهید.
  • پیش از اولین برخوردتان با خرس، زندانیانی که در کمپ قرار دارند را آزاد کنید.

بازی‌کنان زیادی گزارش داده‌اند که با وجود کشتن تعداد زیادی از دشمنان، آلیوشا در پایان کار مجروح نشده و تروفی را دریافت کرده‌اند. با این حال راه مطمئن‌تر این است که کارهای فوق را انجام دهید. در این مسیر، مخفی‌کاری و عدم درگیری با دشمنان حرف اول را می‌زند. اگر بخواهید تروفی Forest Child را هم در این دور بگیرید، آنوقت دیگر مجبور هستید مخفیانه پیش بروید.

اگر کارها را درست انجام داده باشید، در پایان مرحله «اولگا» را خواهید دید و آلیوشا هم زخمی نخواهد شد.

توجه داشته باشید که برای دیدن پایان خوب داستان و دریافت تروفی Full Strength باید کارهای بالا را با موفقیت به پایان برسانید.


Sword of Damocles

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

با به اتمام رساندن مرحله تایگا تروفی بالا آزاد خواهد شد.


Putrification

تروفی داستانی است و آن را از دست نخواهید داد.

این تروفی را طی مرحله The Dead City دریافت خواهید کرد.


Guide

این تروفی را تنها می‌توانید در مرحله The Dead City دریافت کنید.

برای دریافت آن، نباید هیچ‌یک از Blind Oneها را به قتل برسانید. این دشمنان گوریل‌های عظیم‌‌الجثه‌ای هستند که از نظر ظاهر شباهت زیادی به Librarianها در قسمت‌های قبلی مجموعه مترو دارند.

تنها باید از کنار این دشمنان عبور کنید و نگذارید متوجه حضورتان شوند. آن‌ها قدرت بینایی ندارند و تنها می‌تواند صدا و بوی شما را حس کنند. حواس‌تان به شیشه‌هایی که روی کف زمین ریخته باشد. اگر از روی آن‌ها عبور کنید، دشمنان به سمت‌تان می‌آیند.

در طول مسیر به هیچ کدام از آن‌ها شلیک نکنید تا در اواخر مرحله تروفی آزاد شود.


Full Strength

تروفی بالا از دست دادنی است و برای دریافت آن باید دوک، دمیر و آلیوشا تا پایان کار در کنارتان حضور داشته باشند. همان‌طور که بالاتر توضیح دادیم، باید کارهای مخلتفی را در مرحله‌های ولگا، کاسپین و تایگا به انجام برسانید.

با به انجام رساندن کارهای ذکر شده، تروفی Your Destination هم آزاد خواهد شد و پایان خوب را خواهید دید. برای دیدن پایان خوب باید حداقل دو تن از افرادتان را نجات دهید.

اگر در یکی از سه مرحله بالا نتوانستید کارهای مشخص شده را به انجام برسانید، به بخش چپترها بروید و مرحله را از ابتدا آغاز کنید. سپس بازی را از همان‌جا ادامه دهید.


Hardcore

بالاخره به سخت‌ترین تروفی بازی رسیدیم. برای دریافت تروفی بالا باید بازی را روی درجه‌سختی رنجر هاردکور به پایان برسانید. این درجه‌سختی از همان ابتدا در دسترس است. اگر در ابتدا، بازی را روی آسان‌ترین حالت‌ آغاز کرده باشید، ممکن است کمی اذیت شوید. با این حال، خواندن توضیحات زیر حسابی به کارتان خواهد آمد:

  • در این حالت خبری از Quick Save نیست. در مقابل چک‌پوینت‌ها به کارتان می‌آیند. اگر حس می‌کنید که در ادامه می‌توانید قسمتی از بازی را بهتر انجام دهید، پیش از شروع کار از سیو خود بک‌آپ بگیرید. این‌کار جای خالی Quick Save را برای‌تان پر می‌کند.
  • تمرکزتان را روی کامل کردن ماموریت‌های اصلی بگذارید و تا جای ممکن بیخیال ماموریت‌های فرعی شوید. منابع و مهمات بسیار محدود هستند؛ بنابراین بهتر است آن‌ها را صرف اهداف اصلی خود کنید. پیشنهاد می‌کنیم از منابع موجود برای ساخت گلوله‌ها و فیلترها استفاده کنید.
  • در این حالت دشمنان به صورت کلی بسیار قوی‌تر و باهوش‌تر هستند. همیشه مخفیانه جلو بروید و از درگیری با دشمنانی که سر راهتان نیستند، پرهیز کنید.
  • در درگیرهای مستقیم و اجباری از اسلحه‌هایی استفاده کنید که قدرت و سرعت بالایی دارند؛ مثل اسلحه Bulldog، نارنجک‌ها و مولوتف‌ها. همچنین شات‌گان در درگیرهای نزدیک بهترین گزینه است؛ برای مثال، در مرحله یامانتاو استفاده از شات‌گان پیشنهاد می‌شود.
  • همیشه صداخفه‌کن را همراه خود داشته باشید. صداخفه‌کن‌ها برای کشتن مخفیانه انسان‌ها حسابی کمک‌تان خواهند کرد. در این بین، هفت‌تیر (Revolver) بهترین گزینه است. برای موجودات جهش‌یافته، شات‌گان مثمر ثمر خواهد بود.
  • آپگریدهای Ammo Vest، Armoured Helmet، Extended Filter، Extra Bright Flashlight را حتما به دست آورید. جمع‌آوری همه آن‌ها به کارتان نمی‌آیند و تنها همین مواردی که گفتیم را به دست آورید.

توجه داشته باشید که در این درجه‌سختی HUD بازی هم محدود می‌شود و دیدن آن کمی دشوارتر است. همچنین تعداد میز کارها (Workbench) هم کم‌تر می‌شود؛ بنابراین اگر اسلحه خوبی را دیدید مجبورید تا سلاح فعلی خود را کنار بگذارید. ممکن است اسلحه‌هایی که در محیط قرار دارند بسیار کثیف شده باشند. اما اگر بخواهید مخفیانه پیش بروید، مشکلی وجود نخواهد داشت.

نکته مهم: اگر نسخه فیزیکی بازی را در اختیار داشته باشید، راه آسان‌تری برای دریافت این تروفی وجود دارد. تنها لازم است نسخه ۱.۰۰ را اجرا کنید و هیچ‌کدام از به‌روزرسانی‌ها را نصب نکنید. دارندگان نسخه دیجیتالی نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

  1. بازی را پاک کنید و اینترنت کنسول را قطع کنید. حالا دوباره بازی را نصب کنید. با این‌کار تنها ورژن ۱.۰۰ نصب می‌گردد.
  2. بازی را روی یک فایل ذخیره جدید با پایان خوب شروع کنید و سپس از آن یک بک‌آپ بگیرید. در این مرحله درجه‌سختی هیچ اهمیتی ندارد.
  3. این‌بار بازی را روی همان فایل ذخیره و با درجه‌سختی رنجر هاردکور آغاز کنید. تک‌تک دشمنان را بکشید و مرحله مسکو را به پایان برسانید.
  4. وقتی که وارد مرحله زمستان شدید، به منو اصلی بازی برگردید. به بخش چپترها بروید و Finale را انتخاب کنید. با به پایان رسیدن میان‌پرده، تروفی پایان بد و رنجر هاردکور برای‌تان باز می‌شود!

Eternal Voyage

تروفی بالا از دست دادنی است و برای دریافت آن باید پایان بد داستان را ببینید.

هر کاری که برای دیدن پایان خوب کردید، اینجا برعکسش را انجام دهید. یعنی مطمئن شوید حداقل دوتا از یارهای‌تان از گروه جدا می‌شوند. به قتل رساندن دشمنانی که تسلیم شده‌اند، برده‌ها و زندانی‌ها در دیدن پایان بد بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

  • مرحله ولگا – همه افراد محلی را بکشید و در ماموریت پایانی دیده شوید تا دوک کشته شود. همچنین زندانیانی که در کمپ‌های راهزنان وجود دارند را به قتل برسانید.
  • مرحله کاسپین – در ابتدا مرحله، دشمنی که به شما حمله‌ور می‌شود را بکشید. همچنین در درگیری خارج از برج فانوس‌دریایی شرکت کنید و همه افراد را به قتل برسانید. هیچ‌کدام از برده‌ها را آزاد نکنید و تمام آن‌ها را نابود کنید.
  • مرحله تایگا – راهزنی که در ابتدا مرحله گیر افتاده است را بکشید. تمامی دشمنان را به قتل برسانید.

با انجام کارهای بالا، مطمئنا پایان بد را خواهید دید.


Your Destination

تروفی بالا از دست دادنی است و برای دریافت آن باید پایان خوب داستان را ببینید.

برای دیدن پایان خوب، حداقل باید دو تن از یارهای‌تان تا انتهای کار با گروه بمانند. همچنین در طول مراحل باید تصمیماتی بگیرید که نتیجه خوبی در بر داشته باشد. برای اطلاعات بیش‌تر به تروفی‌های Full Strength، Duke، Damir و Alyosha مراجعه کنید.


Professional

برای دریافت این تروفی باید با تمام اسلحه‌های بازی حداقل یک نفر را بکشید.

در زیر می‌توانید فهرست اسلحه‌های بازی را ببینید:

  • Revolver
  • A-shot
  • Shambler
  • Bastard Gun
  • Kalash
  • Bulldog
  • Gatling
  • Valve
  • Tikhar
  • Helsing (تیرکمان)

بعضی از اسلحه‌ها مثل Tikhar و Helsing را به صورت خودکار با پیشروی در بخش داستانی به دست می‌آورید. باقی سلاح‌ها را می‌توان در گوشه و کنار محیط پیدا کرد. همچنین بعد از به دست‌آوردن تمام اسلحه‌ها می‌توان آن‌ها را در میزکاری که در قطار قرار دارد، انتخاب کرد. یعنی در آنجا همه اسلحه‌ها در دسترس هستند.

سلاح The Rail Gun که توسط میلر به شما داده می‌شود، برای این تروفی محاسبه نمی‌گردد.


Gunsmith

قطعات اسلحه در دنیای بازی به وفور یافت می‌شوند. همچنین می‌توانید آن‌ها را از روی اجساد بردارید.

جهت دریافت این تروفی می‌بایست در هر پنج قسمت یک اسلحه‌، قطعه‌ای بگذارید. با انجام این‌کار تروفی آزاد خواهد شد.


Tidyman

با رسیدن به مرحله ولگا می‌توانید منابع مختلفی را از گوشه و کنار دنیای بازی جمع‌آوری کنید. در میز کار از این منابع برای ساخت و ساز و تمیز کردن اسلحه‌ها و سایر تجهیزات استفاده می‌شود.

حال برای دریافت این تروفی می‌بایست حداقل از ۵۰۰ منابع شیمیایی برای تمیز کردن اسلحه‌ها استفاده کنید. باید در هر فرصتی برای تمیز کردن‌ سلاح‌ها استفاده نمایید. با گشتن در محیط یا پرت شدن در آب‌ها سلاح کثیف می‌شود.

با این حال بعید به نظر می‌رسد که در دور اول بازی بتوانید تروفی را بگیرید، چرا که تمیز کردن هر اسلحه نهایتا ۵ تا ۹ عدد از منابع‌تان را مصرف می‌کند. اگر تروفی را دریافت نکردید، از بخش چپترها به یکی از مراحل بازگردید و این کار را تکرار کنید.

به شخصه برای دریافت تروفی مرحله ولگا را انتخاب کردم. بعد از کمی پیشروی به یکی از خانه‌ها رسیدم که میز کاری در آن قرار داشت. در همان نزدیکی مرتب خود را به آب می‌انداختم تا اسلحه کثیف شود. سپس اسلحه دیگری در دست می‌گرفتم و این کار را تکرار می‌کردم. بعد از چند دقیقه، موفق به دریافت تروفی شدم.


Handyman

برای دریافت این تروفی باید حداقل ۵۰۰ عدد از منابع مصرفی را به ساخت تجهیزات اختصاص دهید.

با رسیدن به مرحله ولگا، امکان ساخت و ساز وسایل برای‌تان فراهم می‌شود. فیلترها، گلوله‌ها، دینامیت‌ها و… از جمله مواردی هستند که می‌توانید در میزکارها بسازید. اگر مرتب وسایل مختلفی بسازید، احتمالا در همان اوایل بازی تروفی را دریافت خواهید کرد.


Dressed for Success

احتمال از دست دادن این تروفی وجود دارد. برای دریافت آن باید تمام آپگریدهای لباس آرتیوم را پیدا کنید.

در مجموع سیزده آپگرید وجود دارد؛ هشت عدد در مرحله ولگا و پنج عدد در مرحله کاسپین. هر کدام از آن‌ها قابلیت ویژه‌ای مثل توانایی حمل مهمات بیشتر به شما می‌دهند. توجه داشته باشید که بر خلاف بقیه کالکتیبل‌های بازی، نمی‌توانید آپگریدها را از بخش چپترها به دست آورید. بنابراین اگر چیزی را در ولگا یا کاسپین جا انداختید، برای همیشه از دستش خواهید داد و باید بازی را از همان مرحله مجددا آغاز کنید.

برای دیدن محل دقیق آپگریدها، ویدیوی تروفی Old world pictures را ببینید.


Martian

بعضی مواقع در درگیری‌ها ماسک‌تان ضربه می‌بیند و می‌شکند. در چنین مواقعی دکمه L1 (LB در ایکس‌باکس) را فشار دهید تا آرتیوم چسبی روی ماسک بزند. با انجام این کار، تروفی آزاد خواهد شد.


Last Breath

این تروفی را می‌توانید در هر مکانی که مجبور به استفاده از ماسک هستید، دریافت کنید. تنها لازم است در یک نقطه بایستید و دائما فیلترهای ماسک خود را عوض کنید. هنگامی که تمام فیلترها به پایان رسید و در حال خفه شدن بودید، کوله‌پشتی خود را باز کنید و یک فیلتر جدید بسازید. با انجام این کار، تروفی آزاد می‌شود.


Antibiotic

برای دریافت این تروفی باید حداقل ۳۰۰ موجود جهش‌یافته را بکشید.

در بازی هرچیزی به غیر از انسان‌ها، موجودات جهش‌یافته به حساب می‌آیند که انواع مختلفی هم دارند. نگران تروفی نباشید. به احتمال خیلی زیاد آن را در روند معمول بازی دریافت خواهید کرد.


Sniper

برای تروفی بالا باید ۵۰ دشمن را از فاصله دور بکشید.

بهترین روش دریافت تروفی این است که دوربین مخصوصی را روی اسلحه هفت‌تیر یا Valve قرار دهید و روی آسان‌ترین درجه‌سختی، دشمنان را از فاصله‌ای دور بکشید. دقیقا مشخص نیست چه مسافتی به عنوان «فاصله دور» حساب می‌شود، با این حال در مرحله کاسپین دریافت این تروفی بسیار راحت‌تر است.

در بخشی از مرحله کاسپین، آنا محل مخصوص تک‌تیراندازها را روی نقشه برای‌تان مشخص می‌کند. به آنجا بروید و تفنگدار را بکشید. سپس اسلحه‌اش را بردارید و هر دشمنی که می‌بینید را از دور هدف بگیرید.


Silent marksman

برای این تروفی باید ۳۰ نفر را با اسلحه Tikhar بکشید.

در مرحله ولگا و پس از بازگشت از کلیسا، این اسلحه را دریافت می‌کنید. به احتمال بسیار زیادی تروفی در روند معمول بازی آزاد خواهد شد.


Robin Hood

برای دریافت این تروفی باید ۳۰ نفر را با تیرکمان بکشید.

تیرکمان (Helsing) را در ابتدا مرحله تایگا و کنار مجسمه‌ای پیدا خواهید کرد. تنها لازم ۳۰ جهش‌یافته یا انسان را با آن بکشید تا تروفی آزاد شود. به احتمال بسیار زیادی این تروفی در روند معمول بازی آزاد خواهد شد.


Headhunter

برای تروفی بالا باید ۳۰۰ انسان را بکشید.

در طول بازی به مراتب با انسان‌ها درگیر خواهید شد. برای دریافت تروفی بالا همه آن‌ها را به صورت کامل از بین ببرید. اگر در مسیر پایان خوب باشید احتمالا تروفی را نمی‌گیرید. در هر صورت جای نگرانی وجود ندارد. زمانی که برای بار دوم بازی را آغاز می‌کنید، قادر به آزاد کردن تروفی خواهید بود.


Saboteur

برای این تروفی باید ۵۰ دشمن را گیج کنید یا با درگیری فیزیکی از بین ببرید.

احتمالا تروفی بالا را در روند معمول بازی دریافت خواهید کرد. مخصوصا اگر اهل مخفی‌کاری باشید. فرصت‌های بسیار جهت آزادسازی تروفی بالا وجود دارد. تنها کافی است به پشت دشمنان نزدیک شوید و با فشار دادن یکی از دکمه‌ها، کارشان را بسازید؛ دقیقا همان‌طور که در اوایل بازی توضیح داده می‌شود.


Kaleidoscope

برای دریافت این تروفی باید ۳ دشمن را به وسیله دوربین تک‌تیرانداز (Sniper Scope) و در حالی که ماسک به صورت زده‌اید و عینک دید در شب (Night Vision) را فعال کرده‌اید، به قتل برسانید.

دوربین‌های تک‌تیرانداز را به راحتی می‌توانید با گشتن در محیط‌ها پیدا کنید. عینک دید در شب هم در مرحله ولگا قرار دارد. این عینک را می‌توانید در اطراف جایی که Catfish را کشتید، پیدا کنید.

ماسک را به صورت بزنید و دوربین دید در شب را فعال کنید. حالا یک دوربین با زوم ۴x یا بالاتر را روی اسلحه خود قرار دهید و سه دشمن را بکشید. با انجام این کار تروفی آزاد خواهد شد.


Firebird

برای دریافت این تروفی باید یک Demon را با آتش بکشید.

Demon همان موجودات بزرگی هستند که در هوا به پرواز در می‌آیند و اگر قسمت‌های قبلی مجموعه را بازی کرده باشید، حتما با آن‌ها آشنایی خواهید داشت.

برای دریافت تروفی یک مکان بسیار مناسب وجود دارد. همان‌طور که در توضیحات تروفی Friend of the Crew گفتیم، باید عروسک نستیا را پیدا کنید و به او بدهید. محل این عروسک روی نقشه مشخص خواهد شد. در همین مکانی که عروسک قرار دارد، می‌توانید یک Demon را ببینید. تنها لازم است چند عدد مولوتف را به سوی او پرتاب کنید تا کشته شود. با این کار تروفی دریافت خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم تروفی بالا رو روی درجه‌سختی آسان بگیرید، چرا که در این حالت Demon مقاومت خاصی نشان نمی‌دهد و به راحتی کشته می‌شود.


Librarian

برای دریافت این تروفی باید تمام ۷۱ دفترچه را پیدا کنید.

جهت فهمیدن محل دقیق کالکتیبل‌ها، ویدیویی که در تروفی زیر قرار داده شده است را ببینید.


Old world pictures

برای گرفتن تروفی بالا باید تمامی ۲۱ کارت پستال (Post Card) را پیدا کنید. از آنجایی که این کارت‌ها بسیار کوچک هستند، پیدا کردن‌شان بسیار دشوار است.

در ویدیو بالا، محل تمامی کالکتیبل‌های بازی مشخص شده.


Join us on air

در مراحل زمستان، بهار، تابستان و پاییز رادیویی در قطار قرار دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از آنالوگ سمت چپ موج‌های آن را تنظیم کنید. آنقدر با آن کار کنید تا روی موج موسیقی قرار گیرد. به محض شنیده شدن صدای آهنگ، تروفی آزاد می‌شود.

 

منبع: PowerPyx

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post راهنمای تروفی و اچیومنت‌های Metro: Exodus appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala