سناتور جوان ایالات متحده در حال تصویب لایحه‌ای است که می‌تواند جلوی سیاست‌های فروش لوت‌باکس‌ها و Pay-To-Win را بگیرد. حال وی طی مصاحبه‌ای از دلایل تصویب این لایحه و همچنین نگرانی‌های شرکت‌های توسعه دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی، صحبت کرد. جاش هاولی (Josh Hawley)، سناتور جوان ایالات متحده، در هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که در حال […]

شرکت‌های بازی سازی نگران لایحه جدید لوت باکس‌ها هستند

سناتور جوان ایالات متحده در حال تصویب لایحه‌ای است که می‌تواند جلوی سیاست‌های فروش لوت‌باکس‌ها و Pay-To-Win را بگیرد. حال وی طی مصاحبه‌ای از دلایل تصویب این لایحه و همچنین نگرانی‌های شرکت‌های توسعه دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی، صحبت کرد.

جاش هاولی (Josh Hawley)، سناتور جوان ایالات متحده، در هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که در حال تنظیم لایحه‌ای است که به طور بالقوه فروش لوت‌باکس‌ها و آیتم‌ها را در برخی از بازی‌های ویدئویی ممنوع خواهد کرد. حال وی طی مصاحبه‌‌ی جدیدی اعلام کرد که بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی به این لایحه واکنش نشان داده و نسبت به آن، ابراز نگرانی می‌کنند:

من به شخصه به انجام بازی‌های ویدئویی نمی‌پردازم اما پدر دو کودک هستم و نسبت به اینکه بازی‌های ویدئویی که برای کودکان تدارک دیده شده‌اند، تبدیل به قمارخانه شوند، نه فقط من بلکه بسیاری از والدین دیگر نسبت به در رابطه با این موضوع ابراز نگرانی می‌کنند.

وی افزود:

در حال حاضر دو فرزند من ۴ و ۶ ساله هستند و به بحث خرید درون بازی‌ها اهمیتی نمی‌دهند اما والدینی به من‌ اعتراض کرده‌ و گفته‌اند که در برخی مواقع، فرزندانشان با دسترسی به کارت‌های اعتباری این والدین، اقدام به خرید اعتبار درون برنامه‌ای بازی‌های ویدئویی می‌کنند. ما می‌دانیم که بحث قمار به چه میزان برروی سلامت روحی و روانی افراد تاثیر می‌گذارد، حال این مورد را در نظر بگیرید که این بازی‌ها با ترغیب کودکان به خرید لوت‌باکس و جایزه‌های شانسی، به نوعی از آن‌ها به عنوان یک فرد قمارباز در قمارخانه‌ی خود استفاده می‌کنند و گاهی به فرد مورد نظر آیتم‌های با ارزش می‌دهند و بیشتر مواقع آیتم‌های کاملا کم ارزش و تکراری. کودک با دیدن این وضعیت سعی به ترغیب خانواده می‌کند تا برای وی پول مورد نیاز برای خرید آیتم‌ها و لوت‌باکس‌های بیشتر تدارک ببینند تا بتواند که آیتم‌های با ارزش و اساسی مورد نظر را به دست بیاورند. برای مثال شما بازی Fifa را مشاهد کنید. این عنوان برچسب مثبت ۳ سال را دریافت کرده است اما شما برای پیشرفت در این عنوان و همچنین بخش Ultimate Team آن حتما باید هزینه‌هایی نسبتا سنگین را انجام دهید و می‌توان گفت که امکان پیشرفت در این بخش بدون انجام هزینه‌های کافی وجود ندارد.

وی در ادامه توضیحاتی در رابطه با نگرانی‌های شرکت‌های توسعه دهنده ارائه داد:

به نظر این موضوع که شرکت‌های بازی‌ سازی نسبت به تصویب این لایحه نگران هستند کاملا منصفانه است. ما سعی می‌کنیم تا با سران این شرکت‌ها به صورت کاملا شفافانه صحبت کنیم اما بسیاری از آن‌ها نسبت به این لایحه نگران هستند و جلسات خصوصی را ترتیب می‌بینند تا در آن به هر نحوی که شده است جلوی ما را از تصویب این لایحه بگیرند و ما را ترغیب کنند تا تغییراتی را در این لایحه ایجاد کنیم.

وی همچنین در رابطه با نحوه‌ی برخورد جامعه به این شیوه‌های فروش در بازی‌های ویدئویی اشاره کرد:

متاسفانه در ایالات متحده، جمع کثیری از جامعه از این شیوه‌ی درآمد و فروش شرکت‌های بازی‌ سازی، اطلاعی ندارند و یا در صورت داشتن اطلاعاتی اندک، به راحتی از کنار آن گذر می‌کنند. به نظر من، ما با این لایحه، تلنگری به جامعه می‌زنیم تا با این نوع سیاست‌های فروش آشنا شوند. زمانی که والدین متوجه شوند که موضوع از چه قرار است و وقتی جامعه‌ی عمومی دریابد که چگونه این شیوه‌ی فروش توسط شرکت‌ها، آن‌ها مورد تمسخر قرار داده‌ و اینکه چگونه این شرکت‌ها در آمدی بسیار زیاد را بدون پرداخت مالیات و یا کنترلی بر نحوه‌ی آن، به دست می‌‌آورند، بسیار نگران شده و خود سعی در مقابله با این سیاست‌ها می‌کنند. تمام کسانی که به سلامت روحی و روانی کودکان اهمیت می‌دهند، ما را باید در راه تصویب این لایحه پشتیبانی کنند تا ما بتوانیم این چرخه‌ی اقتصادی را حداقل برای کودکان و فرزندان خود متوقف کنیم.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده بازی‌های ویدئویی در محصولات خود، مخصوصا بازی‌های تلفن‌های هوشمند، از سیاست‌های Pay-To-Win و فروش لوت‌باکس‌ها استفاده می‌کنند، البته از سال ۲۰۱۷ این سیاست‌ها به شکل گسترده به عناوین غیر رایگان و پولی نیز وارد شد و نکته بسیار نگران کننده این است که بسیاری از این محصولات برای کودکان و سنین زیر ۱۸ سال تدارک دیده شده‌اند.

لایحه‌ی هاولی ابتدا باید مورد تائید سنا و مجلس نمایندگان برسد تا تبدیل به یک قانون شود. این لایحه، دومین لایحه‌ای است که علیه فروش لوت‌باکس‌ها به مجلس سنا ارائه گردیده. در بهمن سال گذشته نیز ایالت‌ هاوایی لایحه‌ای به مجلس ارائه داد که در آن به ممنوعیت فروش لوت‌باکس به افراد زیر ۲۱ سال اشاره شده بود.

همچنین در هفته‌ی جاری، شاهد جلسه‌ای در سازمان ملل می‌شویم که در آن قرار است به موضوع «ناهنجاری هایی که بازی‌های ویدئویی در جامعه به وجود می‌آورند» پرداخته شود که به احتمال بسیار زیاد در آن، تاثیرات فروش‌ درون برنامه‌ای و لوت‌باکس‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع متن: gamefa