واضح است که مایکروسافت برنامه‌های جاه طلبانه‌ای را برای سرویس استریم ابری xCloud در نظر دارد؛ سرویسی که به گفته‌ی این شرکت، می‌تواند تمام بازی‌های اکس‌باکس وان را با کیفیت عالی برروی تمام دستگاه‌های هوشمند اجرا کند. هدف از این پروژه، گسترش استریم کردن بازی‌هاست؛ اما آیا این موضوع به این معنی است که شاهد […]

مایکروسافت xCloud را به عنوان جایگزین کنسول‌ها نمی‌بیند

واضح است که مایکروسافت برنامه‌های جاه طلبانه‌ای را برای سرویس استریم ابری xCloud در نظر دارد؛ سرویسی که به گفته‌ی این شرکت، می‌تواند تمام بازی‌های اکس‌باکس وان را با کیفیت عالی برروی تمام دستگاه‌های هوشمند اجرا کند. هدف از این پروژه، گسترش استریم کردن بازی‌هاست؛ اما آیا این موضوع به این معنی است که شاهد توقف تولید کنسول‌های بازی خواهیم بود؟

با این‌که مایکروسافت xCloud را بخش مهمی از برنامه‌ی آینده‌ی خود می‌داند، اما به گفته‌ی آقای کریم چودری (Kareem Choudhry)، معاون بخش بازی ابری مایکروسافت، این سرویس قرار نیست جایگزین کنسول‌ها شده و یا به مرگ آن‌ها منجر شود.

در طی مصاحبه‌ای جدید با وب‌سایت Eurogamer، وی در مورد این سرویس و موضوع جنجالی مرگ کنسول‌ها صحبت کرد:

من ۱۵ سال است که در حال ساخت کنسول هستم. ما از بازار کنسول خارج نخواهیم شد؛ همان‌طور که در ویدئو‌های xCloud اعلام کرده بودیم.ما عاشق کنسول‌های خود هستیم، ما این کسب و کار را دوست داریم، و بشدت به این افتخار می‌کنیم که در حال حاضر قوی‌ترین کنسول را در بازار داریم. این جایگاهی است که امیدواریم در آینده نیز بتوانیم آن را حفظ کنیم.

همچنین من اعتقاد دارم که بهترین تجربه‌ی بازی کردن از طریق سخت افزار مخصوصی که زیر تلویزیون شما گرفته است، حاصل می‌شود. ما می‌خواهیم این سرویس را در کنار این تجربه ارائه دهیم؛ نه این‌که آن را جایگزین کنیم. همه دوست دارند در مورد مرگ کنسول‌ها صحبت کنند و به نظر من این موضوع یک تیتر خبری عالی است. اما ما به هیچ وجه این‌طور فکر نمی‌کنیم.

صحبت‌های آقای چودری کاملاً منطقی هستند؛ چراکه تکنولوژی استریم کردن ابری بازی‌ها هنوز در مراحل آزمایشی به سر می‌برد. پس بعید است که به این زودی شاهد جایگزین شدن کنسول‌های بازی باشیم. مایکروسافت قصد دارد تا با سرمایه گذاری برروی این سرویس و تکنولوژی، برای آینده‌ آماده شود.

بتای عمومی سرویس xCloud امسال آغاز می‌شود و ما به زودی شاهد کیفیت این سرویس و پتانسیل آن خواهیم بود. 

نظر شما چیست؟ آیا به نظرات آقای چودری موافق هستید؟

منبع متن: gamefa