با اینکه کشور چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بازی‌های ویدیویی را در اختیار دارد اما کنسول نینتندو سوییچ هنوز به آن راه نیافته است. در روزهای گذشته نینتندو از عرضه‌ی رسمی این کنسول در بازار چین خبر داد که تبعات خوبی برای این شرکت به همراه داشته است. از زمان عرضه‌ی نینتندو سوییچ به بازار […]

افزایش ارزش سهام نینتندو پس از تایید عرضه‌ی کنسول سوییچ در چین

با اینکه کشور چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بازی‌های ویدیویی را در اختیار دارد اما کنسول نینتندو سوییچ هنوز به آن راه نیافته است. در روزهای گذشته نینتندو از عرضه‌ی رسمی این کنسول در بازار چین خبر داد که تبعات خوبی برای این شرکت به همراه داشته است.

از زمان عرضه‌ی نینتندو سوییچ به بازار تا به امروز، این کنسول موفقیت‌های زیادی کسب کرده و رکورددار سریع‌ترین فروش سخت‌افزار بازی‌های ویدیویی در تاریخ است. به گزارش رویترز، ارزش سهام این شرکت ژاپنی در Tokyo Stock Exchange پس از اعلام خبر عرضه‌ی کنسول سوییچ در بازار چین، افزایش ۱۷ درصدی داشته است. پس از انتشار بازی Pokemon Go در سال ۲۰۱۶، این مقدار بیشترین درصد افزایش ارزش سهام تا به امروز است.

این اولین باری خواهد بود که کنسول سوییچ به صورت قانونی در چین به فروش می‌رسد. البته مشخص نیست که دولت این کشور شرایط دیگری نیز برای فروش آن در نظر دارد یا خیر. نینتندو سوییچ در تاریخی نامشخص به همراه نسخه‌ی آزمایشی بازی Super Mario Bros U. Deluxe. در چین عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa