وقتی که بازی World of Warcraft Classic اواخر تابستان امسال منتشر شود، بازی‌بازان را به سفری نوستالژی خواهد برد. این فرصت خوبی است برای تجربه‌ی بازی WoW اورجینال که در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. اما بازی WoW تنها بازی آنلاین و چند نفره‌ی بزرگی نیست که در طول حیات خود به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر […]

واکنش عجیب کارگردان Final Fantasy 14 نسبت به اضافه شدن سرورهای کلاسیک به این بازی

وقتی که بازی World of Warcraft Classic اواخر تابستان امسال منتشر شود، بازی‌بازان را به سفری نوستالژی خواهد برد. این فرصت خوبی است برای تجربه‌ی بازی WoW اورجینال که در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. اما بازی WoW تنها بازی آنلاین و چند نفره‌ی بزرگی نیست که در طول حیات خود به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده است.

شاید چیز کمی از‌ این مورد را به یاد داشته باشید؛ بازی Final Fantasy 14 در اصل در سال ۲۰۱۰ منتشر شد اما چیز خاصی در چنته نداشت. این بازی در سال ۲۰۱۳ با عنوان A Realm Reborn ریبوت شد؛ این ریبوت برخلاف نسخه‌ی ۲۰۱۰ آن که به تدریج در گذر زمان گم شد، در لیست بازی‌های چندنفره و مورد‌علاقه‌ی ما قرار گرفت.

در رویداد E3 سایت Easy Allies در جریان مصاحبه‌ای با کارگردان بازی Final Fantasy 14 یعنی آقای نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) سوالی منطقی پرسید؛ آیا به Final Fantasy 14 سرورهای بازسازی شده‌ی نسخه‌ی ۲۰۱۰ افزوده خواهد شد یا خیر؟

با اینکه مصاحبه کننده سوالش را پرسید، ولی یوشیدا می‌دانست که پاسخ سوالش چه خواهد بود و کم‌کم شروع به خندیدن کرد. اگرچه آقای یوشیدا به طور مادرزادی انگلیسی زبان نیست، او می‌تواند افکار خود را با خنده‌هایش در یک کلمه‌ی ساده خلاصه کند؛ “کابوس.”

او واکنش خود را چنین شفاف سازی می‌کند:

اسکوئر انیکس به این اعتراف کرده است که بازیکنان چنین درخواستی را در گذشته داشته‌اند اما هیچ برنامه‌ای برای احیای سرورهای FF14 ندارد چرا که اوقات ناخوشایندی در تاریخچه‌ی سرورهای FF14 وجود دارد. در واقع، نگرانی وی این است که سرورهای کلاسیک FF14 باعث شود بازی‌بازان از بازی کردن نسخه‌ی جدید دست بکشند.

یوشیدا با نجات بازی Final Fantasy از نابودی، به جامعه‌ی FF14 احترام گذاشت، او کسی بود که این بازی را از سرنگونی حتمی رهایی و آن را بهبود بخشید. وقتی که بازی ۱۴ Final Fantasy برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، یک فاجعه‌ی مطلق بود.

ما این بازی را به دست یکی از منتقدان سایت پی‌سی گیمر سپردیم تا آن را نقد کند، در نهایت به آن نمره‌ی ضعیف ۳۰ تعلق گرفت که از مشکلات بسیاری رنج می‌برد. انتشار نسخه‌ی اصلی Final Fantasy 14 چنان فاجعه‌ی نابخشودنی‌ای بود که اسکوئر انیکس مجبور شد تا آقای یوشیدا را برای نجات این پروژه برگزیند. در طول چند سال گذشته، یوشیدا کل MMO را با استفاده از انجین جدیدی بازسازی کرد، دنیای قدیمی بازی را با شهاب سنگی نابود کرد، آن را از پایه ساخت و به کمال رساند (مزاح) ! در حالی که سرور FF14 اصلی آفلاین شده بود و یوشیدا قصد داشت تا نسخه‌ی جدیدی را که ساخته بود، راه‌اندازی کند.

وقتی که Realm Reborn در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، به طرز چشمگیری بازی بهتری شده بود. من اصلا تعجب نکردم که چرا یوشیدا علاقه‌ی کمی برای احیای فصل تاریکی دارد. در حالی که به نظر می‌رسد هر‌کس گذشته‌ی شکوهمند WoW را می‌طلبد. Final Fantasy با هر به‌روزرسانی به نسبت قبل بهتر و بهتر می‌شود. هچنین یک به‌روزرسانی دیگری برای آن در حال توسعه است که در ۱۹ تیر ۱۳۹۸ (دوم ماه July) منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa