پخش تریلر یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل فعلی یعنی Cyberpunk 2077 یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات مراسم E3 امسال برای هواداران بود. با این حال، پس از مشخص شدن زمان انتشار بازی و اضافه شدن قابلیت پیش‌خرید این عنوان به فروشگاه‌ها، برخی از کاربران متوجه یک نکته‌ی جالب شدند. اگر به سراغ صفحه‌ی پیش‌خرید این […]

نسخه‌ی فیزیکی Cyberpunk 2077 شامل چند دیسک می‌شود

پخش تریلر یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل فعلی یعنی Cyberpunk 2077 یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات مراسم E3 امسال برای هواداران بود. با این حال، پس از مشخص شدن زمان انتشار بازی و اضافه شدن قابلیت پیش‌خرید این عنوان به فروشگاه‌ها، برخی از کاربران متوجه یک نکته‌ی جالب شدند.

اگر به سراغ صفحه‌ی پیش‌خرید این بازی بروید و برروی گزینه‌ی See What’s Inside کلیک کنید، با یک صفحه‌ی جدید روبه‌رو می‌شوید که محتوای نسخه‌ی فزیکی بازی را به شما نشان می‌دهد. شما در این صفحه با جمله‌ی «این بازی با موارد فیزیکی زیر عرضه می‌شود: جعبه به همراه دیسک‌های بازی» روبه‌رو می‌شوید. نکته‌ی دیگر این است که این توضیح تنها درباره‌ی نسخه‌های مروبط به کنسول‌ها استفاده شده و در توضیح نسخه‌ی رایانه‌های شخصی از واژه‌ی «دیسک» به جای دیسک‌ها استفاده شده است.

با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد خریداران نسخه‌ی فیزیکی بازی Cyberpunk 2077 برروی کنسول‌ها، باید انتظار حضور بیش از یک دیسک بلوری درون جعبه‌ی بازی را داشته باشند. البته این دیسک‌ها ممکن است به جز فایل‌های خود بازی، حاوی موارد دیگری مانند پشت صحنه‌ی ساخت Cyberpunk 2077 یا موسیقی‌های بازی نیز باشند.

حال سوال این‌جا است که در دوره‌ای که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته و شما روش‌های مختلفی برای ذخیره‌سازی و اشتراک گذاری فایل‌ها برروی اینترنت را در اختیار دارید، چرا استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red) تصمیم به ارسال بیش از یک دیسک به بازار را گرفته است؟ البته جواب این سوال کمی پیچیده است؛ چرا که دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد.

ارسال نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها در قالب بیش از یک دیسک، اتفاقی غیرمعمول در صنعت بازی‌های ویدئویی به شمار نمی‌رود. این اتفاق در گذشته به وفور رخ می‌داد ولی با گذشت زمان به ندرت شاهد چنین رویدادی هستیم. البته هنوز هم برخی از عناوین جدید به همین شکل به بازار ارسال می‌شوند.

کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی قدیمی ظرفیت کمتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات داشتند و به همین دلیل، ناشرین مجبور بودند بازی را برروی بیش از یک دیسک به بازار ارسال کنند. دلیل دیگری که برای این تصمیم وجود داشت، محتوای اضافی بازی‌ها بود که به همین شکل در اختیار کاربران قرار می‌گرفتند.

با این حال، با توجه به این که هنوز مشخصات سیستم و فضای مورد نیاز برای نصب و اجرای Cyberpunk 2077 مشخص نشده است، نمی‌دانیم که این بازی چه میزان حجم خواهد داشت. همان‌طور که گفته شد، دیسک‌های اضافی معمولا با هدف ارائه‌ی تمامی فایل‌های مورد نیاز برای نصب بازی در نظر گرفته می‌شوند که این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که به یک اینترنت پرسرعت و ارزان دسترسی ندارند.

البته ممکن است شاهد ارائه‌ی یک سیستم مشابه REDKit برای بازی Cyberpunk 2077 نیز باشیم. این سیستم به کاربران رایانه‌های شخصی اجازه می‌داد محتوای دلخواه خود را برای بازی The Witcher 2: Assassins of Kings خلق کنند. استفاده از چنین سیستمی برروی بازی Cyberpunk 2077 بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با توجه به این که بازی با استفاده از موتور بازی‌سازی REDEngine ساخته شده است، قابلیت استفاده از این سیستم دور از انتظار و عجیب نیست.

با وجود تمامی این صحبت‌ها، باید تا انتشار اطلاعات رسمی از سوی استودیوی سازنده و بیان دلیل اضافه شدن یک دیسک به نسخه‌ی فیزکی بازی منتظر بمانیم. بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ (۱۶ آوریل ۲۰۲۰) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. این بازی مورد انتظار با کیفیت ۴K برروی کنسول میان‌نسلی شرکت مایکروسافت اجرا خواهد شد. 

منبع متن: gamefa