این طور که به نظر می‌رسد، استودیوی بازی‌سازی «بانجی» (Bungie)، برنامه داشته است تا امکان انتقال شخصیت‌های بازی «دستینی» (Destiny) را بین پلتفرم‌های مختلف ممکن کند، ولی سونی از اجرای این کار ممانعت کرده است.

این خبر را «جیسون شرایر» (Jason Scherier)، افشاگر معروف حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی، در قسمت اخیر پادکست هفتگی خود اعلام کرد. در پادکست Splitscreen وب‌سایت کوتاکو، بحثی حول برنامه‌های آینده‌ی استودیوی بانجی در پی جدایی این شرکت از اکتیویژن شکل گرفته بود و جیسون شرایر در این بحث کمی از فشارهای سونی روی بانجی صحبت کرد.

طبق گفته‌ی او، بانجی برنامه داشت که امکان انتقال شخصیت‌های دستینی ۲ را بین پلتفرم‌ها ممکن کند، ولی به دلیل قراردادی که با سونی برای عرضه‌ی انحصاری محتوای دستینی ۲ دارند، نتوانستند این برنامه‌ی خود را اجرا کنند.

بازی دستینی ۲

شرایر گفته است: «شنیده‌ایم که بانجی برنامه داشت امکان انتقال شخصیت‌ها بین پلی‌استیشن ۴ و کامپیوتر را ممکن کند، قبل از اینکه بسته‌ی الحاقی Forsaken عرضه شود، ولی سونی اجازه‌ی این کار را نداد. سونی ظاهرا به آن‌ها گفته بوده که می‌خواهند مردم دستینی را با پلی‌استیشن بشناسند.»

اولین بار نیست که از سونی چنین رفتارهایی را می‌بینیم. امکان بازی کردن گیمرهای پلتفرم‌های مختلف با یکدیگر، یا همان بحث بازی کردن به صورت کراس-پلتفرم، یک سالی است که سونی را مقابل شرکت‌ها و استودیوهای زیادی قرار داده. مایکروسافت و نینتندو هیچ مشکلی با راه اندازی قابلیت کراس-پلی ندارند، ولی سونی در تمام این مدت فقط یکی دو بار حاضر شد کوتاه بیاید؛ آن هم فقط مقابل فورت‌نایت و راکت لیگ.

احتمالا کمتر از دو سال تا ورود به نسل بعدی بازی‌های ویدیویی و عرضه‌ی کنسول‌های جدید فاصله داریم و امیدواریم سونی این اعتقادات سفت و سخت خود را به کنسول بعدی‌اش انتقال ندهد و با چرخه‌ای تر و تمیز و روابطی درست بین کنسول‌های نسل بعد برخورد کنیم.

منبع: یوروگیمر

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post سونی مانع اجرای قابلیت انتقال کاراکترهای دستینی ۲ شده appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala