سری بازی‌های Earth Defense Force، کار خود را برروی کنسول محبوبِ پلی‌استیشن ۲ آغاز کردند؛ استودیوی دوست‌داشتنی سندلوت (Sandlot)، وظیفه‌ی توسعه‌ی این مجموعه را بر عهده دارد. تمامی نسخه‌های اصلیِ این سری توسط استودیوی سندلوت توسعه یافته‌اند اما نسخه‌های فرعی این مجموعه را استودیوهایی دیگر طراحی کرده‌اند. Earth Defense Force: Iron Rain جدیدترین نسخه‌ی فرعی […]

مصاحبه با سازندگان Earth Defense Force: Iron Rain | صحبت درباره پیچیدگی ماموریت‌ها، بخش چندنفره و بیشتر

سری بازی‌های Earth Defense Force، کار خود را برروی کنسول محبوبِ پلی‌استیشن ۲ آغاز کردند؛ استودیوی دوست‌داشتنی سندلوت (Sandlot)، وظیفه‌ی توسعه‌ی این مجموعه را بر عهده دارد. تمامی نسخه‌های اصلیِ این سری توسط استودیوی سندلوت توسعه یافته‌اند اما نسخه‌های فرعی این مجموعه را استودیوهایی دیگر طراحی کرده‌اند.

Earth Defense Force: Iron Rain جدیدترین نسخه‌ی فرعی این مجموعه به حساب می‌آید که توسط استودیوی Yuke در دست ساخت و توسعه قرار دارد. استودیوی Yuke برای ساخت این بازی از موتور بازیسازی آنریل انجین ۴ بهره می‌برد و قرار است به زودی آن را برروی کنسول پلی‌اسیتشن ۴ عرضه سازد.

به تازگی وب‌سایت WCCFTech موفق شده تا با تهیه‌کننده‌ی اصلی این سری یعنی نوبویوکی اوکاجیما (Nobuyuki Okajima) به صحبت درباره‌ی بازی Earth Defense Force: Iron Rain بپردازد که نخستین نسخه از این سری محسوب می‌شود که تماماً توسط موتور بازیسازی و استودیوی جدیدی توسعه یافته است.

ما در گیمفا و به رسم هر هفته، تصمیم گرفتیم تا این مصاحبه‌ی جذاب و خواندنی را برای شما عزیزان آماده کنیم؛ در ادامه می‌توانید این گفتگو را بخوانید.

Earth Defense Force: Iron Rain نخستین بازی‌ از این مجموعه است که به جای استودیوی سندلوت، توسعه‌ی آن احتمالاً با استفاده از موتور بازیسازی جدیدی به استودیوی Yuke سپرده شده است. آیا شما به دنبال استفاده از فرصت‌های بیشتری در خصوص سری Earth Defense Force هستید که با استفاده از سندلوت نمی‌توانستید به آن‌ها دست یابید؟

اوکاجیما: البته، چیزهایی هستند که ما [به تازگی] آن‌ها را پیدا کرده‌ایم. ما باید به عقب برمی‌گشتیم و این سوال را از خود می‌پرسیدیم که چرا Iron Rain را خلق کردیم. این یک برند متفاوت است: یک EDF متفاوت. ما می‌خواهیم تا شماره‌گذاری این مجموعه توسط سندلوت را حفظ کنیم چراکه این عمل به خودی خود، باعث تکامل می‌شود. ما همچنین خواهان ارائه‌ی چیزی هستیم که ارتباط نزدیکی بین کاربران ایالات متحده و اروپا پدید آورد، برای همین به استودیوی Yuke رسیدیم؛ آن‌ها همکار بسیار خوبی هستند و تجربه‌ی زیادی در زمینه ساخت بازی‌های ویدئویی دارند.

ما باید به عقب برمی‌گشتیم و این سوال را از خود می‌پرسیدیم که چرا Iron Rain را خلق کردیم.

آیا ویژگی‌های جدیدی به Iron Rain اضافه شده است که به سری بازی‌های شماره‌دارِ Earth Defense استودیوی سندلوت راه نیافته‌اند؟

اوکاجیما: این سوالی بسیار خوب و دشوار است. سندلوت احترام زیادی برای استودیوی Yuke قائل است و آن‌ها به بررسی Iron Rain می‌پردازند تا اگر از چیزی خوششان بیاید، از آن الهام بگیرند. در این لحظه، ما نمی‌توانیم بگوئیم که کدام ویژگی به سری سندلوت راه نیافته است.

با سری سندلوت، شما دارای کلاس‌های سنتی هستید: Air Raider، Fencer، Trooper و Wing Diver. آیا می‌توانید درباره‌ی فلسفه‌ی طراحی کلاس‌های جدیدِ Iron Rain صحبت کنید؟ آیا شما فکر می‌کنید که مثلا، کلاس Prowl Rider جایگزین کلاس Air Raider است؟

اوکاجیما: برای شروع، [باید گفت] که بازی Iron Rain حاوی هیچ کدام از شخصیت‌ها نظیر Air Raider نمی‌شود. در عوض، همه‌ی PA-Gearها می‌توانند به تمامی سلاح‌های موجود در نسخه‌های شماره‌دار سری دسترسی داشته باشند. در بازی Iron Rain، همه می‌توانند (با فرا خواندن وسایل نقلیه) یک Air Raider باشند. ما نمی‌توانیم بگوییم که Prowl Rider جایگزین Air Raider شده است.

با طراحی مجدد Wing Diver در Earth Defense Force 5، من واقعاً از نحوه‌ی بازی کردن شخصیت لذت بردم اما کار سختی است که بین شارژ کردن دوباره‌ی اسلحه و استفاده از جت‌پک‌ها تعادل ایجاد کرد.

آیا بازی Earth Defense Force: Iron Rain از قالبلیت تقسیم صفحه نمایش (Split-Screen) پشتیبانی می‌کند و اگر بله، آیا این کار از طریق تقسیم صفحه به صورت افقی صورت می‌گیرد یا عمودی؟ آیا بازی‌بازان می‌توانند جهت‌گیری آن را انتخاب کنند؟

اوکاجیما: در تجربه‌ی بازی به صورت آفلاین، تنها از تقسیم صفحه نمایش به صورت عمودی پشتیبانی می‌شود نه افقی.

تعداد ماموریت‌های بازی Earth Defense Force: Iron Rain تا به الان به ۵۰ ماموریت می‌رسد. این حدود نصف تعداد مراحلی‌ است که نسخه‌های شماره‌دار Earth Defense Force دارند. آیا این ماموریت‌ها طولانی‌تر و پیچیده‌تر از عناوین سندلوت هستند؟

اوکاجیما: این درست است که بازی‌های شماره‌دارِ سری Earth Defense Force، به خصوص شماره پنجم، حدود ۱۱۰ مرحله دارند. در مقایسه با آن، عنوان Iron Rain تنها حدود نصف آن [تعداد] را دارد. اما Earth Defense Force: Iron Rain یک بازی جدید است. اگر این بازی چند صد ماموریت می‌داشت، شاید مردم از آن خسته می‌شدند و احساس طولانی بودن می‌کردند. به همین خاطر است که ما آن را کوتاه‌تر کردیم اما با پیچیدگی بیشتر و چیزهای هیجان‌انگیز بسیاری که در هر مرحله وجود دارند. اگر ما کار خود را با ۱۰۰ ماموریت در Iron Rain آغاز می‌کردیم، مجبور بودیم تا ۲۰۰ مرحله در بازی Iron Rain 2 قرار دهیم!

بیایید درباره موارد لازم برای آنلاک کردن مدال‌ها صحبت کنیم. در بازی Earth Defense Force 5، اگر یک ماموریت را در درجه‌ی سختی Hardest بازی می‌کردید، می‌توانستید به اعتبارات درجه‌های Normal و Easy نیز دست یابید. Inferno از این روش استفاده نمی‌کرد: شما مجبور بودید تا هر کدام از درجه‌های سختی را به صورت جداگانه بازی و تکمیل کنید. آیا این مهم در بازی Earth Defense Force: Iron Rain تغییر خواهد کرد تا بازی‌باز را قادر سازد که یک ماموریت را با سخت‌ترین درجه‌ی سختی تکمیل کند و اعتبار همه‌یِ درجه‌ها را بدست آورد؟ [این پرسش به صورت کامل پاسخ داده نشد و به منظور شفاف‌سازی بیشتری، در ادامه دوباره از اوکاجیما در این خصوص سوال شد].

اوکاجیما: اگر از شرایط خاصی عبور کنید، می‌توانید دیگر درجه‌های سختی را نیز ببینید.

برای شفاف‌سازی بیشتر، شما درجه‌های سختی Hardest و Inferno را فوراً در دسترس قرار نخواهید داد و ما مجبوریم تا آن‌ها را باز کنیم؟

اوکاجیما: بله، این درست است. از بیشتر درجه‌های سختی (در بازی Iron Rain) با عنوان Disaster یاد می‌شود. اگر از ابتدا به آنجا بروید، ممکن است این کار فقط ۰٫۱ ثانیه به طول بی‌انجامد.

اگر ما کار خود را با ۱۰۰ ماموریت در Iron Rain آغاز می‌کردیم، مجبور بودیم تا ۲۰۰ مرحله در بازی Iron Rain 2 قرار دهیم!

برخی از بازی‌بازان واقعاً از اینکه به درجه‌ی سختی Inferno یا Desaster بروند و چندتا باگ بکشند و از هوش ‌مصنوعی برای کشتن باقی آن‌ها استفاده کنند و به سلاح‌های قدرتمند دسترسی یابند تا از آن‌ها برای ادامه‌ی کمپین استفاده کنند، لذت می‌برند.

اوکاجیما: همه، بازی را مشابه با شما درک نمی‌کنند. [می‌خندد]، اگر این کارها تنها چندثانیه به طول بکشند، این مهم هیچ معنایی ندارد و بنابراین آن‌ها از بازی لذت نمی‌برند. این دلیل اصلی این است که ما تصمیم گرفتیم تا این چیزها را از دید بازی‌باز پنهان کنیم.

در خصوص تجربه‌ی بازی به صورت آنلاین، به طور معمول، محدودیت‌هایی در سطح‌های اسلحه یا زره‌ها تا زمانی که به مواردِ موردنیازِ مشخصی دست یابید، وجود دارد. آیا این مورد در بازی Iron Rain نیز وجود دارد و اگر بله، چگونه می‌توانید این مواردِ موردنیاز را باز (آنلاک) کنید؟

اوکاجیما: من فکر نمی‌کنم که محدودیتی در خصوص استفاده از سلاح‌ها در بازی Iron Rain به صورت آنلاین وجود دارد. ما هنوز محدودیت مشخصی برای زره‌ها مشخص نکرده‌ایم. ما هنوز چیزهای زیادی را برای اجرا باید تنظیم کنیم، اما در این لحظه، ما هیچگونه محدودیتی نداریم.

آیا بخش Co-Op آنلاین در بازی Earth Defense Force: Iron Rain وجود دارد؟

اوکاجیما: بله، شما می‌توانید کمپین این بازی را به صورت آنلاین با همراهی ۶ بازی‌باز تجربه کنید. همچنین حالت‌های آنلاین مبارزاتی PvP تا سقف هشت بازیکن نیز [در این عنوان] وجود دارد: چهار – در مقابل – چهار.

آیا می‌توانید دقیق بگویید که از چه اعتبار/ الماس/واحد پولی رایج در بازی در Iron Rain استفاده شده است؟

اوکاجیما: بگذارید تا من با استفاده از Earth Defense Force 5 این قضیه را توضیح دهم. در بازی Earth Defense Force 5، زمانی که شما یکی از دشمنان خود را شکست می‌دادید، یک جعبه‌ی سلاح بیرون می‌آمد. پس از این مرحله، شما می‌دیدید که چه چیزهایِ پنهانی درون آن قرار دارد. بر عکس، در بازی Iron Rain، بسته به این که چه نوع ماموریتی را به پایان می‌رسانید یا چه نوع دشمنی را شکست می‌دهید، پاداش خواهید گرفت [با ارائه‌ی سلاح‌هایی پس از ماموریت]. با این حال، شما نمی‌توانید فوراً از آن اسلحه‌ها استفاده کنید. زمانی که یک اسلحه بیرون می‌آید، قفل است. شما نیاز دارید تا برای باز کردن آن اسلحه، از اعتبارهای مختلف یا الماس‌هایی که جمع کرده‌اید، هزینه کنید.

زمانی که یک ماموریت را به پایان می‌رسانید، آیا شما هنوز هم نیاز دارید تا هر جعبه‌ی الماس را به صورت دستی بردارید یا نهایتاً هر جعبه‌ای که در طول مرحله افتاده است به شما خواهد رسید؟

اوکاجیما: من نیاز دارم تا مشخص سازم که هیچ جعبه‌ی [آیتمی] در بازی Iron Rain جز الماس‌ها وجود ندارد. الماس‌ها منابع بسیار بااهمیتی برای بشریت هستند که نیاز دارید خودتان آن‌ها را بدست آورید. ممکن است که شما هنوز این را در Iron Rain ندیده باشید، اما دشمنی در این بازی وجود دارد که او نیز الماس‌ها را جمع می‌کند؛ بنابراین شما نیاز دارید تا پیش از او، به جمع‌آوری این موارد بپردازید.

در بازی Iron Rain، بسته به این که چه نوع ماموریتی را به پایان می‌رسانید یا چه نوع دشمنی را شکست می‌دهید، پاداش خواهید گرفت

در نهایت، ایرادی ندارد اگر از بازی Earth Defense Force 5 سوالاتی بپرسم؟ هنوز یک ماه دیگر به عرضه‌ی بازی Earth Defense Force: Iron Rain برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ زمان باقی مانده است. آیا شما بازه‌ زمانی مشخصی برای عرضه‌ی بسته‌های الحاقی بازی Earth Defense Force 5 در آمریکای شمالی دارید؟

اوکاجیما: Earth Defense Force 5 در ماه دسامبر گذشته عرضه شد. بیشتر سلاح‌های افزودنی آن در همان روز نخست انتشار این بازی در دسترس قرار گرفتند. محتوای قابل دریافت به زودی از راه می‌رسند. من نمی‌توانم تاریخ مشخصی بگویم اما فکر می‌کنم که Mission Pack One در اوایل ماه فوریه در دسترس قرار بگیرد. Mission Pack Two را نیز در ماه مارس عرضه خواهیم کرد.

سوال آخر من: آیا این امکان وجود دارد که بازی Earth Defense Force 5 برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه شود؟

اوکاجیما: شاید شما Earth Defense Force 4.1. را پس از عرضه به یاد داشته باشید که نسخه‌ی رایانه‌ی شخصیّ آن برروی استیم منتشر شد. من فکر می‌کنم که ] Earth Defense Force 5] نیز به همین منوال است اما نمی‌دانم چه زمانی.

از وقتی که در اختیار ما گذاشتید سپاس‌گذاریم.

بازی Earth Defense Force: Iron Rain در تاریخ پنج شنبه ۲۲ فروردین ماه (۱۱ آوریل ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌اسیتشن ۴ عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa