دو تن از سازندگان John Wick Hex، مایک بیفل (Mike Bithell) و نیک ترینگالی (Nic Tringali)، دلیل تغییر دادن سبک نوبتی این بازی را فاش کردند. سازندگان بازی استراتژی John Wick Hex پس از نشان دادن دموی گیم‌پلی به وب‌سایت DualShockers در طی E3 2019، توضیح دادند که در ابتدا این بازی به عنوان یک […]

سازندگان John Wick Hex توضیح می‏‌دهند که چرا بازی آن‌ها مناسب ژانر استراتژی نوبتی نبود

دو تن از سازندگان John Wick Hex، مایک بیفل (Mike Bithell) و نیک ترینگالی (Nic Tringali)، دلیل تغییر دادن سبک نوبتی این بازی را فاش کردند.

سازندگان بازی استراتژی John Wick Hex پس از نشان دادن دموی گیم‌پلی به وب‌سایت DualShockers در طی E3 2019، توضیح دادند که در ابتدا این بازی به عنوان یک استراتژی نوبتی تجسم و ساخته شده بود.

برای کسانی که با John Wick Hex آشنایی ندارند، این بازی با دارا بودن یک نوار کُنِش در بالای صفحه که با توجه به اعمال مختلف، گیم‌پلی را متوقف کرده یا ادامه می‌دهد، بیشتر شبیه یک عنوان استراتژی ریل تایم است. در نتیجه، این قابلیت به بازی اجازه می‌دهد تا بیشتر شبیه فیلم‌ها باشد. به گفته‌ی مایک بیفل، رئیس استدیوی بیفل گیمز (Bithell Games)، نسخه‌ی اولیه‌ی بازی به دلیل بهره بردن از یک سیستم متفاوت، نمی‌توانست حس ریتم سریع فیلم‌ها را نشان دهد.

بیفل در حین مصاحبه با Dualshockers گفت:

نسخه‌ی اولیه بیشتر شبیه به یک عنوان از XCOM بود که تنها یک شخصیت داشت؛ این نسخه افتضاح بود. این بدترین نسخه‌ از آن چیزی بود که می‌توانستید برای یک بازی استراتژی John Wick تصور کنید. این نسخه کند بود و نیاز به تامل زیادی داشت و پس از اجرای حرکت خود، باید پنج نفر را تماشا می‌کردید که به صورت نوبتی به John شلیک می‌کنند.

نیک ترینگالی، طراح و برنامه‌ نویس ارشد John Wick Hex نیز با این موضوع موافقت کرد و توضیح داد که این نسخه برای نشان دادن محتوای ارائه شده در فیلم‌ها مناسب نبود. سپس وی در مورد اهمیت «بازه‌های زمانی» صحبت کرد و همچنین وی گفت:

با وجود حضور تمام حرکات و ظاهر کلی، این نسخه حس خوبی نداشت… این برای اتفاقاتی که در فیلم‌ها رخ می‌دهد، مناسب نیست. پس ما آن را از بازی خارج کرده و گفتیم خیلی خوب، شما کنش‌هایی دارید و همه‌ی آنها در یک سیستم بازه‌های زمانی قرار گرفته‌اند. مهمترین چیز این است که وقتی شما کاری را انجام می‌دهید، بقیه نیز در حال انجام کاری هستند… این بخش اکشن سریع بازی است. با این‌که تمام بازی متوقف شده و به شما اجازه می‌دهد تا کار خود را انجام دهید، اما به محض فشار دکمه‌ی آغاز، بازی دوباره با سرعت کامل اجرا خواهد شد.

در حالی که John Wick Hex در طی E3 2019 در دسترس عموم قرار نداشت، اما چندین منبع مطبوعاتی موفق شدند تا به آن دسترسی پیدا کنند. این بازی توانست جوایز زیادی از جمله جایزه‌ی بهترین عنوان استراتژی وبسایت DualShockers را به خانه ببرد.

John Wick Hex قرار است تا در آینده‌ای نزدیک برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گیرد. تاریخ دقیق و پلتفرم‌های مقصد بازی هنوز مشخص نشده است.

منبع متن: gamefa