حدود پانزده سال از انتشار بازی محبوب و پرطرفدار Half-Life 2 توسط شرکت Valve می‌گذرد و اکنون همه‌ی طرفداران منتظر ساخت نسخه‌ی سوم این سری هستند. درست است، چند قسمت به عنوان ادامه‌ی این بازی به آن اضافه شدند؛ اما طرفداران منتظر Half-Life 3 هستند. اکنون به تازگی اعلام شده که استودیوی Saber Interactive که به تازگی بازی World War Z را که شباهت زیادی به سری Left 4 Dead دارد منتشر کرده است، مدتی خواهان ساخت بازی‌ای بوده که مطمئنا طرفداران از آن استقبال زیادی می‌کردند. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comic Book، پیش از اینکه ‌آن‌ها به سراغ ساخت بازی اقتباسی زامبی محورشان بروند، متیو کارچ (Matthew Karch) مدیر عامل این استودیو، خواهان ساخت یک نسخه‌ی بازی سازی شده (Remake) از نسخه‌ی دوم سری Half-Life بود.

کارچ در طی مصاحبه‌ای با وب سایت Game Watcher می‌گوید: "هنگامی که ما کارمان را بر روی بازی‌های Halo Anniversary و Halo 2 Anniversary که قرار بود بخشی از Master Chief Collection باشند را تمام کردیم، من شخصا به سراغ گیب نوئل (Gabe Newell) رفتم، چون او را از قبل می‌شناختم و به او گفتم که من می‌خواهم بازی Half-Life 2 را بازسازی کنم. این تمام کاری است که من می‌خواهم انجام دهم. من هیچ چیز در ازای آن نمی‌خواهم. من فقط قسمتی از سهم سود فروش را برمی‌دارم، فقط مقدار کمی از آن را، من می‌خواهم آن را بازسازی کنم، چون واقعا دوستش دارم."

متاسفانه اما این درخواست با مخالفت Valve همراه شد و جواب آن‌ها به او این بود: "متاسفانه این امکان وجود ندارد و اگر ما بخواهیم این بازی را بازسازی کنیم، آن را در یکی از استودیوهای داخلیمان بازسازی می‌کنیم."


کارچ همچنین در این باره اضافه کرد: "Half-Life کجاست؟ این سری بود که Valve را ساخت. قبل از عرضه‌ی Left 4 Dead آن‌ها Half-Life را منتشر کردند و به نظرم اکنون وقت بازسازی آن است، زیرا که ما World War Z برای پر کردن خلع Left 4 Dead عرضه کردیم. من فکر می‌کنم که دیگر شرکت‌های توسعه دهنده هم دارند با بازی‌هایشان همین کار می‌کنند. اما گورن فریمن (Gordon Freeman)، او یک شخصیت نمادین در بازی‌ها هست، مانند Master Chief. او کجاست؟

جدیدترین بازی استودیوی Saber Interactive یعنی World War Z هم اکنون برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One در دسترس است. نظر شما راجع به این خبر چیست؟

منبع متن: pardisgame