امروز سازندگان بازی Control تصمیم گرفته‌اند تا کمی در رابطه با سیستم ماموریت‌های فرعی این عنوان توضیح دهند. ماموریت‌های فرعی قسمت ریسکی یک بازی محسوب می‌شوند. تصور کنید که شخصیت شما در بازی، در خط داستان اصلی به دنبال نجات دنیا است، سپس در یک ماموریت فرعی شما مامور می‌شوید تا ۵ گل قرمز برای […]

بازی Control دارای ماموریت‌های جانبی با داستان‌هایی غنی خواهد بود

امروز سازندگان بازی Control تصمیم گرفته‌اند تا کمی در رابطه با سیستم ماموریت‌های فرعی این عنوان توضیح دهند.

ماموریت‌های فرعی قسمت ریسکی یک بازی محسوب می‌شوند. تصور کنید که شخصیت شما در بازی، در خط داستان اصلی به دنبال نجات دنیا است، سپس در یک ماموریت فرعی شما مامور می‌شوید تا ۵ گل قرمز برای مادربزرگ یکی از شخصیت‌ها پیدا کنید! قطعا این امر کمی خنده‌دار است. کم‌تر عنوانی  موفق به طراحی درست ماموریت‌های فرعی شده است و در این میان می‌توان به شاهکارهایی همچون Witcher 3 و God of War اشاره کرد که گاها بعضی ماموریت‌های فرعی، داستانی غنی‌تر از ماموریت‌های اصلی داشتند.

سازندگان بازی Control یعنی اعضای استودیوی رمدی (Remedy) نیز قصد دارند تا چنین کاری را انجام دهند. این تیم قصد دارد تا برای ماموریت‌های جانبی این بازی، خط داستانی کاملا جذابی را طراحی کند که بتواند بازی‌باز را مشغول نگه دارد. داستان اصلی بازی مربوط به پروتاگونیست این عنوان یعنی جس (Jess) می‌شود در حالی که ماموریت‌های فرعی بیشتر برروی دنیای بازی و البته پس‌زمینه‌ی داستانی شخصیت اصلی تمرکز دارد. کارگردان این بازی در رابطه با ماموریت‌های فرعی آن چنین گفته است:

ماموریت‌های جانبی در بازی Control بخش مورد علاقه‌ی من است، چرا که به واسطه‌ی آنان شما می‌توانید دنیای این بازی را بیشتر از قبل بشناسید. این ماموریت‌ها فضا و دید بیشتری از دنیای Control را به شما نشان می‌دهند.

یکی از طراحان بازی نیز چنین در رابطه با داستان بازی گفته است:

شما در ماموریت‌های فرعی این بازی، می‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با شخصیت‌هایی که در خط داستان اصلی روبرو می‌شوید، به دست آورید. برای مثال شما در خط داستانی بازی به شخصیتی به نام هلن مارشال (Helen Marshall) روبرو می‌شوید و بعدها در یک ماموریت فرعی باید برای او کاری را انجام دهید که کاملا خواسته‌ی شخصی او است و شما را با ذات و شخصیت‌پردازی آن اشنا می‌کند. این ماموریت‌ شما را آگاه می‌کند که چه اتفاق‌هایی رخ داده که کنون هلن به جایگاهی که اکنون دارد، رسیده است.

علاوه بر داستان غنی، سازندگان قول داده‌اند که در ازای به پایان رساندن ماموریت‌های جانبی، قابلیت‌ها و تجهیزات خوبی نیز به بازی‌باز پاداش داده می‌شود؛ قابلیت‌هایی که جزو بهترین و کارآمدترین قابلیت‌ها در کل بازی هستند. کارگردان بازی در رابطه با این موضوع چنین بیان کرده است:

بسیاری از امکانات، تجهیزات و قابلیت‌هایی که نقشی اساسی در گیم‌پلی دارند، در ازای به پایان رساندن ماموریت‌های جانبی به شما اهدا می‌شوند. برای مثال به دست آوردن سپر (Shield) به واسطه‌ی تکمیل یک ماموریت فرعی است و اگر شما به کل دنبال آن نروید، ممکن است که در آینده در ماموریت‌های بسیاری به مشکل بربخورید.

به نظر می‌رسد که بازی‌بازان دلایل کافی برای انجام ماموریت‌های فرعی بازی Control دارند. علاوه بر تجهیزات و قابلیت‌های مفید، داستان ماموریت‌های جانبی این بازی نیز درگیرکننده خواهند بود. امیدواریم که سازندگان این بازی بتوانند به وعده‌های داده شده عمل کنند.

بازی Control در سال جاری برای کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa