استریم بازی‌ها بدون شک قدم بعدی صنعت گیمینگ محسوب می‌شود، اما این تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد. علاوه بر شرکت گوگل، مایکروسافت، سونی و نینتندو نیز در حال فراهم کردن زیرساخت موردنیاز برای استریم محتوای خود هستند. حال شرکت مایکروسافت به تازگی بیانه‌ی جدیدی را در رابطه با سرویس خود یعنی xCloud […]

مایکروسافت از مزایای xCloud برای توسعه دهندگان و مصرف کنندگان می‌گوید

استریم بازی‌ها بدون شک قدم بعدی صنعت گیمینگ محسوب می‌شود، اما این تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد. علاوه بر شرکت گوگل، مایکروسافت، سونی و نینتندو نیز در حال فراهم کردن زیرساخت موردنیاز برای استریم محتوای خود هستند. حال شرکت مایکروسافت به تازگی بیانه‌ی جدیدی را در رابطه با سرویس خود یعنی xCloud منتشر کرده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بیانیه، ساخت یک سرویس استریم برای مصرف کنندگان و همچنین توسعه دهندگان است. به گفته‌ی مایکروسافت، توسعه دهندگان می‌توانند با بهره گیری از xCloud، بازی‌های خود را به صورت همزمان برروی تمام پلتفرم‌ها به‌روزرسانی کنند؛ برای مثال، با به‌روزرسانی نسخه‌ی اکس‌باکس وان، تمام نسخه‌های دیگر نیز به‌روز می‌شوند.

امروزه شما می‌توانید سه نسل از بازی‌های شگفت انگیز را برروی اکس‌باکس وان تجربه کنید. این یعنی xCloud قادر است تا بیش از ۳/۵۰۰ بازی را استریم کند؛ بدون این‌که نیاز باشد توسعه دهنده تغییری ایجاد کند. به عبارت دیگر، توسعه دهندگان می‌توانند عناوین فعلی خود را بدون به‌روزرسانی جداگانه و تغییر در کد پایه، برروی دستگاه‌های متفاوتی قرار دهند. زمانی که یک توسعه دهنده، نسخه‌ی اکس‌باکس وان را به‌روزرسانی می‌کند، این به‌روزرسان برروی تمام نسخه‌های ارائه شده برروی xCloude اعمال خواهد شد؛ بدون این‌که نیاز باشد کار اضافه‌ای انجام شود.

با توجه به نحوه‌ی اعمال به‌روزرسانی‌های بازی‌ها که هم‌اکنون به صورت پلتفرم به پلتفرم انجام می‌شود، xCloud می‌تواند این مشکل را به کلی رفع کند. با بهره گیری از این سرویس، حتی شرکت‌های کوچک نیز می‌توانند محتویات جدید را به صورت همزمان به تمام نسخه‌های بازی اضافه کنند. لازم به ذکر است که تعدادی از شرکت‌ها هم‌اکنون در حال آزمایش xCloud هستند. البته مهم‌ترین چیز، تجربه‌ی کاربران و مصرف کنندگان است؛ پس باید دید که این سرویس چگونه برروی تجربه‌ی بازی‌بازان تاثیر می‌گذارد.

منبع متن: gamefa