اخیراً وب‌سایت کوتاکو گزارشی منتشر کرده که در آن آمده است که بازی Call of Duty 2020 توسط استودیوی تری‌آرک توسعه می‌یابد و Black Ops 5 نام خواهد داشت. همانطور که می‌دانید، طبق سنت هر ساله این سری، Call of Duty 2020 باید توسط استودیوی اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) توسعه می‌یافت اما ظاهراً پروژه آن‌ها […]

گزارش: Call of Duty: Black Ops 5 حاوی یک کمپین تک‌نفره خواهد بود

اخیراً وب‌سایت کوتاکو گزارشی منتشر کرده که در آن آمده است که بازی Call of Duty 2020 توسط استودیوی تری‌آرک توسعه می‌یابد و Black Ops 5 نام خواهد داشت. همانطور که می‌دانید، طبق سنت هر ساله این سری، Call of Duty 2020 باید توسط استودیوی اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) توسعه می‌یافت اما ظاهراً پروژه آن‌ها به دلایل متعددی به تعویق افتاده است. به جان آن، تری‌آرک (Treyarch) این وظیفه را به عهده گرفته است و قصد دارد تا نسخه جدیدی از زیرسری Black Ops را بسازد. بر اساس گفته‌های منابع مختلف، دلیلی که باعث شده شرکت اکتیویژن (Activision) چنین تصمیمی بگیرید، بزرگی این پروژه و مشکلاتی‌ست که بین دو استودیوی اسلج‌همر گیمز و راون سافتور (Raven Software) بوجود آمده است.

همچنین گفته شده که Call of Duty 2020 لغو شده، حاوی یک کمپین داستانی بوده است. البته تری‌آرک به جای ساخت چیزی جدید و دور ریختن کارهای قبلی اسلج‌همر گیمز و راون سافتور، همان بخش را به کمپین داستانی بازی Call of Duty: Black Ops 5 تبدیل کرده است. اگر این خبر واقعیت داشته باشد، مطمئناً طرفدارانی که از عدم وجود یک کمپین تک‌نفره در بازی Call of Duty: Black Ops 4 و تمرکز زیاد آن برروی حالت بتل رویال (Battle Royale) گله داشتند، خوشحال خواهند شد.

اگرچه جزئیات زیادی از بخش کمپین بازی مورد بحث در دست نیست، اما کوتاکو گفته است که کمپین ساخته شده توسط اسلج‌همر در دوران جنگ سرد اتفاق می‌افتاده و در جریان جنگ سرد جریان داشته است. به عبارت دیگر، این داستان با سری Black Ops همخوانی زیادی دارد.

البته باید اشاره کنیم که این اطلاعات تنها حدس و گمان‌های منابع کوتاکوست و نباید آن‌ها را واقعی بخوانیم اما بر اساس سابقه این وب‌سایت و به تحقق پیوستن بیشتر گزارش‌هایش، می‌توان گفت که این شایعه، به واقعیت نزدیک است.

متاسفانه کوتاکو هیچ جزئیات خاصی از نسخه امسال سری Call of Duty که توسط استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) توسعه می‌یابد و احتمالاً Modern Warfare 4 خواهد بود، منتشر نکرده است. با این حال، در گزارش این سایت به وجود یک بخش Free-to-Play در این بازی اشاره شده است که می‌توانید از این نشانی به جزئیات بیشتری در این باره دست پیدا کنید.

منبع متن: gamefa