«نابودگر» جدیدترین ساخته کارین کوزاما (Karyn Kusama) که پیش از این فیلم‌های شایسته توجه‌ای چون Girlfight و The Invitation را در کارنامه دارد، امیدوارکننده و جذاب آغاز می‌شود اما به قدری از مسیر خود منحرف می‌شود که در انتها، مخاطب تنها از بازی نیکول کیدمن (Nicole Kidman) می‌تواند به خوشی یاد کند. تریلر‌های جنایی-پلیسی را […]

سینماگیمفا: نقد فیلم Destroyer «نابودگر»

«نابودگر» جدیدترین ساخته کارین کوزاما (Karyn Kusama) که پیش از این فیلم‌های شایسته توجه‌ای چون Girlfight و The Invitation را در کارنامه دارد، امیدوارکننده و جذاب آغاز می‌شود اما به قدری از مسیر خود منحرف می‌شود که در انتها، مخاطب تنها از بازی نیکول کیدمن (Nicole Kidman) می‌تواند به خوشی یاد کند.

تریلر‌های جنایی-پلیسی را می‌توان یکی انعطاف‌پذیرترین ژانر‌های سینما دانست. به نظر می‌رسد هدف کوزاما با «نابودگر» هم تزریق انرژی تازه‌ای به این ژانر با عوض کردن شخصیت مذکر معمول آنها با شخصیتی مونث بوده است. با این حال «نابودگر» به دو دلیل به هیچ عنوان موفق به بسط دادن پتانسیل‌هایش نمی‌شود. اول اینکه کارگردانی فیلم طوری است که نمی‌داند می‌خواهد یک تریلر باشد، با معمای مرکزی‌اش مخاطب را درگیر کند یا تبدیل به مطالعه‌ای بر روی شخصیت ارین بل (Erin Bell) شود. از طرف دیگر هم کوزاما تنها در ایده شخصیت معمولا مذکر این طور فیلم‌ها را با نیکول کیدمن شکسته و پیر عوض کرده و از این زنانگی به هیچ عنوان برای تفاوت بخشیدن به اثر خود استفاده نمی‌کند. در ادامه این موارد را به صورت جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

ادامه مطلب را در سینمافارس بخوانید.

منبع متن: gamefa