سرپرست و موسس لیگ Overwatch، نیت نانزر (Nate Nanzer)، با انتشار پستی در توئیتر، خبر جدایی خود از این لیگ را اعلام کرد. نانزر که به عنوان موسس یکی از مهم‌ترین و هیجان انگیزترین لیگ‌های ورزش‌های الکترونیک، شناخته می‌شود، شب گذشته در پی انتشار توئیتی، اعلام کرد که قصد جدایی از این لیگ را دارد: […]

سرپرست لیگ Overwatch به اپیک گیمز پیوست

سرپرست و موسس لیگ Overwatch، نیت نانزر (Nate Nanzer)، با انتشار پستی در توئیتر، خبر جدایی خود از این لیگ را اعلام کرد.

نانزر که به عنوان موسس یکی از مهم‌ترین و هیجان انگیزترین لیگ‌های ورزش‌های الکترونیک، شناخته می‌شود، شب گذشته در پی انتشار توئیتی، اعلام کرد که قصد جدایی از این لیگ را دارد:

سلام به خانواده‌ی لیگ Overwatch. من قصد داشتم تا موضوع جدایی خودم از این لیگ را با شما هرچه زودتر در میان بگذارم. در حال حاضر، من این لیگ را به دنبال موقعیتی جدید ترک خواهم کرد. این تصمیم، یکی از سخت‌ترین تصمیم‌های زندگی من بود، به این دلیل که دیگر نمی‌توانم با بهترین اعضاء، بهترین تیم‌ها، بهترین بازی‌بازان، بهترین همکاران و بهترین طرفداران کار کنم.

البته وی اطلاعات بیشتری از این جدایی و مقصد بعدی خود ارائه نکرد اما سخنگوی شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، طی مصاحبه‌ای با شبکه‌ی ورزشی ESPN، تائید کرد که این شرکت اقدام به استخدام نیت نانزر به عنوان مسئول برگزاری مسابقات Fortnite، کرده است.

لیگ Overwatch، به عنوان یکی از مهم‌ترین و هیجان‌ انگیزترین مسابقات ورزشی شناخته می‌شود که در تابسات سال گذشته، اولین فصل این مسابقات را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر، دو مرحله از فصل ۲۰۱۹ این مسابقات طی شده است و هفته‌ی آینده، مرحله‌ی سوم این مسابقات را شاهد می‌شویم. این مسابقات در ۴ مرحله و هر مرحله با رقابت ۲۰ تیم برگزار می‌گردد که در پایان هر مرحله، جوایزی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار به تیم‌های برنده، تعلق می‌گیرد. پس از پایان مرحله‌ی چهارم، تیم‌های برتر هر مرحله، در تاریخی نامعلوم، وارد مسابقات پلی‌آف می‌شوند که در این مرحله، به تیم‌های برتر، مجموعا مبلغ ۳ میلیون ۵۰۰ هزار دلار تعلق خواهد گرفت.

حال به نظر می‌رسد با توجه به پربیننده بودن و همچنین درآمد‌ بالای ناشی از تبلیغات در این نوع مسابقات، این رویدادها نظر اپیک گیمز را به خود جلب کرده‌اند تا این شرکت، تصمیم به برگزاری لیگ مربوط به بازی Fortnite بگیرد. البته به دلیل بروز مسائلی مانند تقلب در جام‌جهانی Fortnite و همچنین مشکلاتی در سازمان‌دهی آن، به نظر می‌رسد که این شرکت، راه سختی را برای تائید این بازی به عنوان یکی از بازی‌های حوزه‌ی ورزش‌های الکترونیک، در پیش داشته باشد. پس از برگزاری جام‌جهانی Fortnite،اعلام شد که حدود ۱۰۰۰ نفر از بازی‌بازان شزکت کننده در این جام، اقدام به تقلب در آن کرده بودند. اپیک گیمز در انتها مجبور به واکنش نشان دادن در رابطه با این موضوع شد و اعلام کرد که تحقیقاتی را حول محور این موضوع انجام داده و بر اساس تحقیقات مورد نظر، برخی از نتایج این جام، تغییر خواهد کرد. هر بازیکن برتر در این مسابقات، ۵۰ هزار دلار از جایزه‌ی ۳۰ میلیون دلاری اپیک گیمز را از آن خود کرد و در آخر، قهرمان بخش انفرادی مسابقات Fortnite، برنده‌ی جایزه‌ی ۳ میلیون دلاری آن شد. البته این شرکت بیان کرد که در حال کار بروی مکانیزمی است که به صورت هرچه سریع‌تر، افراد خاطی  در هر تیم‌ را شناسایی و از اقدام به تقلب آن‌ها در مسابقات رسمی، جلوگیری به عمل بیاورد.

هم اکنون، تنها دو مرحله‌ی اصلی از مسابقات Overwatch باقی مانده است که تا قبل از اتمام مسابقات، نانزر، شرکت بلیزارد اسپورت (Blizzard Sport) و این لیگ را ترک نخواهد کرد.

عنوان Overwatch در حال حاضر برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. همچنین سومین رویداد سالیانه‌ی این عنوان آغاز گشته است و به مناسبت این رویداد، این عنوان برای مدت محدودی رایگان شد.

منبع متن: gamefa