بنیان‌گذار Epic Games از بازی‌های انحصاری فعلی و آینده فروشگاه Epic می‌گوید

تیم سوئینی به عنوان بنیان‌گذار Epic Games، نظر خود راجع به بازی‌های انحصاری فعلی و آینده فروشگاه Epic را در تعدادی توئیت و پست‌های Reddit اعلام کرد. با توجه به گفته‌های او، شرکت Valve هم حق دارد تا برای قراردادهای انحصاری یا بازی‌های رایگان با سازندگان مذاکره کند و بر این باور است که همکاری آزاد و ارادی شرکت‌ها برای معامله پول یا مزایای دیگر رشوه به‌حساب نمی‌آید.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGAMING، سوئینی همچنین گفت PC یک پلتفرم آزاد باقی خواهد ماند و امروزه رقابت قدرت‌مندتری بین فروشگاه‌های این پلتفرم نسبت به گذشته وجود دارد:

"استیم بازی‌های Valve را ارائه می‌دهد، Origin بازی‌های EA، فروشگاه Battle.net بازی‌های Activision و Bungie، در نهایت Epic Games هم بازی‌های شرکت‌های زیادی را فراهم می‌کند.

من متوجه شدم که شما از انحصاری شدن بازی برای یک فروشگاه راضی نیستید اما در مقایسه با حرکاتی مثل کنار گذاشتن پلتفرم‌هایی مثل ویندوز برای انحصار طلبی که در نهایت با شکست مواجه شد، این یک مسئله جدا و جنبه مثبت رقابت است. اکنون کسانی مثل ساتیا نادلا و فیل اسپنسر جانشین افرادی که آن ایده‌ها را داده بودند هستند. حالا این دو نفر ویندوز را به سمت یک پلتفرم آزاد هدایت می‌کنند."

او در  رابطه با انحصاری شدن The Division 2 برای فروشگاه Epic گفت "Ubisoft یک همکاری دو طرفه برای انتشار بازی برروی فروشگاه Epic و Uplay را قبول کرد. Epic Games به دنبال بازی‌های انحصاری است تا لیست عناوین منحصر به‌فردی داشته باشد و بازیکنان بیشتری را به خود جذب کند."

تیم سوئینی مدعی شد هردو شرکت Epic Games و Ubisoft تصمیم گرفتند بخاطر این قرارداد انحصاری، Keyهای بازی را به فروشگاه‌های ترد پارتی نفروشند و توسعه‌دهندگان/ناشران می‌توانند از فروشگاه‌های ترد پارتی برای فروش بازی‌های غیر انحصاری که در فروشگاه Epic هم در دسترس قرار می‌گیرند، استفاده کنند.

برای آینده هم به‌نظر می‌رسد Epic Games برروی جزئیات انحصاری بیشتری سرمایه‌گذاری خواهد کرد زیرا با توجه به سوئینی، انحصاری‌ها قدرت‌مندترین ابزار برای سود سهم 88 درصدی آن‌ها در مقابله با 70 درصد فروشگاه‌های دیگر است.

منبع متن: pardisgame