این روزها به ندرت با بازی‌های امتیاز محور خوش‌ساخت و با کیفیت روبه‌رو می‌شویم که حقیقتا جای تاسف دارد. عناوینی هیجان‌انگیز که هدف اصلی آن‌ها تمام کردن یک ماموریت با بیشترین امتیاز ممکن است تا بتوانید امتیاز خود را به رخ دیگران بکشید و عملکرد خود را با دوستانتان مقایسه کنید. خوشبختانه شرکت دیوالور دیجیتال […]

اوج خشونت به سبک مرد موزی | نقدها و نمرات بازی My Friend Pedro

این روزها به ندرت با بازی‌های امتیاز محور خوش‌ساخت و با کیفیت روبه‌رو می‌شویم که حقیقتا جای تاسف دارد. عناوینی هیجان‌انگیز که هدف اصلی آن‌ها تمام کردن یک ماموریت با بیشترین امتیاز ممکن است تا بتوانید امتیاز خود را به رخ دیگران بکشید و عملکرد خود را با دوستانتان مقایسه کنید. خوشبختانه شرکت دیوالور دیجیتال (Divolver Digital) و استودیوی ددتوست اینترتینمنت (DeadToas Entertainment) این سبک را فراموش نکرده‌اند.

جدیدترین ساخته‌ی استودیوی ددتوست، My Friend Pedro نام دارد. این بازی تیراندازی دوبعدی و امتیاز محور در دسترس کاربران کنسول نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار گرفته است تا هواداران این سبک برروی این پلتفرم‌ها بتوانند از آن نهایت لذت را ببرند. در این بازی، شما باید از تکنیک‌های مختلفی مانند آهسته کردن زمان برای کشتن دشمنان خود استفاده کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید از روی دیوارها پریده و پشتک بزنید، با شلیک کردن به ماهیتابه‌ها و هدایت گلوله به سمت دشمنان آن‌ها را از پا دربیاورید و یا اگر از دست آن‌ها عصبانی هستید، وسایل مختلفی مانند سرهای جدا شده‌ را به سمت آن‌ها شوت کنید. کشتن دشمنان با استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند استفاده از بازتاب گلوله یا شلیک در حالی که در هوا معلق هستید، امتیاز بیشتری به شما خواهد داد.

بازی My Friend Pedro امروز، ۳۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ (۲۰ ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی) در دسترس کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول نینتندو سوییچ قرار گرفته است. هم‌زمان با عرضه‌ی بازی، شاهد انتشار نقدها و نمرات این بازی اکشن هستیم و به نظر می‌رسد جدیدترین ساخته‌ی استودیوی ددتوست اینترتینمنت توانسته است نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند. در ادامه به بررسی برخی از نقدهای منتشر شده از این بازی پرداخته‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

Gaming Age 10/10

با توجه به این که این بازی توسط شرکت دیوالور ساخته شده و به شدت خشونت‌بار است، قطعا شاهد مقایسه شدن بازی My Friend Pedro با بازی Hotline Miami خواهیم بود. اگرچه شاهد شباهت‌هایی بین دو بازی یاد شده هستیم ولی اشتباه نکنید؛ My Friend Pedro در جایگاه خود یک هیولا است. عنوانی به شدت هیجان‌انگیز، پر از مراحلی که به شدت عالی طراحی شده‌اند، با یک سیستم کنترل خوب و البته بسیار مفرح.

EGM 9/10

بازی My Friend Pedro یک برداشت بسیار هیجان‌انگیز و خوش‌ساخت از سبک Shoot’em Up است. این بازی به لطف طراحی پیچیده‌ی مراحل و پازل‌های هوشمندانه‌ی خود به سطح بسیار بالایی داست یافته است. این عنوان آن‌قدر المان‌های مختلف از بازی‌های دیگر را با هم ترکیب کرده است که گاها آمار و شمارش آن‌ها از دستتان خارج می‌شود ولی این المان‌ها در کنار یکدیگر یک تجربه‌ی واحد و لذت‌بخش را به شما ارائه می‌کنند. اگر این سوال که ترکیب دو سری Hard Boiled و Super Mario Bros چه خواهد شد، ذهن شما را درگیر کرده است، باید بگویم که نتیجه چیزی بسیار شبیه به My Friend Pedro خواهد بود.

God is a Geek 9/10

این بازی به سرعت به پایان می‌رسد ولی تا زمانی که ادامه دارد، My Friend Pedro یک بازی خاص و یک عنوان تیراندازی دوست‌داشتنی است که یکی از بهترین و مفرح‌ترین تجربه‌های من در یک مدت طولانی بود.

IGN 8.5/10

همانند فیلم‌های John Woo که شما را به شدت به وجد می‌آورد، بازی My Friend Pedro نیز وابستگی بسیار زیادی به اکشن آن دارد و خوشبختانه این اکشن، بسیار عالی طراحی شده است. تیراندازی در حالت آهسته، حرکات نمایشی فوق‌العاده و یک سیستم امتیاز محور که در کنار یکدیگر یک تجربه‌ی سرشار از هیجان و آدرنالین را برای شما رقم می‌زنند؛ حتی اگر همه‌ی این‌ها برای جذب دوباره‌ی شما پس از پایان بازی کافی نباشند.

Nintendo Insider 8/10

یک چیز کاملا مشخص است؛ بازی My Friend Pedro اثباتی بر این موضوع بود که شرکت دیوالور دیجیتال به خوبی می‌داند کجا باید به دنبال یافتن استعدادهای تازه باشد. تیم حاضر در استودیوی ددتوست اینترتینمنت چیزی را خلق کرده‌اند که به خوبی بر مبنای سبک Gun Fu کار می‌کند. با این حال، احتیاج زیادی به ارائه‌ی محتوای بیشتر وجود دارد تا فضای خالی آن‌چه که اکنون منتشر شده است را پر کند.

DualShockers 7.5/10

به لطف مکانیک‌های جذاب گیم‌پلی و کنترل روان بازی، عنوان My Friend Pedro شما را بارهای بار با هدف رسیدن به یک پیروزی بی‌نقص به سمت خود جذب خواهد کرد.

GameSpot 7/10

این تجربه دائما و در طول تمام بخش‌های کمپین، هیجان‌انگیز نیست ولی My Friend Pedro قطعا ارزش تجربه کردن را دارد؛ چرا که این بازی پر است از مواقعی که می‌توانید از یک پنجره بیرون پریده و در حالت آهسته به دو طرف شلیک کنید و یا با شوت کردن اسکیت خود به صورت دشمنان، آن‌ها را از پا دربیاورید.

-/- Eurogamer

بازی My Friend Pedro در نهایت دو نیمه‌ی یک موز است که تعادل طراحی خطرناک بازی را نشان می‌دهد. نیمه‌ی اول یک نمونه‌ی بسیار عالی از نحوه‌ی ساخت یک بازی اکشن است که به شما نشان می‌دهد چگونه باید حس خلاقیت را به مخاطب القا کرده و آن را با یک جریان بی‌نقص در مراحل و محیط‌های پیچیده و چالش‌برانگیز ترکیب کنید. نیمه‌ی دوم داستان نیز تفاوت زیادی با نیمه‌ی اول ندارد. با این حال، بازی تلاش بسیار زیادی دارد تا بتواند در حد ممکن هوشمندانه، سرشار از شوخی‌ و طراحی مراحلی باشد که تا حد ممکن هیجان‌انگیز هستند.

منبع متن: gamefa