سونی اخیراََ در مصاحبه‌ها و بیانیه‌های مختلفی در رابطه با کنسول نسل بعدی خود، PS5، صحبت کرده که محوریت اکثر آن‌ها سخت افزار قدرتمند و درایو SSD بوده است. در آخرین بیانیه رسمی نیز صحبت‌هایی از Backward Compatibility به میان آمد. اگرچه در حال حاضر تمرکز اصلی سونی PS5 و گسترش لاین-آپ این کنسول می‌باشد اما به نظر می‌رسد عمر PS4 طولانی‌تر از چیزی باشد که فکر می‌کنید.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، سونی در جلسه سرمایه‌گذاران در رابطه با PS4 و نقش آن زمانی که کنسول نسل بعدی عرضه شود صحبت کرد و با توجه به این بیانیه، به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد منسوخ شدن این کنسول باشیم. سونی نقش PS4 برای رشد شرکت را اساسی و حیاتی می‌داند و برای چندین سال آینده به خوبی از آن حمایت خواهد کرد. این شرکت در مورد چرخه عمر PS4 گفت:

"این دستگاه برای سه سال آینده همچنان یک موتور تعامل و سودآور خواهد بود."

از طرفی همانطور که می‌دانید هنوز بسیاری از پروژه‌های اصلی آن‌ها برای این پلتفرم منتشر نشده‌اند و حداقل باید شاهد عرضه آن‌ها باشیم.

انتظار داریم در سال‌های آینده شاهد چرخه‌‌ای شبیه PS2 به PS3 و PS3 به PS4 باشیم هر دو این چرخه‌ها به شکلی رخ داد که تا چندین سال از کنسول قدیمی حمایت شد.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع متن: pardisgame