اوایل هفته گذشته، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی به صورت رسمی کنسول پلی‌استیشن ۵ را معرفی کرد و نخستین جزئیات آن را منتشر ساخت. اگرچه سازندگان پلی‌استیشن به قیمت این سیستم و تاریخ عرضه آن اشاره‌ای نکردند، اما تائید کردند که کنسول نسل نهمی سونی از کیفیت ۸K و قابلیت پشتیبانی از نسل قبل پشتیبانی خواهد […]

لاین‌آپ پلی‌استیشن ۵، احتمالاً از کنسول‌های قبلی پلی‌استیشن بزرگتر خواهد بود

اوایل هفته گذشته، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی به صورت رسمی کنسول پلی‌استیشن ۵ را معرفی کرد و نخستین جزئیات آن را منتشر ساخت. اگرچه سازندگان پلی‌استیشن به قیمت این سیستم و تاریخ عرضه آن اشاره‌ای نکردند، اما تائید کردند که کنسول نسل نهمی سونی از کیفیت ۸K و قابلیت پشتیبانی از نسل قبل پشتیبانی خواهد کرد و اگرچه قیمت معقولی دارد، اما سرعت بارگذاری بسیار بیشتری نسبت به پلی‌استیشن ۴ خواهد داشت. مشخصاً همین اطلاعات هم باعث خوشنودی طرفداران پلی‌استیشن شده اما نکته حائز اهمیت دیگر این هست که شرکت سونی در حال حاضر، کیت‌های توسعه پلی‌استیشن ۵ را برای سازندگان بازی‌های ویدئویی ارسال کرده است.

مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار ارشد پلی‌استیشن ۵ در گفتگو با وب‌سایت وایرد، اعلام کرد که سونی «با سرعت زیادی» کیت‌های توسعه پلی‌استیشن ۵ را برای توسعه دهندگان بازی‌های ویدئویی ارسال کرده بود و همین مورد باعث شده است تا این سازندگان زمان کافی برای سازگاری با پلی‌استیشن ۵ و شناخت آن را داشته باشند و بتوانند در زمان عرضه، از آن پشتیبانی کنند. به گفته سرنی، آن‌ها بازخوردهای گرفته شده از پلی‌استیشن ۴ را مورد توجه خود قرار داده‌اند و همین باعث شده تا ساخت و توسعه بازی برای پلی‌استیشن ۵ آسان‌تر از قبل باشد و سازندگان بیشتری بتوانند برای این کنسول بازی بسازند.

گفته‌های بالا و ارسال کیت‌های توسعه توسط سونی به سازندگان، می‌تواند خبر خوبی برای افرادی باشند که قصد دارند در زمان عرضه پلی‌استیشن ۵، نسبت به خرید آن اقدام کنند. به طور معمول، لاین‌آپ یا فهرست بازی‌های زمان عرضه یک سخت‌افزار، خیلی خوب نیست. معمولاً تا زمانی که سازندگان بتوانند با روند ساخت یک بازی برای سیستمی جدید کنار بیایند و با آن آشنایی پیدا کنند، طول خواهد کشید. از طرف دیگر، بازی‌های زمان عرضه یک کنسول، معمولاً نشانه‌هایی از یک کنسول نسل بعدی ندارند و تا ۹ الی ۱۲ ماه زمان نیاز است تا کنسول جدید، با بازار وفق پیدا کند. اما ارسال کیت‌های توسعه پلی‌استیشن ۵ به توسعه دهندگان از مدت‌ها قبل، نشان از این دارد که احتمالاً این کنسول نسل نهمی نسبت به کنسول‌های قبلی پلی‌استیشن، لاین‌آپ بهتری خواهد داشت.

مارک سرنی پیش از این اظهار داشته بود که انتقال به نسل بعد، «به آرامی» صورت خواهد گرفت و احتمالاً بازی‌های متعددی به صورت بین‌نسلی عرضه گردند. بنابراین می‌توان امیدوار بود که بازی‌های مختلفی برای پلی‌استیشن ۵ در دسترس قرار داشته باشد.

هنوز تاریخ عرضه پلی‌استیشن ۵ مشخص نیست اما احتمالاً این کنسول در سال آینده میلادی به بازار عرضه گردد.

منبع متن: gamefa