آیا بالاخره بازی Dead Island 2 ساخته خواهد شد؟ ظاهراً تا وقتی ناشر این عنوان یعنی شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک در این راه مصمم باشد، تحقق چنین چیزی نیز دور از انتظار نخواهد بود. همانطور که می‌دانید، از ابتدا قرار بود که استودیوی تک‌لند (Techland) بازی Dead Island 2 را بسازد اما آن‌ها به توسعه و […]

تاکید دوباره THQ Nordic: بازی Dead Island 2 همچنان در دست ساخت قرار دارد

آیا بالاخره بازی Dead Island 2 ساخته خواهد شد؟ ظاهراً تا وقتی ناشر این عنوان یعنی شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک در این راه مصمم باشد، تحقق چنین چیزی نیز دور از انتظار نخواهد بود. همانطور که می‌دانید، از ابتدا قرار بود که استودیوی تک‌لند (Techland) بازی Dead Island 2 را بسازد اما آن‌ها به توسعه و عرضه عنوان Dying Light 2 مشغول شدند. پس از آن، ناشر این بازی یعنی شرکت دیپ‌ سیلور (Deep Silver) – که در حال حاضر متعلق به شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک است – وظیفه ساخت این پروژه را در سال ۲۰۱۲ میلادی به استودیوی یاگر (Tager) سپرد. این بازی در جریان کنفرانس خبری سونی در رویداد E3 2014 رسماً معرفی و قرار شد که در سال ۲۰۱۵ میلادی روانه بازار گردد.

یک سال پس از آن نیز نخستین ویدئو از گیم‌پلی Dead Island 2 در نمایشگاه Gamescom منتشر گردید. وقایع این بازی در کالیفرنیا جریان دارد و رنگی‌تر و روشن‌تر از نسخه قبلی‌اش به نظر می‌رسد. سپس در سال ۲۰۱۵ میلادی، یعنی زمانی که باید این بازی وارد بازار می‌شد، استودیوی یاگر از توسعه آن انصراف داد و وظیفه ساخت Dead Island 2 به استودیوی دیگری محول شد که در آن زمان نامش مشخص نبود. تیمو اولمن (Timo Ullman) از استودیوی یاگر درباره این تصمیم اظهار داشت که چشم‌اندازی که آن‌ها از این بازی داشتند با چشم‌انداز استودیوی تک‌لند متفاوت بود و همین دلیل اصلی کنسل شدن توسعه این عنوان توسط سازندگان بازی موفق Spec Ops: The Line بوده است.

ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی، شرکت دیپ‌ سیلور اعلام کرد که استودیوی سومو دیجیتال (Sumo Digital) وظیفه ساخت این بازی را بر عهده گرفته است. در سال ۲۰۱۷ نیز تاکید شد که این بازی همچنان در دست ساخت قرار دارد. سال ۲۰۱۸ نیز دوباره بر ساخت و توسعه Dead Island 2 تاکید شد. اما از آن زمان تا به حال، هنوز چیزی از این بازی ندیده‌ایم. Dead Island 2 نخستین بار قرار بود که در سال ۲۰۱۵ عرضه گردد اما الان در سال ۲۰۱۹ هستیم و با وجود گذشت چهار سال، هنوز شاهد انتشار این پروژه نیستیم. واضح است که توسعه این بازی با مشکلات متعددی روبرو شده و این پروژه به حالت تعلیق در آمده است.

با این حال، به تازگی شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) در گزارش مالی اخیر خود، نام Dead Island 2 را در فهرست بازی‌های در دست عرضه قرار داده و تاکید کرده که این عنوان همچنان قرار است برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه گردد. به همین جهت، شاید تا مدتی دیگر شاهد عرضه آن باشیم چراکه به زودی نسل بعدی کنسول‌ها از راه خواهد رسید.

متاسفانه، تی‌اچ‌کیو نوردیک جزئیات بیشتری از این بازی منتشر نکرده و همین هم باعث شده است تا طرفداران امید زیادی به عرضه Dead Island 2 نداشته باشند. با این وجود، از آنجایی که استودیوی سومو دیجیتال مشغول توسعه عناوینی نظیر Crackdown 3 و Team Sonic Racing بوده، مشخص است که وقت کافی برای ساخت بازی مورد بحث را نداشته است. در حال حاضر اما، پروژه دیگر این استودیو تحت عنوان Project Nova معرفی شده است و احتمالاً، اینک آن‌ها می‌توانند وقتی کافی برای ساخت این پروژه پر از فراز و نشیب به آن اختصاص دهند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا همچنان منتظر عرضه بازی Dead Island 2 هستید یا به واسطه مشخص نبودن وضعیت توسعه آن، از علاقه شما به این پروژه کاسته شده است؟ لطفاً دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa