پس از آن که استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Project Red) به خوش‌نامی و احترام نزد بازی‌بازان شناخته شد، اکنون به نظر می‌رسد که این استودیو قصد دارد نزد کارکنان خود نیز احترام را در اولویت قرار دهد. تمامی ما با استودیوی سی دی پراجکت رد آشنایی داریم. سری بازی‌های The Witcher و مخصوصا […]

سی‌دی‌ پراجکت رد سیاست احترام به کارکنان خود را جزو ارزش‌های کاری خود می‌داند

پس از آن که استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Project Red) به خوش‌نامی و احترام نزد بازی‌بازان شناخته شد، اکنون به نظر می‌رسد که این استودیو قصد دارد نزد کارکنان خود نیز احترام را در اولویت قرار دهد.

تمامی ما با استودیوی سی دی پراجکت رد آشنایی داریم. سری بازی‌های The Witcher و مخصوصا نسخه‌ی سوم این مجموعه توانست تا نام این استودیو را بر سر زبان‌ها بیندازد. پس از عرضه‌ی نسخه‌ی سوم این مجموعه، استودیوی سازنده با انتشار به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی فوق‌العاده، به همگان اثبات کرد که همیشه رضایت مشتری برای آنان حرف اول را می‌زند و احترام به بازی‌بازان برای آنان یک ارزش محسوب می‌شود.

اکنون این استودیو قصد دارد تا احترام به کارکنان خود را نیز برای خود یک ارزش محسوب کند. طبق حرف‌های مسئولین این استودیو، سیاست «غیر اجباری» در محیط کاری اجرا شده است؛ بدان معنا که از سازندگان تقاضا می‌شود تا در آخر هفته‌ها و خارج از ساعت اداری نیز به کار مشغول باشند، ولی هیچ اجباری در آن وجود ندارد و اگر یکی از کارکنان در این اوقات از استودیو خارج شود، هیج مشکلی برای او به وجود نمی‌آید.

همین امر باعث شده است تا بعضی از کارکنان به صورت داوطلبانه حاضر شوند تا خارج از ساعات کاری در استودیو حاضر شوند. طبق گفته‌ی سازندگان، آن‌ها در روزها‌ی تعطیل لهستان و حتی در تابستان نیز به صورت داوطلبانه بر سر کار حاضر خواهند شد و توسعه‌ی بازی‌ را ادامه خواهند داد.

مدیریت استودیوی سی دی پراجکت رد اعلام کرده است که این سیاست در سال گذشته در استودیو جاری بوده، ولی نیاز دارد که بهبود یابد و نکات منفی آن رفع شود.

باید در نظر داشته باشیم که توسعه‌ی یک بازی به صورت عادی حدود چهار یا پنج سال به طول می‌انجامد. ما افرادمان را مجبور به کار زیادتر از حد عادی نخواهیم کرد. ممکن است که بعضی اوقات مجبور شویم دست به چنین کاری بزنیم، ولی این موارد بسیار نادر هستند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به قبل از مراسم E3 و قبل از انتشار بازی اشاره کرد. زمانی که تیمی خلاق و قوی در اختیار دارید و بازی در دست ساختتان نیز بسیار پیچیده است، سخت می‌شود خود را قانع کنید که از تمام پتانسیل تیم در تمام طول روز استفاده نکنید.

علاوه بر این موارد، ما افراد بسیار خاصی در استودیو‌ی خودمان داریم. افرادی با مهارت بسیار بالا و کارهایی دقیق و شدیدا سخت. این افراد نیاز دارند تا همیشه با نیروی ذهنی بالا و با حداکثر توانایی به کارشان بپردازند. پس نمی‌توانیم خیلی به این افراد فشار بیاوریم. ولی همان‌طور که گفته شد، بعضی موارد وجود دارد که باید بیشتر از حد عادی کار کنیم، حتی افراد با استعداد و قدرمند.

این حرف‌ها نشان‌گر آن هستند که بدانید ساخت بازی‌های ویدئویی کاری نیست که هر کس از عهده‌ی آن بر بیاید. گاهی اوقات باید بیشتر از حد عادی و حتی بسیار زیاد در روزهای تعطیل کار کنید.

پس می‌توان این‌طور برداشت کرد که استودیوی سی دی پراجکت رد تصمیم دارد که سیاست خود را مبنی بر عدم وجود کار اضافی اجباری، به صورت جدی عملی کند ولی در اوقاتی همانند نمایشگاه E3 و زمان انتشار بازی، خود سازندگان به صورت خودجوش حاضر به کار بیشتر و سخت‌تر می‌شوند. جدیدترین بازی این استودیو یعنی Cyberpunk 2077 در زمانی نامشخص احتمالا برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa