این هفته، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی به صورت رسمی ساخت کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن را تائید کرد و نخستین جزئیات از این سخت‌افزار که احتمالاً با نام پلی‌استیشن ۵ شناخته خواهد شد را منتشر ساخت. همچنین قابلیت پشتیبانی از نسل قبل برای این کنسول تائید شد و گفته می‌شود که سرعت بارگذاری بازی‌ها نسبت به […]

گزارش: ایکس‌باکس بعدی از پلی‌استیشن ۵ قوی‌تر خواهد بود

این هفته، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی به صورت رسمی ساخت کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن را تائید کرد و نخستین جزئیات از این سخت‌افزار که احتمالاً با نام پلی‌استیشن ۵ شناخته خواهد شد را منتشر ساخت. همچنین قابلیت پشتیبانی از نسل قبل برای این کنسول تائید شد و گفته می‌شود که سرعت بارگذاری بازی‌ها نسبت به پلی‌استیشن ۴، حدود ۱۹ برابر سریع‌تر صورت خواهد گرفت. به همین جهت، مشخص است که کنسول نسل نهمی سونی از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد اما بر اساس گزارشی جدید، پلی‌استیشن ۵ سخت‌افزار ضعیف‌تری نسبت به ایکس‌باکس بعدی ردموندی‌ها خواهد داشت.

روزنامه‌نگاری معروف به نام Ainsley Bowden در شبکه اجتماعی توییتر به نقل از «چندین منبع مختلف» ابراز داشت که ایکس‌باکس بعدی که با اسم رمز ایکس‌باکس اسکارلت (Xbox Scarlett) شناخته می‌شود، «بسیار پیشرفته‌تر» از پلی‌استیشن ۵ است. اینکه این گفته دقیقاً به چه معناست هنوز مشخص نیست اما پیداست که احتمالاً ایکس‌باکس اسکارلت از سخت‌افزار قوی‌تری نسبت به پلی‌استیشن ۵ بهره خواهد برد و شاید ویژگی‌های بیشتری از آن نیز داشته باشد.

بودن اشاره کرد که این منابع، «منابعی معروف» هستند که پیش از این افشاگری‌های دیگری نیز داشته‌اند. به بیان دیگر، منبع او، پُست‌های منتشر شده در وب‌سایت ۴Chan نیست. با توجه به صحبت‌های بودن و فعالیت‌های اخیر مایکروسافت و عرضه کنسول میان‌نسلی ایکس‌باکس وان ایکس، پیداست که ردموندی‌ها خواهان عرضه قوی‌ترین کنسول تاریخ هستند. چیزی که قبلاً، فیل اسپسنر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس‌باکس نیز به این نکته اشاره کرده بود.

هنوز مشخص نیست که ایکس‌باکس بعدی چگونه ویژگی‌های قوی‌تری نسبت به پلی‌استیشن ۵ در زمینه‌هایی نظیر پشتیبانی از رزولوشن ۸K، تکنولوژی رهگیری پرتو و صوت سه بعدی و به طور کلی هرچه که از یک رایانه شخصی سطح بالا نیاز دارید، ارائه خواهد داد. بنابراین، اگر گفته‌های بودن حقیقت داشته باشد، ایکس‌باکس اسکارلت قیمت بالایی نیز خواهد داشت که باعث فروش کم آن در بازار خواهد شد. شاید مایکروسافت در نظر دارد این سخت‌افزار را با قیمتی معقول عرضه سازد و ضررهایی نیز متحمل شود. هنوز هیچ چیزی مشخص نیست.

در حال حاضر، این خبر تنها یک شایعه است و تا زمانی که مایکروسافت چیزی را به صورت رسمی اعلام نکند، باید به چشم یک حدس و گمان به آن نگریست.

منبع متن: gamefa