ارزش بازار Microsoft به یک تریلیون دلار رسید

ارزش سهام Microsoft پس از عملکرد فوق العاده این شرکت در ربع سوم سال مالی 2019 به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد و در پی این موفقیت Microsoft به سومین شرکت آمریکایی تبدیل شد که ارزش بازار آن از یک تریلیون دلار عبور می‌کند. اکنون Microsoft بالاتر از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی Google و پس از Apple و Amazon سومین شرکتی است که ارزش بازار آن به بیش از یک تریلیون رسیده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از TheVerge، ارزش سهام Microsoft امروز با حدودا 4 درصد افزایش نسبت به روز گذشته از 125 دلار به ازای هر سهم به 130 دلار رسید. ارزش سهام Microsoft تا این لحظه نوسان زیادی را تجربه کرده اما هم اکنون در روز NASDAQ ارزش کلی سهام این شرکت به بیش از یک تریلیون رسیده است. ارزش فعلی Microsoft همچنین به معنای بازپس‌گیری عنوان ارزش‌ترین شرکت جهان از Apple است. ارزش Microsoft در نوامبر سال گذشته نیز از Apple پیشی گرفته بود.

افزایش درآمد Microsoft در فضای ابری مهم‌ترین دلیل بالا رفتن ارزش سهام این شرکت در ربع سوم سال مالی 2019 بوده است. این شرکت نرم افزاری در چند سال گذشته محصولات ابری خود را افزایش داده و در تلاش است که به سلطه وب‌سرویس‌های آمازون Amazon پایان دهد. پلتفرم ابری Microsoft یعنی Azure در حال حاضر پس از AWS (وب‌سرویس‌ آمازون) و بالاتر از Google، محبوب‌ترین سرویس ارائه‌دهنده خدمات ابری است.

نقش بخش گیمینگ اما در افزایش سهام Microsoft خیلی چشمگیر نبوده. هر چند که درآمد بخش گیمینگ Microsoft به لطف فروش نرم افزارها و سرویس‌های Xbox نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 5 درصد افزایش پیدا کرده اما عملکرد این بخش در مجموع کمتر از حد انتظار بوده است.

مشترکین سرویس Xbox Live به بیش از 63 میلیون نفر رسیده و با توجه به عرضه این سرویس بر روی دیگر پلتفرم‌ها همچون iOS و Android، انتظار می‌رود که تعداد کاربران این سرویس با سرعت بیشتری افزایش پیدا کند.

منبع متن: pardisgame