نگاهی به نقدها و نمرات بازی Layers of Fear 2؛ عنوانی ترسناک ولی بدون خلاقیت و نوآوری

همان‌طور که احتمالا می‌دانید بازی Layers of Fear 2 که دنباله‌ی عنوانی با همین نام است 2 روز دیگر برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC عرضه خواهد شد و از همین رو منتقدین به تازگی شروع به انتشار نقدها و نمرات خود از این بازی کرده‌اند.

همانند نسخه اول Layers of Fear 2 نیز توسط استودیو Bloober Team توسعه یافته و وظیفه انتشار آن نیز برعهده Gun Media است. در این بازی اول‌شخص و ترسناک تاکید برروی اکتشاف در دنیای بازی و داستان است. در این نسخه بازیکنان در نقش یک بازیگر هالیوود که برای گرفتن نقش اصلی یک فیلم به خارج از کشور سفر می‌کند، قرار می‌گیرند. ولی خب بهتر از مراقب باشید، چرا که اوضاع طبق انتظارات پیش نخواهد رفت.

در ادامه با هم برخی از نقدها و نمرات بازی را مرور می‌کنیم.

IGN 90

با داستانی زیبا و اتمسفری ترسناک، می‌توان از Layers of Fear 2 به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک نسل هشتم یاد برد. عنوانی منحصر‌به‌فرد همانند فیلم‌های کلاسیک که همانند نسخه پیشین خود، دنیای خطی، غنی و بزرگ آن با هر پیچش تغییر کرده و دقیقا در زمان مناسب ترسی مداوم و روانشناختی در بازیکن ایجاد می‌کند. با معماهای خاص و روندی عالی، Layers of Fear 2 عنوانیست که پیوسته در تلاش برای ترساندن و هیجان‌زده‌کردن بازیکن است.

DualShockers 85

Layers of Fear 2 یکی از خالص‌ترین بازی‌های ترسناکیست که در چند وقت اخیر تجربه کرده‌ام. استودیو Bloober Team عنوانی خلق کرده که شگردهای معمول ترساندن را به خاطر ساخت چیزی عجیب و هیجان‌انگیز کنار گذاشته است. با اینکه هنگام اولین تجربه‌ام از بازی چندان راضی نبودم، ولی ماجراجویی تا آخر این بازی یکی از آزاردهنده‌ترین، سخت‌ترین و ترسناک‌ترین تجربه‌های خوبی بوده که در چند وقت اخیر داشته‌ام.

PC Invasion 80

Layers of Fear 2 به عنوان یک باز ترسناک در زمینه روایت داستانی مرموز عالی عمل می‌کند. دنیای بازی نیز بسیار خوب ساخته شده و سرشار از لحظات چندش‌آور و ترسناک است.

WCCFTech 75

Layers of Fear 2 یک بازی ترسناک به شدت گیرا است که به لطف داستان عالی خود از ابتدا تا انتها بازیکنان را درگیر می کند. اگرچه بازی فاصله زیادی تا یک شاهکار دارد و به خاطر گیم‌پلی ساده، خطی‌بودن و شباهت بسیار با نسخه پیشین خود نمی‌تواند توجه عده‌ی زیادی را جلب کند. اما در کل با عنوانی خوب سروکار داریم که تجربه آن برای طرفداران ترس روانشناختی ضروری است.

GamerSky 70

به عنوانی یک بازی مستقل با بودجه کم، Layers of Fear 2 شاید عملکری عالی داشته باشد ولی بازی در گیم‌پلی نسبت به نسخه پیشین خود که به نوعی یک شبیه‌ساز راه‌رفتن بود، هیج ایده و ویژگی جدید ندارد.

CGMagazine 65

Layers of Fear 2 در ساخت مکان‌هایی ترسناک عالی عمل کرده ولی بازی در مجموع نسبت به نسخه پیشین خود عملکرد ضعیف‌تری دارد و با معماها و راهروهای پیچیده خود می‌تواند سبب دلسرد شدن بازیکنان شود.

 Game Informer 60

Layers of Fear 2 در زمینه روایت شباهت‌های بسیاری با نسخه اول بازی دارد. بازی تنها چندین قطعه سرنخ  در اختیارتان قرار داده که به داستان اشاره داشته ولی اتمسفر و محیط آن شما را از رسیدن به هر چیزی به جز چندین ترس لحظه‌ای باز می‌دارد.

PC Gamer 57

Layers of Fear 2 حتی بیشتر از نسخه اول سبب سردرکمی و گیج‌شدن بازیکن می‌شود.

GameSpot 50

تکیه بیش از حد Layers of Fear 2 به فیلم‌ها و بازی‌هایی که از آن‌ها الهام گرفته خجالت‌آور است. بازی در پیدا کردن هویت خود عملکرد خوبی نداشته و داستان نیز بیش از حد پیچیده است و تا اواخر بازی نمی‌توان به خوبی متوجه آن شد. راز مرکزی بازی براساس چیزیست که آن را به دفعات بسیار مشاهده کرده‌ایم و در کل چیز جدید برای ارائه ندارد. بازی هر از چندگاهی به نکاتی جالب اشاره می‌کند ولی در رسیدن به آن ها عاجز بوده و به جای ترس روانشناختی، به ترس‌های لحظه‌ای اکتفا می‌کند.

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک: 72

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame