بازی Red Dead Redemption 2 در حضور همگان آشناست. نیازی به بازگو کردن از شهرت و کیفیت این عنوان نیست، اما اگر به تازگی قصد تجربه آن را دارید شاید بهتر باشد نسخه فیزیکی خود را به‌روز نکنید. طبق گزارشات به دست آمده از کاربرهای انجمن‌های Red Dead Redemption، راک‌استار (Rockstar) در آخرین به‌روزرسانی بازی […]

گزارش: تضعیف گرافیک بازی Red Dead Redemption 2 در جدیدترین به‌روزرسانی

بازی Red Dead Redemption 2 در حضور همگان آشناست. نیازی به بازگو کردن از شهرت و کیفیت این عنوان نیست، اما اگر به تازگی قصد تجربه آن را دارید شاید بهتر باشد نسخه فیزیکی خود را به‌روز نکنید.

طبق گزارشات به دست آمده از کاربرهای انجمن‌های Red Dead Redemption، راک‌استار (Rockstar) در آخرین به‌روزرسانی بازی Red Dead Redemption 2 دست به حذف امبینت اکلوژن (Ambient Occlusion) و تضعیف نور پردازی این بازی زده است.

اولین خبر در این راستا توسط کاربر توییتر با نام Darealbandicoot در قالب مقایسه دو عکس از نسخه ۱٫۰ و نسخه ۱٫۰۶ بازی منتشر شد.

تشخیص این تفاوت‌ها ساده نیست و اگر با امبینت اکلوژن آشنایی کافی نداشته باشید حتی سخت‌تر هم می‌شود. به طور کلی، امبینت اکلوژن پردازش طبیعی نور با توجه به هندسه و محیط در بازی است؛ اگر نور از پشت جسمی تابیده شود، سوی دیگر آن طبیعتا می‌بایست تاریک شود. بگذارید با یک تصویر موضوع را کمی روشن‌تر کنم:

می‌توان تفاوت را به سادگی دید. تصویر سمت راست سایه‌های بیشتر و طبیعی‌تری دارد.

حالا در ادامه تفاوت نور‌پردازی در نسخه‌های ۱٫۰ و ۱٫۰۶ بازی Red Dead Redemption را بررسی می‌کنیم.

همانطور که می‌بینید لباسی که بر تن آرتور مورگان (Arthur Morgan) است در تصویر سمت راست از سایه‌های کم‌تری برخوردار است و نورپردازی کلی اتاق روشن‌تر است.

برای آن که بتوانید راحت‌تر تفاوت‌ها را ببینید، این عکس‌ها یکی پس از دیگری تماشا کنید.

عجیب‌تر از هر چیز، این است که در لیست تغییرات این به‌روزرسانی صحبتی از تغییر در نورپردازی و یا حذف شدن امبینت اکلوژن به میان نیامده است.

به هر صورت، باید در نظر داشت که عوامل مختلفی در به دست آمدن این تصاویر دخیل هستند. در گذشته دیده بودیم که تفاوت در آب و هوا اختلافات بسیاری در تصاویر ضبط شده ایجاد کرده بود و چنین تغییراتی از یک عنوان پویا همچون Red Dead Redemption 2 به دور نیست. از طرفی دیگر، می‌توان گفت با به‌روز شدن بازی‌ها باید انتظار بهینه شدن آن‌ها و در نتیجه، خواسته یا نا‌خواسته، تغییرات گرافیکی را داشت. اما اگر به راستی این تغییرات اعمال شده باشند و این گزارش تنها نتیجه یک مقایسه بد نباشد، باید گفت که خبر ناراحت کننده‌ای است چرا که یکی از دلایل شهرت و موفقیت این بازی واقع‌گرایانه و طبیعی بودن آن است.

بازی Red Dead Redemption 2 در حال حاضر بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان قابل بازی است. با گیمفا در نقد و بررسی این بازی تحت عنوان «بازگشت باشکوه پادشاه غرب وحشی | نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption» همراه باشید.

منبع متن: gamefa